N. D.
Većina aerodroma u glavnom gradu bivše Jugoslavije ostvarila je solidan rast letova za i iz Londona tokom prve polovine godine u poređenju sa istim periodom 2023.
British Airways je podstakao povećanje broja putnika u Beogradu i Ljubljani, dok je Ryanair bio odgovoran za snažan rast u Sarajevu, piše EX YU aviation.
Prema podacima Uprave za civilno vazduhoplovstvo Velike Britanije, Beograd je pretekao Zagreb po najvećem prometu glavnih gradova bivši jugoslovenskih republika, prema i iz Londona, sa 123.511 prevezenih putnika. Pored ulaska British Airwaysa na tržište, Wizz Air je uspio povećati broj putnika za 17%, dok je Air Serbia dodala i više letova na londonskoj liniji. Britanski avioprevoznik trebalo bi da završiti sa radom u Beogradu u septembru, iako se na aerodromu Nikola Tesla nadaju da će se aviokompanija vratiti slijedećeg ljeta. Sa druge strane, easyJet je obezbijedio termine za pokretanje letova između Londona i Beograda ove zime, međutim, možda će izabrati da iskoristi dodijeljena vremena za drugu rutu.
Zračna luka Zagreb je na svojim letovima u Londonu prenijela 120.867 putnika, što je povećanje od 10,5% u odnosu na prošlu godinu. Brojke i dalje podstiče Ryanair, koji je opsluživao 66.732 putnika na svojoj liniji Stansted, u poređenju sa ukupnim brojem od 52.135 putnika koje su primili Croatia Airlines i British Airways na svojim letovima za Heathrow. Sveukupno, Ryanair je u prvoj polovini 2024. povećao broj putnika na liniji Zagreb – London za 18,2% u odnosu na prošlu godinu.
U isto vrijeme, Heathrow servis je uspio poboljšati 1,7%. Aerodrom Ljubljana je imao koristi od British Airwaysa, koji je svoje sezonske operacije između dva glavnog grada nadogradio na cjelogodišnje. Brojke o londonskoj liniji porasle su za 11,7% uz dodatnih 7.815 prevezenih putnika u prvoj polovini 2023. British Airways i easyJet uspjeli su nadoknaditi Wizz Air, koji je u februaru prekinuo uslugu Lutton – Ljubljana. easyJet je povećao broj putnika za 16,7%. British Airways će od ove zime vratiti svoju liniju do Ljubljane na ljetnu sezonu.
U Prištini je 50.993 putnika letelo Wizz Airom za i iz Lutona, što je pad od 20%. Wizz Air, kao jedini avioprevoznik na londonskoj liniji, smanjio je kapacitet za 19,3% između dva grada, Podgorica je pretekla Skoplje i bilježi povećanje broja putnika za 8,5%. Uprkos tome što je sezonski opsluživao crnogorsku prijestonicu iz London Gatwicka, Wizz Air je uspio nadmašiti Ryanair, koji saobraća tokom cijele godine između Stansteda i Podgorice, tokom mjeseci kada su oba letjela (mart – juni).
Sarajevski aerodrom je također prestigao Skoplje, prevezavši 31.384 putnika tokom prve polovine godine, a snažan rast generirao je Ryanair, koji je u aprilu pokrenuo operacije od London Stansteda do glavnog grada Bosne i Hercegovine. Nadmašio je Wizz Air u pogledu performansi, prevezavši 12.751 putnika između aprila i juna, u poređenju sa niskobudžetnim rivalom koji je imao 8.915 putnika.
Konačno, Wizz Air je zabilježio pad od 1,5% na liniji Luton – Skoplje. Kapacitet na ruti ostao je uglavnom nepromijenjen, pao je za 0,9% u prvoj polovini 2024., piše EX YU aviation.