Marketing X Business

Na najvećem tržištu prihodi od sportskih sponzorstava porasli u 2023. godini: Jedna kompanija prednjačila

N. D.

(Izvor: Bloomberg)

Bliži se kraj 2023. – sjajne godine u svijetu sporta i zabave. Naravno, brendovi su željeli da učestvuju u svim tim akcijama na terenu i van njega. Prihodi od sponzorstva timova za glavne muške profi lige u SAD porastao su za više od 17%, dok su ženske lige doživjele povećanje od 35%, prema izvještaju SponsorUniteda, koji je pregledao sportska i zabavna partnerstva iz prošle godine.

Jedan brend gaziranih pića bio je bez premca po broju sportskih sponzorstava u 2023. godini, a bio je i na vrhu liste po ponudama u drugim kategorijama zabave. Coca-Cola, koja je ove godine ostvarila 938 poslova sa svjetskim sportskim objektima, navodi SponsorUnited.

To je skoro duplo više od konkurentskog Pepsija, koji je imao drugi najveći broj sportskih sponzorskih ugovora ove godine, sa 499. PepsiCo brend Gatorade bio je broj 3, sa 493. Ostali vrhunski sportski sponzori su Adidas i Nike, koji su zauzeli 4. i 5. mjesto.

Nike i Adidas, međutim, bili su dva najbolja brenda po broju poslova sa međunarodnim sportistima za razliku od nekretnina. Tri brenda piva našla su se visoko na listi (Bud Light, Michelob Ultra i Budweiser), kao i dva proizvođača automobila (Toyota i Ford) i dva lanca brze hrane (McDonald’s i Chick-fil-A).

Coca-Cola je takođe bila na vrhu liste kada su u pitanju poslovi sa poznatim ličnostima i uticajnim ličnostima, pošto je ove godine potpisala 41, prema izveštaju. Amazon i L’Oréal bili su blizu, sa po 38 ponuda.

Iako je NFL (američki fudbal) donio najveći sponzorski prihod od bilo koje američke muške profi lige sa oko 2 milijarde dolara, što je povećanje od 14% u odnosu na isti period prethodne godine, MLB (bejzbol) je zabilježio najveći rast od 23%. To je dijelom zahvaljujući odluci lige da dozvoli sponzore dresova ove sezone, navodi se u izvještaju. Tokom prve godine prodaje te imovine MLB-a, liga je zaradila 129 miliona dolara ukupnog prihoda od reklama za dresove za 16 timova, procjenjuje se u izvještaju, sa srednjom cijenom reklame od 6 miliona dolara.

NHL (hokej), u svojoj drugoj godini prodaje reklama na dresu, donio je procijenjenih 93 miliona dolara prihoda za sezonu 2022-2023, sa 13 timova.

NBA (košarka) je zaradila procijenjenih 216 miliona dolara sponzorskog prihoda za dresove za svoju sezonu 2022–2023 – sedmu tokom koje je dozvolila reklame na dresovima (sa pet timova).

A MLS (fudbal) je zaradio 136 miliona dolara prihoda od reklama na dresovima u 2023., što je bila 17. godina sa imovinom, procjenjuje se u izvještaju, sa samo jednim timom u ligi bez sponzora dresa.