Marx.ba
Inflacija, sve veći životni troškovi i nepredvidiva potražnja mijenjaju navike i potrebe potrošača. Kako bi brendovi znali što potrošači žele te prema tome odredili svoja strateška ulaganja, njemačka podatkovna kompanija Statista objavila je za 2024. godinu četiri ključna trenda kojima se mogu voditi u nadolazećoj godini.
1. Kvalitet
Rast troškova života potaknuo je potrošače da preispitaju svoje navike kupovanja, pa tako ljudi sada, posebno nakon pandemije, više cijene kvalitetu proizvoda nego kvantitetu. Na primjer, rjeđe posežu za proizvodima za jednokratnu upotrebu, a ne žele više biti niti pobornici brze mode. Umjesto toga prednost daju dugotrajnijim, kvalitetnijim artiklima. Stoga bi brendovi trebali ulagati u kvalitetnu i vrhunsku ponudu, odnosno premium proizvode i usluge, i to ne samo kako bi privukli potrošače, već i potaknuli lojalnost brendu.
S druge strane, ljudi su trenutno zbog krize skloniji istraživanju novih i jedinstvenih mjesta za kupovinu, od čega najviše profitiraju razni butici, buvljaci i second-hand trgovine koje nude kvalitet po pristupačnijim cijenama. Promjena je to koja dolazi i zbog sve veće osviještenosti potrošača o pitanjima održivosti.
2. Održivost i etika
Govoreći o održivosti, istraživanje Statiste otkrilo je da ogroman broj potrošača sebe doživljava “etičnim potrošačima”. Održivost, dakle, odavno više nije samo poštapalica. Brendovi moraju prepoznati da potrošači više nisu samo pasivni promatrači – oni su aktivni nositelji promjena kroz svoje svakodnevne navike. Čak i u ovim teškim vremenima, etični potrošači kupovat će ekološki prihvatljivije marke. Poruka je jasna – brendovi moraju ulagati u održivost.
A uz održivost, kod odabira kozmetičkih brendova i hrane potrošači u obzir uzimaju i njihov utjecaj na zdravlje. Više od 40 posto potrošača spremno je platiti dodatno za eko hranu i piće, a oko trećine potrošača spremno je dati više za održive proizvode za ljepotu i osobnu njegu, njegu, dom i pranje rublja, kao i odjeću i obuću.
3. Zentuzijasti
U posljednjih godinu dana više od četvrtine svjetske populacije susrelo se s problemima mentalnog zdravlja, poput stresa i tjeskobe. Za razliku od starijih generacija, generacija Z i milenijalci ne libe se govoriti o mentalnom zdravlju, ali niti aktivno tražiti rješenja za nošenje sa stresom. Utjehu, naravno, traže online, kod raznih influencera koji promoviraju brigu o sebi, ali i alternativne terapije poput kanabisa.
Budući da su mladi strastveni pratitelji influencera i kreatora online sadržaja, odlična je to prilika za kompanije da se na vrijeme istaknu među konkurencijom i ponude im proizvode i usluge za opuštanje u području samopomoći, zdravlja i fitnessa, jer potražnja za njima raste. Također, u pridobivanju nove baze kupaca, od pomoći mogu biti partnerstva s influencerima.
4. Podaci
Da se potrošački trendovi iz godine u godinu itekako mijenjaju dokazuje i činjenica da personalizirano oglašavanje potrošačima više nije toliki problem. Do prije nekoliko godina potrošači su bili jako oprezni prema kompanija koje prikupljaju njihove podatke, posebno na temelju njihove historije pretraživanja. Briga o privatnosti podataka nekada je bila glavna tema, ali ako su brendovi transparentni u načinu na koje ih koriste, danas su ljudi sve otvoreniji za dijeljenje podataka. Primjerice, ako dijeljenje podataka znači da zauzvrat dobivaju personalizirani sadržaj i iskustva.
Potrošači danas žele oglase prilagođene njihovim interesima, lokaciji i životnim preferencijama, pa brendovi, da bi opstali, prema tome moraju usmjeriti svoje marketinške kampanje. Još je jedna zanimljivost da se smanjilo korištenje “ad blockera”, a manje je i povjerenja u recenzije proizvoda, budući da shvataju utjecaj kompanija na recenzije, piše Lider.
10 savjeta za brendove:
- Dajte prednost vrhunskim proizvodima
- Pazite kako i koliko dižete cijene jer su potrošači trenutno osjetljiviji
- Prilagodite se zahtjevima različitih generacija
- Prihvatite recikliranje i održivije poslovanje
- Razvijte ključne poruke
- Dajte prioritet održivom brendiranju
- Koristite influencer marketing
- Izgradite povjerenje kroz transparentnost
- Prihvatite hiperpersonalizaciju oglasa
- Iskoristite sadržaj koji stvaraju korisnici