Marketing X Business

Rekordna godina za Željeznice FBiH unatoč padu obima prijevoza

Bloomberg Adria

(Izvor: Željeznice FBiH)

Željeznice FBiH ostvarile su u 2023. godini najbolje financijske rezultate u posljednju 31 godinu, saopćili su iz ovog javnog poduzeća.

Ukupni prihodi kompanije u 2023. godini iznosili su 145 miliona KM, a ukupni rashodi 127 miliona KM. Ostvarena neto dobit iznosi 18 miliona KM. Željeznice FBiH su u protekle dvije godine poslovale pozitivno, objavili su.

U odnosu na 2022. godinu, dobit u 2023. godini je veća 15 puta.

– Ključni faktori za povećanje prihoda kompanije su povećanje prihoda iz robnog i putničkog saobraćaja, zasnovanih na pravilnoj poslovnoj orijentaciji i realizaciji ciljeva koje je preduzeće usvojilo, izjavio je Enis Džafić, v. d. predsjednika Uprave-generalnog direktora Željeznica FBiH.

Ukupni prihodi u 2023. godini od robnog saobraćaja veći su za 16,4 posto u odnosu na 2022. godinu. Prihodi od putničkog saobraćaja u 2023. godini veći su za 12 posto.

U putničkom saobraćaju, Željeznice FBiH su u 2023. godini prevezle 359.414 putnika, što je manje za 1.042 putnika u odnosu na 2022. godinu, kada su Željeznice FBiH prevezle 360.456 putnika. Istovremeno, ostvareno je 8,1 posto više putničkih kilometara u 2023. godini u odnosu na 2022. godinu.

Željeznice FBiH prevezle su 7.147.874 tona robe, što je za 905.701 tona manje nego u 2022. godini, kada je prevezeno 8.053.575 tona robe. Međutim, došlo je do povećanja broja netotonskih kilometara, pa je u 2023. godini prevezeno 6,3 posto više u odnosu na 2022. godinu.

Analizom ostvarenog obima rada ŽFBiH u 2023. godini, evidentno je da je došlo do pada privredne proizvodnje kompanija koja koriste usluge željezničkog prijevoza u BiH, što je rezultiralo manjim brojem prevezenih tona robe.

– Poseban pad teretnog željezničkog saobraćaja i usluga uzrokovan je padom obima prijevoza kod strateških partnera kao što su JP Elektroprivreda BiH za 395.000 tona, Arcelor Mittal Zenica za 156.000 tona, GIKIL Lukavac 72.000 tone, saopćili su.

U BiH se neizvjesno stanje željezničke infrastrukture pripisuje ratu 1990-ih i nedovoljnim finansijskim ulaganjima. Međutim, Edin Forto, državni ministar prometa i komunikacija, kao prioritet svog mandata postavio je izgradnju i revitalizaciju željezničke infrastrukture u zemlji i inozemstvu.

Neki pomaci na tom polju su se desili započinjanjem rekonstrukcije željezničke mreže na relaciji Sarajevo – Mostar, kao i nabavkom nove kompozicije Talgo vozova namijenjenih putničkom prijevozu.

Također, željeznička pruga nalazi se na Koridoru 5c. Tako čak više od 50 posto željezničke pruge od Budimpešte do Ploča pripada BiH (406,6 kilometara) i nju treba modernizirati i održavati.