Marketing X Business

Podravka u prvih šest mjeseci 2024. godine snažno rasla i u Bosni i Hercegovini

Marx.ba

(Foto: Podravka BiH/Facebook)

Grupa Podravka u prvih je šest mjeseci 2024. ostvarila gotovo deset posto veće prihode od prodaje nego u istom periodu lani. Oni su iznosili 380,4 miliona eura, odnosno 34,1 milion eura više. Prihodi segmenta Prehrane pritom su porasli za 25,3 miliona eura ili 9,6 posto u odnosu na prvih šest mjeseci 2023., dok je rast prihoda segmenta Farmaceutike iznosio 8,8 miliona eura ili 10,8 posto, objavili su iz kompanije.

Najznačajniji rast prihoda Podravka je u segmentu Prehrane u prvih šest mjeseci 2024. ostvarila na tržištu zapadne Evrope, gdje se posebno izdvaja Njemačka, s rastom od čak 78,4 posto u odnosu na isto razdoblje lani. Na tržištu SAD prihodi od prodaje vlastitih brendova rasli su 25,4 posto, dok projekt pozicioniranja Podravke USA kao centra za izvoz brendova jugoistočne Evrope u SAD napreduje prema planu te je volumen distribusijskih aktivnosti u SAD povećan pet puta u odnosu na isti period lani. Prodaja je snažno rasla i u jugoistočnoj Evropi, ukupno deset posto, a najznačajnije u BiH i Crnoj Gori. Na tržištu Hrvatske zabilježen je rast prodaje od 7,5%, poše Pd.

Ovako značajan rast prihoda od prodaje rezultat je rasta na svim tržištima i u njemu se reflektiraju mnogobrojne aktivnosti i promjene uvedene tokom prošle godine. Intenzivno se radilo na restrukturiranju inozemnih tržišta, širenju mreže kupaca, širenju portfelja i izvozu, ali i na sveobuhvatnom redefiniranju cjenovnih politika na svim inozemnim tržištima radi povećanja profitabilnosti izvoza.

Dobri rezultati vidljivi su i u operativnoj dobiti Grupe prije amortizacije (EBITDA), koja je u prvoj polovici godine iznosila je 65,8 miliona eura. Riječ je o rastu od 17,5 miliona eura, odnosno 36,2 posto u usporedbi s prvih šest mjeseci prošle godine. Neto dobit iz poslovanja iz koje su isključene jednokratne stavke (normalizirana dobit) za prvih šest mjeseci ove godine iznosila je 38,8 miliona eura, gotovo pedeset posto više od normalizirane neto dobiti za isto razdoblje prošle godine kada je iznosila 26 miliona eura.

– Rezultati ostvareni u prvoj polovici godine potvrda su ispravnosti odluka o transformaciji nastupa na inozemnim tržištima, ali i upornosti u provedbi tih odluka kojima smo bili posvećeni u proteklom razdoblju. Posebno možemo biti zadovoljni širenjem poslovanja i povećanjem profitabilnosti na tržištima zapadne Evrope, naročito Njemačke, ali i Austrije te Amerike. To su tržišta na koja smo posebno usmjerili svoju pozornost. Rast prodaje na inozemnim tržištima rezultat je povećanih količina prodaje, ali i odluke da cijene po kojima prodajemo naše proizvode na bogatijim tržištima ne mogu biti niže od onih po kojima ih prodajemo u Hrvatskoj. Uspjeli smo povećati izvoz, istovremeno pozicionirajući Podravkine proizvode na način na koji to kvaliteta našeg portfelja i zaslužuje. Iako je pred nama još puno posla, ovi rezultati potvrđuju da su aktivnosti na unutarnjoj transformaciji Podravkinog poslovanja jednako uspješne, kao i naše brojne investicije koje su često vidljivije zbog svoje opipljivosti. Naravno, zasluge za ova postignuća idu svim zaposlenicima Podravke koji zajedničkim naporima provode sve naše zacrtane ciljeve i potrošačima nastavljaju pružati samo najkvalitetnije usluge i proizvode, poručila je Martina Dalić, predsjednica Uprave Podravke.

Kako je istakla, cijelo prvo polugodište, kao i ostatak godine obilježen je dovršetkom velikih investicija koje se provode u sklopu Podravkinog investicijskog ciklusa koji je započeo 2021. godine.