N. D.
Ryanair je poručio da ima za cilj da nastavi snažan rast na Balkanu, a njegov izvršni direktor Michael O’Leary je nedavno otpisao Wizz Air kao izazivača. Ryanair posluje na četiri od sedam tržišta u bivšoj Jugoslaviji, izuzeci su Slovenija, Makedonija i Kosovo. Wizz Air je trenutno najveći niskotarifni avioprevoznik u Prištini, Makedoniji i Srbiji, a Ryanair ima prednost u Hrvatskoj i Crnoj Gori.
Ove godine će prestići Wizz Air u Bosni i Hercegovini i postati najveći niskotarifni prijevoznik u zemlji, sa blizu 200.000 sjedišta na bh. tržištu.
– Ryanair je jedina velika evropska avio-kompanija koja je značajno povećala promet nakon Covida, posebno na Balkanu, gdje su druge aviokompanije prestale rasti, skraćuju rute i smanjuju promet. Ove godine, Ryanair će porasti na jedanaest miliona putnika godišnje u regionu (+260% povećanje prometa u odnosu na prije-Covid). Ovaj rast prometa upotpunjuje planove Ryanaira da do 2034. godine poveća na 300 miliona putnika godišnje, budući da će biti potrebno isporučiti još 400 aviona. Želimo se jako fokusirati na ovaj region. Vidimo da će ovo biti veliki dio naše nadolazeće ekspanzije, rekli su iz Ryanaira.
Wizz Air je ove godine bio primoran da smanji svoje operacije iz svojih baza u Skoplju i Beogradu zbog kvarova na turboventilatorskim motorima Pratt and Whitney koji pokreću neke od njegovih aviona Airbus A320neo porodice. Prizemljeno je ukupno četrdeset mlaznjaka. Prijevoznik je 2022. godine zatvorio svoju kratkotrajnu bazu u Sarajevu, a 2023. zatvorio bazu u Tuzli.
– Trenutno imamo oko 20% naše flote na zemlji. Očekujemo da će inspekcija trajati između 18 i 24 mjeseca, međutim, za iduću godinu će biti manjeg uticaja jer će se neki motori vratiti iz prodavnica tako da mislim da ćemo sljedeće godine vidjeti rast od Wizza Zrak. Zapadni Balkan je za nas veoma relevantno tržište. Namjera nam je daljnji rast u regiji, ali ne ove godine zbog motora. Ali za sledeću godinu naša namera je da nastavimo da rastemo, rekla je Međutim, Silvia Mosquera, izvršna potpredsjednica Wizz Aira i glavni komercijalni direktor grupe, za EX-YU Aviation News.
Aviokompanija je saopštila da sada pažljivo bira kako da rasporedi svoje preostale dostupne avione kako bi ispunila rute koje su najprofitabilnije i koje pružaju najjače strateške prednosti. Ryanair je u posljednjih nekoliko godina značajno povećao svoje prisustvo u Hrvatskoj otvaranjem svoje baze u Zagrebu, kao i sezonske baze u Zadru. Ove godine dodatno je učvrstio svoju poziciju otvaranjem svoje cjelogodišnje baze u Dubrovniku. Ryanair je i dalje najveći avioprijevoznik u Hrvatskoj, povećavajući svoju ponudu na 4,5 miliona sjedišta godišnje, gotovo dvostruko više od drugoplasiranog Croatia Airlinesa. Međutim, suočava se sa većim preprekama na drugim tržištima. Prije skoro deset godina, Ryanair je najavio da će pokrenuti letove za Skoplje kao direktan izazov Wizzu, međutim, ovi planovi su odbačeni iz neutvrđenih razloga. Avio-kompanija je stagnirala i u Srbiji sa svojim poslovanjem van Niša, dok ne saobraća do Prištine, gde je Wizz Air postao najveći avioprevoznik aerodroma po broju putnika prošle godine. Uprkos razgovorima između Ryanair-a i slovenačke vlade, O’Leary je označio ljubljanski aerodrom kao „jednostavno preskup”.