Marketing X Business

Panamera Turbo S E-Hybrid i Panamera GTS: Dinamični vrhunac

Marx.ba

(Foto: Porsche)

Porsche Panamera je redefinisala segment luksuznih limuzina. Na jedinstven način kombinira udobnost glatke vožnje s karakteristikama Porsche sportskog automobila. Sada su u modelsku paletu dodane dvije posebno moćne i sportske varijante. To su automobili s različitim fokusima: Panamera GTS je dinamična sportska limuzina koja stavlja emocionalni doživljaj vožnje u prvi plan. Panamera Turbo S E-Hybrid je pozicionirana na sam vrh modela serije kao najmoćnija, najbrža i najluksuznija izvedba. Ovaj vrhunski model je novi rekorder u službenom rangiranju najbržih automobila s motorom na unutarnje sagorijevanje i hibridnih luksuznih limuzina na Nürburgring Nordschleife.

Oba modela pokreće dodatno razvijeni 4,0-litarski biturbo V8 motor koji se već koristi za pogon Panamera Turbo E-Hybrid. Ovaj moćni motor je pripremljen za stroge zahtjeve Euro 7 emisijskog standarda. Prelaskom s twin-scroll na single-scroll turbo punjač skraćuje se faza zagrijavanja njegovih katalizatora. Temperatura ispušnih plinova do 1.000°C i s tim povezano čisto sagorijevanje, kao i povećanje srednjeg vršnog pritiska na 140 bara u komorama za sagorijevanje, povećavaju efikasnost pogona, posebno u visoko dinamičkom rasponu. 8-brzinski Porscheov automatski mjenjač s dvostrukim kvačilom (PDK) je temeljno redizajniran.

S optimiziranim površinama za prijenos snage i većom toplinskom opterećenjem, može implementirati ogroman pogonski obrtni moment Panamera Turbo S E-Hybrid.

Najmoćnija Panamera: Panamera Turbo S E-Hybrid

Kod Porschea, oznaka Turbo tradicionalno označava vrhunac performansi među varijantama modela namijenjenim uglavnom za cestu. Istovremeno, logo Turbo označava tehnološko vodstvo u odgovarajućem segmentu. Kombinacija visoko efikasnih motora s unutrašnjim sagorijevanjem i električnog pogona omogućava posebno snažan pogon i izvanredne performanse.

Nova Panamera Turbo S E-Hybrid je najmoćnija Panamera proizvedena u seriji do sada. Njen V8 biturbo motor ima snagu od 441 kW (600 KS), a snaga električnog motora potpuno integriranog u kućište i u rashladni sistem PDK iznosi 140 kW (190 KS). U poređenju s prethodnikom, njen sistemski izlaz je povećan za 75 kW (102 KS) na 575 kW (782 KS), a sistemski obrtni moment je porastao za 150 Nm na 1.000 Nm. Panamera Turbo S E-Hybrid ubrzava od nula do 100 km/h za 2,9 sekundi i ima maksimalnu brzinu od 325 km/h. Ovo predstavlja poboljšanje od 25 km/h i 0,5 sekundi.

Istovremeno, nova Panamera Turbo S E-Hybrid je efikasna za vožnju. U poređenju s prethodnom generacijom, njen hibridni pogon nudi veći električni doseg, brže punjenje i agilniji odziv. S kapacitetom od 25,9 kWh (bruto), visokonaponska baterija skladišti 45 posto više energije nego prethodna baterija. Ovo daje najmoćnijoj Panameri električni doseg do 88 km (WLTP EAER City). S povećanjem snage rekuperacije na 88 kW, Panamera Turbo S E-Hybrid vozi efikasnije nego ikad u potpuno električnom načinu rada.

Na odgovarajućem izvoru napajanja, 11 kW AC punjač puni bateriju od nula do 100 posto za oko dva sata i 39 minuta.

Prepoznatljiv dizajn Turbo modela

Porsche naglašava ulogu Turbo modela kao vrhunskih izvođača u njihovim modelskim linijama s prepoznatljivim stražnjim branikom i prepoznatljivim prednjim krajem u boji eksterijera. Na stražnjem dijelu, kromirani ispušni otvori u tamnoj bronzi upotpunjuju ovaj izgled. Standardna oprema za Turbo S E-Hybrid također uključuje Porsche keramičke kompozitne kočnice (PCCB) sa žutim kočionim klještima. Kiselinska zelena je također dostupna kao tipična E-Hybrid boja.

