Marketing X Business

13 marketinških trendova koji će vas držati ispred konkurencije

N. D.

(Izvor: Društvene mreže)

Od novinskih oglasa do umjetne inteligencije, marketinški trendovi dolaze i odlaze kako se mijenjaju tehnologija i preferencije potrošača. To znači da se marketinški lideri ne mogu uvijek osloniti na isprobane najbolje prakse. Umjesto toga, predviđanje budućih trendova je od suštinskog značaja za održavanje vaše prednosti i razvoj učinkovitih marketinških strategija. Naredna 2024. će biti zanimljivija i izazovnija za trgovce nego ikada, donoseći sa sobom val novih tehnologija i ponašanja potrošača.

Sa lansiranjem generativnih AI alata kao što je ChatGPT, jasno je da umjetna inteligencija mijenja budućnost marketinga. U 2024. trgovci će nastaviti da usvajaju novu tehnologiju koja pomaže timovima da povećaju prihod i brže donose strategije na tržište.

Evo 13 marketinških trendova na koje treba obratiti pažnju kako biste mogli biti ispred konkurencije.

1. Uočavanje trendova i analiza podataka

Prema istraživanju The Work Innovation Lab, 30% zaposlenih već koristi AI za analizu podataka, a dvostruko veći broj (62%) želi da koristi AI u tu svrhu. Modeli podataka, algoritmi i mašinsko učenje vođeni vještačkom inteligencijom mogu pomoći trgovcima da bolje razumiju svoju ciljnu publiku, omogućavajući preduzećima da: Optimizirajte potrošnju i marketinške napore pametnijim, ciljanijim oglasima, Napravite bolje planove s preciznim uočavanjem trendova i predviđanjima, Steknite bolje razumijevanje ponašanja kupaca, Povećajte zadržavanje i lojalnost kupaca serviranjem ciljanog sadržaja pravim ljudima.

2. Racionalizacija svakodnevnih marketinških zadataka

Jedna od najvećih prednosti AI je da može pomoći trgovcima da se kreću brže automatizacijom rutinskog rada. Prema istraživanju The Work Innovation Lab, 25% zaposlenih već koristi AI za administrativne zadatke, a više od dvostruko (57%) želi koristiti AI u tu svrhu. Drugim riječima, trgovci su željni da iskoriste prednosti nove AI tehnologije kako bi se mogli fokusirati na kreativniji posao koji donosi prihode.

U 2024. poboljšanja AI produktivnosti će vjerovatno uključivati: Automatizacija koja pomaže marketinškim timovima da odmah započnu, dodijele i predaju posao. Virtuelni asistenti koji pomažu u izradi poruka, izradi izvještaja o statusu i sintetiziranju informacija o marketinškim kampanjama. Poboljšanja generativnih AI alata (kao što je ChatGPT) koji pomažu trgovcima da nacrtaju sadržaj, kreiraju slike i video zapise i još mnogo toga. Ugradnja AI alata u vaš niz marketinških tehnologija je od suštinskog značaja da biste iskoristili ove mogućnosti. Također je važno ulagati u obuku kako biste prevladali strahove od umjetne inteligencije i pomogli trgovcima da sigurno koriste AI tehnologiju.

3. Interakcije s kupcima vođene umjetnom inteligencijom i razgovorni marketing

Konverzacijski marketing koristi ciljanu razmjenu poruka i AI automatizaciju za interakciju s kupcima u realnom vremenu. Ovaj trend digitalnog marketinga koristi inteligentne chat botove sa mašinskim učenjem i obradom prirodnog jezika (NLP), omogućavajući kupcima dvosmerni razgovor sa brendom. Chat botovi i virtuelni asistenti sa AI-om mijenjaju prirodu korisničke usluge, a mnogi moderni potrošači više nisu voljni strpljivo čekati rješenja – umjesto toga, traže trenutno zadovoljstvo. Kako bi održali korak sa potražnjom kupaca, mnoge kompanije se okreću konverzacijskom marketingu vođenom umjetnom inteligencijom kako bi povećali zadovoljstvo kupaca i povećali konverzije u novoj godini.

