Marketing X Business

Upute stručnjaka: Tri zlatna pravila za skaliranje poslovanja

N. D.

(Izvor: LinkedIn)

Skaliranje znači povećanje prodaje ili proizvodnje bez negativnog utjecaja na druga područja poslovanja. Proces je težak za navigaciju, a mnoga startup preduzeća propadaju kao rezultat skaliranja u pogrešno vrijeme ili na pogrešan način, dok drugi jednostavno nisu skalabilni.

– Tako je važno imati skalabilnu kompaniju jer želite da svoj proizvod učinite što je moguće dostupnijim svima, kaže Aadeel Akhtar, izvršni direktor i osnivač Psyonica, kompanije koja proizvodi prvu bioničku ruku na svijetu za amputirane osobe.

– Željeli smo osigurati da će svi moći dobiti pristup našoj bioničkoj ruci, bilo da se nalaze u SAD-u, Aziji, Južnoj Americi ili bilo gdje, rekao je.

U intervjuu za Euronews, Akhtar je podijelio svoja zlatna pravila za povećanje prodaje.

1. Kreirajte proizvod kakav tržište želi

– Jedan od najvećih problema sa kojima se startupovi susreću kada pokušavaju da skaliraju je to što su izgradili nešto što tržište ne želi. Dakle, imate proizvod i imate sve dijelove na mjestu, ali onda saznate da se on neće prodati, a to je zato što ljudima zapravo nije potrebno ono što imate.

Prije pokretanja posla, bitno je znati šta je potrebno tržištu. Ako vaš proizvod ili usluga ne rješavaju postojeći problem ili ne rješavaju postojeću potrebu, onda je vaše poslovanje predodređeno da propadne. Kako biste izbjegli stvaranje nečega što niko ne želi, uložite u istraživanje tržišta prije nego što uložite u bilo koji drugi dio vašeg poslovanja.

2. Ciljajte na tržištima uz obalu 

Izraz “beachhead” potiče od branjene pozicije na plaži, s koje se može pokrenuti napad, oduzet od neprijatelja desantnim snagama. U poslovanju, tržište prednjače je skučen tržišni segment idealnih kupaca za novi proizvod, sa susjednim tržištima kupaca zainteresiranih za slične proizvode ili usluge, koja se kasnije mogu ciljati. 

Izgradite tržište prednjače zasnovano na specifičnoj demografiji ili podskupu kupaca zainteresiranih za sličan proizvod strateškim ciljanjem tog tržišta isključujući sva ostala. Kada vaš posao dominira na tom tržištu, pređite na ciljanje susjednih tržišta.

3. Nemojte skalirati prebrzo 

Pobrinite se da idete tempom koji je održiv za vašu kompaniju. Ako imate previše kupaca ili previše proizvoda, a ne možete sve to podržati, postojat će veliki problem u održavanju toga u budućnosti. Tipičan primjer zamke kada preduzeće povećava proizvodnju bez povećanja osoblja ili racionalizacije procesa je povećano izgaranje i fluktuacija zaposlenih.

Novonastala preduzeća su pod većim rizikom od preranog povećanja jer nemaju koristi od historijskih podataka na osnovu kojih bi izračunali tempo za skaliranje. Nadalje, rani korisnici novih usluga ili proizvoda mogu stvoriti skok u prodaji koji neki vlasnici početnika zanemaruju da uzmu u obzir,rekao je.