Turbonite, elegantni metalik sivi ton, isključivo je rezerviran za Turbo modele. Panamera Turbo S E-Hybrid ima ovu boju na svojim zračnim noževima na prednjem dijelu automobila, na traci stražnjeg branika i na 21-inčnim kovanjem Turbo S kotačima s centralnim zaključavanjem. Porsche također koristi Turbonite u unutrašnjosti, na primjer na ukrasnim trakama i remenima, kontrolama u središnjoj konzoli i na volanu. Turbonite kontrastni šavovi također se nalaze na sjedištima, oblogama vrata, instrument tabli i podnim prostirkama. Krovna obloga je potpuno obložena materijalom sličnim antilopu Race-Tex.

Novi rekord za Panamera Turbo S E-Hybrid


Još prije svog lansiranja, nova Panamera Turbo S E-Hybrid postavila je najbolje vrijeme. Porscheov test vozač Lars Kern (36) završio je krug na Nürburgring Nordschleife (20.832 kilometra) za samo 7:24.172 minuta. S ovim ovjerenim vremenom, Porsche je postavio rekord za najbržu limuzinu vrhunske klase s motorom na unutarnje sagorijevanje i hibridnim pogonom u službenom rangiranju Nürburgring 1927 GmbH & Co. KG. Nova Panamera je srušila postojeći rekord u ovoj klasi automobila za 3,62 sekunde. Rekordni krug je Lars Kern vozio 12. jula 2024. godine. Kako bi zaštitili vozača, rekordna Panamera je bila opremljena trkaćim sjedalom i sigurnosnom kavezom, ali je inače odgovarala serijskoj verziji.

Lars Kern je već postavio rekorde klase Nordschleife 2016. i 2020. s Panamerom, posljednji put u Panamera Turbo S. Ovo novo brže vrijeme s Panamera Turbo S E-Hybrid je dokaz dosljednog daljnjeg razvoja četverovratnog sportskog automobila. S novim vremenom od 7:24.172, Lars Kern je poboljšao svoj rekord iz 2020. za 5,64 sekunde.

Trkaće gume i Karbonski Aerokit za Turbo modele Panamere

S ovim novim rekordom klase, nova Panamera je pokazala šta je sposobna. U velikoj mjeri, performanse automobila su rezultat novog Karbonskog Aerokita i posebno razvijenih UHP guma iz Michelina. Aerokit je dostupan za modele sportske limuzine Panamera Turbo i Turbo S E-Hybrid. Uključuje zračne noževe, bočne pragove i stražnji difuzor izrađene od karbona, te optimizira aerodinamičku ravnotežu za vožnju na trkaćoj stazi. Prednji spojler potpuno eliminira podizanje prednje osovine. U kombinaciji s Gurney zakrilcem na adaptivnom stražnjem spojleru, njegov neto učinak je stvaranje potisne sile.

Pri brzini od 200 km/h, poboljšava potisnu silu za 60 kilograma i omogućava postizanje još većih brzina u izazovnim serijama zavoja. Michelin Pilot Sport Cup 2 gume s oznakom N0 dodatno poboljšavaju trakciju automobila. Michelin Pilot Sport Cup 2 gume s dimenzijama 275/35 ZR 21 sprijeda i 325/30 ZR 21 straga posebno su razvijene za Panameru i za dinamične situacije u vožnji.

Sveobuhvatni raspon opreme u Panamera Turbo S E-Hybrid

Porsche je opremio vrhunski model serije Panamera sa Porsche Active Ride ovjesom kao standardom. Ovaj inovativni ovjes je povezan s visokonaponskim sistemom od 400 V i stoga je tehnički izvediv samo u Panamera modelima s E-Hybrid pogonom. Svaki amortizer ima električno upravljanu hidrauličnu pumpu koja aktivno generira sile u smjeru povratka ili kompresije. Na taj način ovjes gotovo u potpunosti kompenzira pokrete karoserije i drži automobil horizontalno tokom dinamičkih manevara vožnje. Tehnologija omogućava inovativne funkcije poput prekomjerne kompenzacije pokreta naginjanja i ljuljanja.

Također prilagođava raspodjelu opterećenja kotača nivou prianjanja, čime optimizira trakciju. Sveobuhvatni raspon opreme dostupan za Panamera Turbo S E-Hybrid također uključuje sve sisteme kontrole dinamike vožnje, stražnje upravljanje osovinom, Porsche keramičke kompozitne kočnice (PCCB) s diskovima promjera 440 milimetara naprijed i 380 milimetara promjera straga, kao i Bose® zvučni sistem.