4. Nova rješenja za ciljanje

Google bi trebao postupno ukinuti kolačiće trećih strana 2024. zbog sve veće zabrinutosti za privatnost. Kolačići igraju ulogu u ciljanom marketingu praćenjem ponašanja korisnika na webu kako bi trgovci mogli pružiti prilagođeno iskustvo. Kako bi ostali relevantni, brendovi testiraju alternativna rješenja za ciljanje kako bi nastavili razvijati visoko personalizirani sadržaj i oglase.

Uz manji pristup podacima, ova rješenja će se vjerovatno oslanjati na AI modeliranje kako bi se predvidjelo i razumjelo ponašanje kupaca.

5. Dugoročni odnosi utjecaja i brenda

Historijski gledano, jedna od najboljih marketinških strategija je oglašavanje od usta do usta. Vjerovatnije je da će ljudi isprobati proizvod ili uslugu ako ih preporuči neko koga poznaju i kojima vjeruju. Influencer marketing, koji uključuje saradnju između brenda i pojedinca sa specifičnom nišom i velikim brojem pratilaca na mreži, preuzima taj koncept i modernizira ga za današnju novu digitalnu eru.

Iako ovaj oblik marketinga na društvenim mrežama nije nov za 2024. godinu, on se širi. Influencerski marketing je porastao za 29% u 2023. godini, postavši industrija vrijedna 21,1 milijardu dolara. Vjerovatno će se taj trend nastaviti i u novoj godini jer sve više brendova koristi influencer marketing kako bi povećali svijest o brendu, izgradili povjerenje, pa čak i postavili nove trendove u svojoj ciljnoj publici.

6. Prijenos uživo i video sadržaj

Sadržaj zasnovan na videu postao je ključna fokusna oblast u marketingu na društvenim mrežama jer može privući pažnju gledatelja duže od statičnih postova. Od TikToka do Instagrama, trgovci koriste kratke video zapise kako bi povećali angažman i povećali svijest o brendu među milenijalcima i generacijom Z. Streaming uživo se takođe pokazao kao efikasan marketinški trend. Godine 2023. globalno tržište prijenosa uživo naraslo je na 1,49 milijardi dolara, što je 20% više u odnosu na 2022. Kada se upari s marketingom utjecajnih osoba, prijenos uživo omogućava potencijalnim kupcima da komuniciraju s influencerima koji su upoznati s proizvodom, razgovaraju o proizvodu i kupuju – sve dok gledate stream.

7. Korisnički generirani sadržaj

Korisnički generirani sadržaj (UGC) je nova priča od usta do usta. Ova vrsta sadržaja je originalna i specifična za brend, kreiraju ga potrošači, a ne brendovi. Otpakivanje video zapisa, recenzije šminke, brendirani hashtagovi i oznake na fotografijama su sve primjeri kako brendovi mogu iskoristiti sadržaj koji generiraju korisnici. Budući da svako može kreirati sadržaj koji generiraju korisnici, dodavanje ove taktike vašoj marketinškoj strategiji može poboljšati autentičnost vašeg brenda.

Osamdeset posto potrošača radije vidi fotografije stvarnih kupaca u odnosu na slike sa zaliha, te gledaju ocjene i recenzije prije kupovine. To znači da postoji velika potražnja za UGC-om i velika prilika za kompanije koje još nisu uložile u njega. Dodatna prednost UGC-a je to što marketing prebacuje vašoj bazi kupaca. Ovo može biti od koristi za timove sa ograničenim budžetima – što je previše česta pojava, budući da je prijavljeno da se 36% marketinških budžeta smanjilo u 2023. godini.

8. Hiperpersonalizacija

Devedeset posto potrošača kaže da im je personalizirani marketing privlačan. Zahvaljujući velikim podacima i analitici, današnji kupci očekuju personalizirano iskustvo na svim dodirnim tačkama, uključujući web stranice brenda, e-poštu, aplikacije, platforme društvenih medija, pa čak i fizičke trgovine.

Kao rezultat toga, brendovi koriste algoritme mašinskog učenja koje se stalno poboljšavaju kako bi kreirali ciljani sadržaj, preporuke proizvoda i reklame koje su prilagođene pojedinačnim potrošačima.

9. Poboljšano korisničko iskustvo na svim uređajima

Korisničko iskustvo, ili UX, odnosi se na to kako se osoba osjeća kada komunicira sa sistemom. Dobar UX dizajn pruža pozitivno iskustvo koje ispunjava potrebe korisnika i održava ih lojalnim proizvodu ili brendu. Vaša web stranica (i/ili aplikacija) je nedvojbeno vaš najvredniji marketinški adut, a odličan UX može napraviti razliku kada uvjerite potrošače na vrhu toka da postanu kupci.

