Marketing X Business

Turistički sektor s manje turista ostvario veću dobit: U čemu je stvar

Marx.ba

(Izvor: X)

Gotovo svi u turističkom sektoru slave ovo ljeto – jedva da je moglo biti bolje i za ugostitelje, zračne prijevoznike ili iznajmljivače vozila i to posvuda u Evropi… Španiji, Turskoj, Grčkoj, Hrvatskoj…

I turoperatori slave pa se tako i najveći turistički koncern TUI, nakon što je u septembru i službeno okončana ova sezona mogao pohvaliti rekordnim prometom. To mu je zapravo bilo jako potrebno, jer ovo je bila prva sezona nakon pandemije u kojoj je ostvario dobit. Prošlu godinu je još zabilježio gubitak od preko 213 miliona eura, ove godine je tu dobit (EBITDA) od 456 miliona.

Na prvi pogled u toj računici „nešto ne štima.

– Da, tačno je kako je vladalo poskupljenje, ali zapravo je veća dobit ostvarena – sa manje turista, upozorava Michael Gierse iz fonda Union Investment u razgovoru za Deutsche Welle.

– To povećanje prometa se jedino mogao ostvariti povećanjem cijena. To znači da su cijene preko 20% više nego prije korone, dok je broj putnika još uvijek nešto preko deset posto manji nego što ih je bio 2019., kaže on.

I tako je zapravo širom čitavog turističkog sektora: smještaj, gastronomija, prijevoz… Svugdje su podizane cijene. I Evropska centralna banka je već više puta upozorila na kompanije koje svoje cijene podižu i više nego što bi to možda bilo opravdano. Takvo novo izvorište inflacije koje će nužno uzrokovati i nova poskupljenja već i stručnjaci zovu „pohlepacija”.

Čak se i iz njemačke udruge turističkih djelatnika DRV čuju oprezne riječi (samo)kritike.

– Sva ta poskupljenja i veći troškovi su naravno velika muka, ali se ipak „ne smije niti pretjerivati” u povećanju vlastitih cijena, a to se odnosi i na zemlje koje su turistička odredišta, na zračne prijevoznike, a „naravno i na sve turoperatore da ne pretjeruju u poskupljenju, izjavio je Torsten Schäfer iz DRV za stanicu ARD”, kaže Schäfer.

A novi turistički katalozi su već izašli iz štampe i opet se turistički radnici dobro zabavljaju pišući cjenovnike. Doduše za 2024. se ne pretjeruje toliko kao za 2023., ali odmor je definitivno i za Nijemce postao luksuz, naglašava Deutsche Welle.