N. D.
Komercijalni aerodromi u bivšoj Jugoslaviji prevezli su preko 32,5 miliona putnika u 2023. godini, dodajući oko pet miliona dodatnih putnika u odnosu na prethodnu godinu. Nešto više od polovine svih aerodroma uspjelo je registrovati svoju najprometniju godinu u historiji, dok jedan broj njih još uvijek zaostaje za nivoom putnika prije Covida.
Tokom 2023. godine Tivat je pretekao Ljubljanu kao aerodrom koji se najsporije oporavlja u regionu, sa preko pola miliona putnika u 2019. godine.
Njegov pad prvenstveno se pripisuje ratu u Ukrajini, jer su većinu njegovih putnika činili ruski putnici, sa značajan broj kupaca iz Ukrajine i Bjelorusije, piše Ex YU aviation.
Protekle 2023. godine Skoplje je prvi put preteklo tradicionalno prometniji Dubrovnik. Aerodrom Ljubljana je preuzeo vodstvo u odnosu na Zadar, koji je bolje prošao 2022. Banja Luka i Niš su nadmašili Pulu, koja je do prošle godine tradicionalno bila prometnija od ova dva aerodroma. Aerodrom Kraljevo, koji je otvoren u decembru 2019. godine, dodao je još oko 200 putnika u 2023. u odnosu na prethodnu godinu, a može se pohvaliti potpuno istim brojem odlaznih komercijalnih letova – 158.
Sve u svemu, beogradski aerodrom je zadržao poziciju najprometnijeg aerodroma u bivšoj Jugoslaviji. Dodao je najviše putnika u 2019. godini prije pandemije, dočekavši dodatnih 1,8 miliona putnika. Priština je bila druga po broju prevezenih putnika, sa dodatnih milion kupaca. Aerodrom Skoplje je u 2019. ostvario dodatnih pola miliona putnika, a slijedi ga Zračna luka Zadar sa dodatnih 400.000 putnika.
Wizz Air je bio najveći prevoznik koji je saobraćao na i sa tržišta bivše Jugoslavije na osnovu raspoloživog kapaciteta, dodajući dodatnih 1,8 miliona sedišta.