Marketing X Business

Autokampovi u BiH sve popularniji trend, traže se iskustva u prirodi

Bloomberg Adria

(Foto: Autokamp Blagaj)

Autokampovi u Bosni i Hercegovini bilježe sve veću popularnost, privlačeći turiste iz Evrope i domaće ljubitelje prirode. Od mirnih kampova u Blagaju do uzbudljivih lokacija uz rijeku Unu, ova vrsta smještaja nudi autentično iskustvo boravka u prirodi, s proširenom sezonom i raznovrsnim sadržajima. Naročito su popularni među turistima koji cijene prirodne ljepote Bosne i Hercegovine.

Blagaj, s historijskom Tekijom i rijekom Bunom, privlači kampere zbog svoje mirne atmosfere i blizine Mostara.

Auto Camp Blagaj je smješten uz samu rijeku Bunu u Blagaju. Kamp pruža prostrane površine za šatore i kamp-prikolice, te mobilne kućice s električnim priključcima, kao i restoran. Gosti mogu uživati u kupanju, ribolovu ili opuštanju uz zvukove vode. Kamp je naročito popularan među turistima iz Evrope koji traže mir i prirodu, cijene su pristupačne, a ljubazno osoblje pomaže da posjetitelji imaju ugodan boravak.

Prema informacijama iz Auto Campa Blagaj koje su dali za Bloomberg Adriju, tokom godina je zabilježen značajan porast broja gostiju i dužine njihovog boravka. Prije 15-ak godina, turisti su se u kampu zadržavali svega dan ili dva, a sezona je trajala samo tokom jula i augusta.

Međutim, od 2017. i 2018. godine turizam je u potpunosti oživio.

Danas, sezona traje više od pola godine, počinje početkom marta i završava krajem oktobra. Od 2018. i 2019. godine sezona se produžila, a najveći broj turista dolazi iz Njemačke, čak 70 posto, zatim iz Holandije, Austrije i Slovenije, dok domaći posjetioci dolaze rijetko.

Kako navode iz kampa, turisti se na početku i kraju sezone zadržavaju od tri do pet dana, dok tokom jula i augusta borave do tri dana. Cijene su ostale stabilne od osnivanja kampa i kreću se od 10 do 25 eura po noći, u zavisnosti od sezone i veličine grupe.

Kamp nudi 50 mjesta. “Iznenađujuće je kako se turisti vraćaju svake godine. Primijetili smo da porodice koje su dolazile nekada s djecom, sada ta djeca dolaze sama – kao odrasli ljudi”, navode iz kampa.

Cijene i ponuda smještaja

Cijene za boravak u autokampovima u BiH variraju ovisno o lokaciji, sezoni i vrsti smještaja. U prosjeku, cijene po noći za mjesto za šator ili kamp-prikolicu iznose od 10 do 20 eura, dok su luksuzniji kampovi s dodatnim sadržajima skuplji, s cijenama koje mogu doseći i do 40 eura po noći.

Prema dostupnim podacima, većina posjetitelja autokampova u našoj državi dolazi iz inostranstva, naročito iz Njemačke, Austrije, Slovenije, i Hrvatske. Domaći turisti također predstavljaju važan dio posjetilaca, posebno za vikend boravke.

Hercegovina, s netaknutim krajolicima, nudi različite opcije, uključujući kampove u blizini Trebinja, kao što su Kamp Ušće, te u Hutovu Blatu, koji pruža idealan spoj prirode i aktivnosti na otvorenom, kao i Blagaj koji ima nekoliko kampova. Ovi kampovi su savršeni za one koji žele istražiti prirodne ljepote Hercegovine i uživati u miru i tišini ovog kraja.

 

Na drugoj strani države, rijeka Una, poznata po svojoj smaragdno zelenoj boji i spektakularnim vodopadima, privlači ljubitelje raftinga i sportova na vodi. Kampovi poput Autokampa “Una RC Kiro Rafting”  nude nezaboravna iskustva na vodi, uz mogućnost smještaja uz samu rijeku i uživanja u avanturističkim aktivnostima.

Globalni trend

Tržište kampiranja i karavaninga bilježi značajan rast na globalnom nivou, s predviđenom godišnjom stopom rasta (CAGR) od 10,4 posto od 2022. do 2030. godine. Ovaj porast popularnosti pripisuje se rastućem interesu mlađih generacija, naročito milenijalaca, za avanturističkim i prirodnim oblicima odmora.

Najveći broj kampera u Evropi dolazi iz dobne grupe od 30 do 54 godine, koja čini oko 45 posto svih kampera.

Autokampiranje nudi fleksibilnost i pristupačnost, što privlači turiste koji žele izbjeći tradicionalne hotelske aranžmane. Različite vrste kampiranja, od osnovnih šatora do luksuznog glampinga, sve više dobijaju na značaju, pružajući raznovrsne opcije za različite tipove putnika.

Sjeverna Amerika prednjači na tržištu, s najvećim udjelom zbog popularnosti kampiranja u Sjedinjenim Američkim Državama i Kanadi. Ipak, Evropa i Azijsko-pacifička regija također bilježe značajan rast, što ukazuje na globalnu ekspanziju ove vrste turizma. Povećana potražnja za ekološki prihvatljivim i pristupačnim oblicima odmora dodatno podstiče razvoj kamperske industrije.

 

Ovaj trend je bio naročito izražen tokom, ali i nakon pandemije, kada su mnogi ljudi počeli birati sigurnije i izolovanije načine odmora​. U Australiji je 2022. godina bila najuspješnija u industriji kampiranja, s rekordnim brojem noćenja.

U Adria regiji, kampiranje je također sve popularnije, naročito u prirodnim područjima. Mnogi kampovi bilježe povećanje broja posjetilaca i dužine njihovog boravka, što doprinosi rastućoj turističkoj industriji.