Kada dizajnirate svoju web stranicu, držite izgled jednostavnim, uključite navigaciju jednostavnu za korištenje i nemojte pretrpavati korisnike previše informacija na glavnim odredišnim stranicama. Također biste trebali optimizirati svoju web stranicu za mobilne uređaje, pogotovo jer više od polovine korisnika širom svijeta koristi svoje telefone za pregledavanje weba. Neki primjeri trenutnih trendova UX dizajna uključuju: Minimalizam i „uglađenost“, ili web stranice bez nametljivih reklama i iskačućih prozora…

10. Taktike glasovnog pretraživanja za SEO

Marketeri počinju koristiti glasovno pretraživanje kao alat za optimizaciju pretraživača (SEO). Ovi digitalni asistenti su dizajnirani da odgovore na kratka, informativna pitanja kao što su „Ko pjeva Bohemian Rhapsody?“ i “Kakvo je vrijeme u San Diegu?” ali su također počeli da obrađuju prilagođenije pretrage, poput “Koji su kafići otvoreni u mojoj blizini?” i “Da li služe chai latte?”

Preduzeća reaguju tako što mijenjaju način na koji uokviruju informacije. Kako bi odgovorili na pitanja čitatelja na temelju namjere, kreatori se odlučuju za više konverzacijskih formata pitanja i odgovora. Na ovaj način, kada potrošači koriste glasovno pretraživanje, brže će dobiti visokokvalitetne i tačne odgovore.

11. Alati i aplikacije zasnovani na VR

Istraživanja sugeriraju da virtuelna stvarnost (VR) i proširena stvarnost (AR) imaju potencijal da do 2030. godine pruže poticaj od 1,5 biliona dolara globalnoj ekonomiji. Ovaj nadolazeći marketinški trend omogućava brendovima da promoviraju svoje proizvode ili usluge koristeći VR tehnologiju za stvaranje simulirano, ali realno iskustvo.

Iako su mnogi brendovi uspješno koristili taktike proširene stvarnosti kako bi privukli kupce, malo njih je dizajniralo potpuno impresivno iskustvo virtualne stvarnosti za koje bi bile potrebne VR slušalice. Virtuelna isprobavanja i brendirani Instagram filteri i dalje će imati utjecaj na marketinški krajolik 2024., ali očekujte da će ove godine u centru pažnje biti još inovativnije VR marketinške taktike.

12. Autentičnost, posebno sa AI

Kako se AI tehnologija razvija, kupci sve više žele vjerovati da kompanije i dalje razgovaraju s njima kao s ljudskim bićima – ne prepuštajući svaku interakciju AI. U stvari, 89% kupaca se slaže da je važno znati kada komuniciraju s AI ili s čovjekom, a samo 37% vjeruje da je AI tačna kao i čovjek. Ovo predstavlja priliku za trgovce da se oslone na autentičnost ugrađivanjem ljudskog dodira u svoje poruke i sadržaj – umjesto da se oslanjaju isključivo na generativnu umjetnu inteligenciju za kreiranje sadržaja. Također je važno da komunicirate sa klijentima kako vaše preduzeće odgovorno koristi vještačku inteligenciju i još jednom provjerite rad AI kako biste bili sigurni da pružate najbolje moguće korisničko iskustvo.

13. Naglasak na povjerenju i privatnosti potrošača

Osamdeset devet posto potrošača kaže da želi više kontrole nad svojim podacima. To je vrlo visok broj i velika prilika za trgovce da rade na izgradnji povjerenja i razlikovanju od drugih brendova kojima se manje vjeruje. Mnoge renomirane kompanije razvijaju nove sisteme kako bi osigurale da se klijenti osjećaju sigurno kada daju svoje lične podatke.

Iako su krađa identiteta i kršenja podataka oduvijek postojali, porast cyber napada dovodi do toga da potrošači shvataju koliko su njihovi podaci ranjivi. Komunikacija o sigurnosti podataka omogućava korisnicima da se prijave za aplikacije, usluge, e-poruke, bijele knjige i još mnogo toga bez brige o curenju podataka ili krađi identiteta.