Najagilnija Panamera: Panamera GTS

GTS označava Gran Turismo Sport. Porsche automobili s ovom oznakom modela nude dodatnu dozu sportskosti i maksimalan užitak u vožnji, zajedno s visokom svakodnevnom upotrebljivošću. U skladu s ovom filozofijom, Panamera GTS se također ističe podvozjem podešenim za visoke performanse, ekskluzivnim SportDesign paketom i sportskim, visokokvalitetnim interijerom. To je posebno direktna i agilna varijanta vrhunske sportske limuzine. Moćni, sveobuhvatno unaprijeđeni V8 biturbo motor igra ključnu ulogu u posebno intenzivnom doživljaju vožnje u Panamera GTS. Nudi linearno isporučivanje snage koje je jasno primjetno čak i pri brzinama motora iznad 6.000 o/min.

Motor isporučuje 368 kW (500 KS), 20 KS više od pogona koji je imao njegov prethodnik. Ovo rezultira boljim performansama vožnje i dinamikom, te još većom efikasnošću. Četverovratni sportski automobil ubrzava od nula do 100 km/h za 3,8 sekundi i ima maksimalnu brzinu od 302 km/h. Standardni sportski ispušni sistem u Panamera GTS je specifično razvijen kako bi stvorio snažan, emocionalan zvučni ambijent.

Porsche je dao standardnom dvokomornom dvoventilskom zračnom ovjesu uključujući PASM u Panamera GTS posebno sportsko podešavanje. 10 milimetara niže tijelo i pojačane stabilizatorske šipke pružaju primjetno direktnije iskustvo vožnje i nižu osnovnu oprugu. Elektronski kontrolisani PTV Plus diferencijalni zaključavač osigurava optimalnu raspodjelu obrtnog momenta između kotača. U kombinaciji, ove mjere osiguravaju veću stabilnost karoserije i smanjeno naginjanje i ljuljanje kroz cijeli raspon brzina. Ova dodatna dinamika dolazi bez značajnog smanjenja udobnosti.

Ekskluzivan dizajn i oprema u GTS stilu

Kao i u svim linijama modela, Porsche GTS modeli se mogu prepoznati po njihovom prepoznatljivom sportskom dizajnu. Crni GTS logotipi na bočnim stranama i stražnjem dijelu automobila, jedinstveni prednji dio, zatamnjena HD matriks LED prednja i stražnja svjetla, kao i crvena kočiona klješta također čine Panamera GTS prepoznatljivom. Standardni sportski paket također uključuje elemente karoserije u satenski mat crnoj boji. To uključuje bočne pragove, umetke u prednjem području, bočnu oblogu prozora i stražnji branik. Porsche je zadržao ispušne cijevi sportskog ispušnog sistema u tamnoj bronzi kako bi stvorio uzbudljiv kontrast. Daljnji akcent daje 21-inčni Turbo S centralno zaključavajući točkovi u antracit sivoj boji.

U unutrašnjosti, Porsche obilato koristi materijal sličan antilopu Race-Tex. Pokriva oblogu krova, naslone za ruke i obloge vrata, kao i središnje dijelove prilagodljivih sportskih sjedišta s 18-smjernom prilagodbom. Porsche također nudi dva GTS-specifična unutrašnja paketa u karmin crvenoj ili škriljevitoj sivoj neo boji. Dekorativni šavovi i pojasevi također dolaze u boji odabranog paketa. Dostupan je i unutrašnji paket u mat karbonu. Standardna oprema Panamera GTS također uključuje Bose® zvučni sistem i paket Sport Chrono s štopericom i funkcijom push-to-pass.

Lansiranje na tržište i cijene

Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid i Panamera GTS su sada dostupne za naručivanje kao sportske limuzine. Oba modela imaju koristi od mnogih novih značajki treće generacije Panamere. To uključuje koncept kontrole Porsche Driver Experience, visoku rezoluciju i posebno veliki doseg HD matriks LED svjetla, sveobuhvatno proširene funkcije povezivanja kao što je dublja integracija Apple CarPlay®, video streaming na opcionalnom Passenger Displayu i mogućnost parkiranja automobila izvana koristeći aplikaciju za pametni telefon. Executive varijanta Panamera Turbo S E-Hybrid s dugim međuosovinskim razmakom nudi se na tržišno specifičnoj osnovi; četverozonska automatska klima i velika središnja konzola uključeni su kao standard. Panamera GTS dolazi isključivo kao sportska limuzina s kratkim međuosovinskim razmakom.

U Bosni i Hercegovini, cijene za Panamera Turbo S E-Hybrid počinju od 482.760,00 KM, a za Panamera Turbo S E-Hybrid Executive od 506.150,00 KM, uključujući PDV i opremu specifičnu za zemlju. Osnovna cijena za Panamera GTS je 336.460 KM. Isporuke u Bosni i Hercegovini će početi u jesen 2024. godine.