N. D.
Sa 911 GT3 RS Tribute to Jo Siffert, Porsche odaje počast preminulom švicarskom vozaču trkača, istovremeno obilježavajući prvu pobjedu legendarnog 917 prije skoro 55 godina. Dana 10. avgusta 1969. Siffert i Kurt Ahrens pobijedili su u prvoj međunarodnoj utrci na 1.000 kilometara na Österreichringu kod Zeltwega. Ovo je bila prva pobjeda u utrci za 917, koji se u početku smatrao teškim za vožnju zbog velikih brzina i aerodinamike. Stručnjaci iz Porsche Exclusive Manufaktur napravili su izvanrednu jednokratnu verziju u sklopu programa Sonderwunsch.
Vozilo će biti izloženo u švicarskim Porsche centrima u avgustu 2024. godine prije nego što će biti jedan od vrhunaca sajma „Auto Zürich“ (7. do 10. novembra 2024.). Kupac će biti izabran nasumično od svih zainteresiranih.
Joseph “Jo” Siffert i dalje uživa kultni status u Švicarskoj 50 godina nakon njegove smrti. Rođeni Fribourg bio je izuzetno talentovan, harizmatičan vozač trka. Siffert je živio svoju strast prema motosportu legendarnim intenzitetom, takmičivši se u 298 trka tokom 11 godina. Ponekad je učestvovao na nekoliko trka tokom istog vikenda.
– Jo Siffert, zajedno s Kurtom Ahrensom, započeo je priču o uspjehu 917 pobjedom u Zeltwegu 1969. Strast s kojom je slijedio svoj san o utrkama je i danas impresivna i savršeno se uklapa u jezgru našeg brenda – Driven by Dreams, kaže Michael Glinski, glavni izvršni direktor Porsche Schweiz AG.
Porodica Jo Sifferta bila je blisko uključena u izgradnju ovog posebnog 911 GT3 RS. Pored njegovog sina Philippea, koji je vozio utrke Formule Ford i Formule 3 između 1991. i 2003. i bio je vozač u BMW-u, njegov unuk Jérémy Siffert također je prisustvovao projektnoj radionici u Zuffenhausenu.
– Svjedočiti stvaranju ovog Porschea u čast mog oca bilo je izuzetno uzbudljivo. Sa mukotrpnom pažnjom prema historijskim detaljima i vrhunskom izradom, zaposleni u Porsche Sonderwunsch Manufakturu transformisali su već rijedak 911 GT3 RS u apsolutno jedinstven komad – prožet duhom Jo Sifferta, kaže Philippe Siffert.
Bezbroj naklona Porscheu 917
– Ovaj model počasti je inspirativan automobil u dva smisla: s jedne strane, njegov vizuelni dizajn je zasnovan na dizajnu 917 s kojim su Jo Siffert i Kurt Ahrens vozili do pobjede na Österreichringu prije skoro 55 godina. S druge strane, jednokratni prikaz pokazuje opsežne mogućnosti prilagođavanja eksterijera i unutrašnjosti koje nudimo kao dio programa Sonderwunsch, kaže Alexander Fabig, potpredsjednik za individualizaciju i klasiku u Porsche AG.
Automobil je pretežno ofarban u Pure White i, kao i automobil koji ga je inspirisao, ima kontrastne dijelove Viper Green na prednjim krilima i dijelovima prednjeg kraja. Obje boje dolaze iz programa “Paint to Sample”. Srednji dio njegovog velikog stražnjeg krila također je obojen u ovu nijansu zelene. Startni broj je isti kao onaj koji se koristio na inauguracionoj trci na 1.000 kilometara. „29“ se ponavlja na vratima, prednjoj haubi, ispod zadnjeg krila i na poklopcima ventila na gumama. Klasični Porsche natpis sa prugastim dizajnom na vratima i bočnim dijelovima također je inspirisan originalnim vozilom.
Uz veliku pažnju posvećenu detaljima i sposobnu podršku Boscha i Shella, stručnjaci za dizajn Porschea su također reproducirali savremene naljepnice sponzora. Bosch naljepnica sa svjećicom nalazi se na stražnjim lukovima kotača. Shell naljepnica sa natpisom na kućištu smještena je ispod zadnjeg stakla uz servisne poklopce za ulje i rashladnu tekućinu.
Silueta 917KH može se vidjeti na središnjoj bravi satensko crnih magnezijumskih točkova – ovaj stilizovani bočni pogled krasi i bočne ploče zadnjeg krila. Posebna značka u dizajnu kacige postavljena je na B-stubovima: kao lična referenca, tu su predstavljeni ime i potpis Jo Sifferta.
Unutrašnjost odiše ukusnom trkačkom atmosferom: Race-Tex dominira u crnoj i Guards crvenoj boji. Motiv kacige je izvezen u naslonima za glavu. Štitnici ulaznih vrata ukrašeni su siluetom 917 u kombinaciji sa potpisom. Čak je i ključ vozila pomno prilagođen: bočni nosači su ofarbani u Pure White ili u modernu Viper Green, sa siluetom 917 odštampanom u odgovarajućoj kontrastnoj boji. Autogram Jo Sifferta je utisnut na poklopcu središnje konzole i u kožnoj torbici za ključeve.
O Porscheu 917 sa Jo Siffertom za volanom
– Svjetsko prvenstvo u sportskim automobilima 1969. dugujemo velikim dijelom Jo Siffertu. Bio je daleko najbrži čovjek u našem timu, prisjetio se bivši stariji inženjer trka Peter Falk Švajcarca 2018.
Porsche je pobijedio u sedam od deset trka te sezone. Siffert je odnio pet ovih pobjeda zajedno sa Britancem Brianom Redmanom i jednu sa Kurtom Ahrensom – onu 10. avgusta 1969. u Zeltwegu.
– Naša pobjeda u Zeltwegu bila je početak priče o uspjehu 917 i bilo mi je veliko zadovoljstvo i čast što sam mogao dijeliti kokpit sa Joom, kaže njegov saputnik Ahrens.
O programu Sonderwunsch
Porsche reinterpretira svoj legendarni program Sonderwunsch iz kasnih 1970-ih, što će mu omogućiti da dizajnira individualizirane, jednokratne automobile – koje je zajedno kreirao kupac i profesionalno proizvodi Porsche. Prošireni asortiman podijeljen je na ugradnju specifičnih zahtjeva za boje i materijale direktno tokom proizvodnje, kao i naknadna usavršavanja, pa čak i prilagođene koncepte vozila na zahtjev kupca nakon isporuke – bez obzira na starost vozila.
Kupci se mogu obratiti svom Porsche centru radi prilagođavanja novih automobila. Ako je zahtjev izvan granica Exclusive Manufaktur opcija koje se nude u Konfiguratoru automobila, Sonderwunsch proces počinje s dogovorenim osobnim savjetovanjem kupaca u Zuffenhausenu ili na jednoj od međunarodnih lokacija, kao što su Atlanta ili Los Angeles. Ovdje su stručnjaci proizvođača posvećeni brzoj procjeni i tehničkom odobrenju pojedinačnih zahtjeva kupaca.