Marketing X Business

Imali lošu prodaju: Kako je TikTok pogurao kultni fotoaparat, mnogi čekaju svoj primjerak

Marx.ba

(Foto: Cameraegg)

Proteklih godina, japanski brend Fujifilm udaljio se od proizvodnje fotoaparata i usredotočio na zdravstveni aspekt. Međutim, zahvaljujući TikTok zajednici, njihovi digitalni fotoaparati retro prizvuka, poput modela X100, postali su veliki hit – toliki da Fujifilm teško zadovoljava potražnju za kamerom čija je cijena oko 1.600 dolara, piše After5.

Model X100V bio je toliko popularan da je u fiskalnoj godini, koja je završila u martu, najveći doprinos rekordnoj dobiti kompanije dao imaging division, koji uključuje i fotoaparate. Ta je jedinica činila 37% operativne dobiti u fiskalnoj 2023. godini, u usporedbi s 27% prethodne godine. Nakon što je kamera prošle godine rasprodana, Yujiro Igarashi, menadžer u Fujifilmu, za Reuters je rekao da je kompanija povećala proizvodnju u Kini kako bi udvostručila količinu za VI model koji je debitirao u martu. Nije htio iznositi detalje o povećanju proizvodnje ili prodaje, već je otkrio da su narudžbe daleko premašile njihova predviđanja te “iako su udvostručili proizvodnju, to i dalje nije bilo dovoljno kako bi zadovoljilo potražnju”.

Fujifilm je osnovan prije 90 godina i desetljećima je konkurirao Kodaku, lideru filmske industrije, prije nego što ga je nadmašio u prodaji 2001. No, taj se trijumf pokazao kratkotrajnim jer je filmska industrija ubrzo oslabjela, a digitalne kamere postale su standardna opcija mobilnih telefona. Kako bi preživio, Fujifilm je iskoristio svoje znanje o hemikalijama i prebacio se na zdravstveni segment, a tu su strategiju usvojili i drugi konkurenti, poput Canona i Olympusa. No, Fujifilm nije odustao od fotoaparata, iako su ugasili 5.000 radnih mjesta i većinu proizvodnje preselili u Kinu, piše Reuters.

Tokom pandemije Covida-19, Fujifilm je učestvovao u proizvodnji cjepiva i tableta, no kamere su te koje su sada ponovno stavile kompaniju u centar pažnje. Kažu kako vide rizik pada u segmentu zdravstvene skrbi i poslovnih inovacija, ali isto tako i značajan rast na području fotografije. Model X100 predstavljen je 2011. godine, kao pokušaj spašavanja Fujifilmovog odjela s profesionalnim aparatima, no njegova privlačnost leži u nostalgiji. Izgledom imitira filmsku kameru, a poseban je zbog svoje retro tehnologije.

W. David Marx, autor knjige “Status and Culture” komentirao je kako “pametni telefoni toliko olakšavaju fotografiranje da su fotografije izgubile vrijednost”. Međutim, s fotoaparatom i potrebom za razvijanjem filma, ponovno se vraća osjećaj vrijednosti za fotografiranje. Potražnja za Fujifilm kamerama porasla je nakon pandemije, kada su ljudi ponovno počeli putovati. Influenceri na Instagramu i TikToku pretvorili su model X100 u statusni simbol: neki su ga opisivali kao “dobar modni dodatak, uz to što je izvrsna kamera”.

Dostupnost je i dalje problem. Korišteni modeli X100 prodaju se po višestruko većoj cijeni od originalne na raznim aukcijskim stranicama, a postoje i online forumi za obožavatelje koji čekaju da dođu na red za svoju narudžbu.

Teiichi Goto, glavni izvršni direktor Fujifilma, prošlog je mjeseca nagovijestio kako je zadovoljan ograničenom ponudom, ističući njemačke fotoaparate Leica kao brend koji održava premium vrijednost. Dodao je kako bi bilo “nesretno” proizvesti previše kamera i onda im smanjiti cijenu. No, duge liste čekanja i visoke cijene mogle bi odvesti kupce konkurentima, među kojima se ističu Canonov G7X i Ricov G7 serija. Igarashi je također za Reuters komentirao kako im velika količina proizvodnje predstavlja prepreku, a proizvodnju otežavaju dizajn i složenost modela X100:

– Trudimo se povećati broj ljudi, broj proizvodnih linija i slično, no ne ide tako brzo kao što biste mislili, poručio je.