Marketing X Business

Evropski aerodromi traže nove letove za gradove bivše države: Mnogi mjerkaju Sarajevo

Marx.ba

(Foto: Aerodrom Sarajevo)

Aerodromi širom Evrope nastavljaju sa novim letovima ka glavnim gradovima iz bivše Jugoslavije dok putuju u Bahrein na predstojeću godišnju konferenciju Routes World na kojoj će se razgovarati o uvođenju novih ruta sa avio kompanijama i turističkim vlastima.

Berlinski aerodrom je identificirao Sarajevo kao neopsluženu rutu s velikim potencijalom. Germanwings je nakratko povezao dva glavnog grada između 2014. i 2015. godine. Sam sarajevski aerodrom naveo je Berlin kao destinaciju od strateškog značaja i nada se da će osigurati letove do glavnog grada Njemačke kroz tekući tender za subvencije avio-kompanije za uvođenje novih ruta koji je raspisala uprava za turizam Kantona Sarajevo.

– S obzirom na potražnju, definitivno postoji potencijal da proširimo našu mrežu dodavanjem više destinacija, posebno u evropske gradove poput Berlina, Barcelone, Pariza, Amsterdama, Eindhovena i Praga, izjavio je za EX-YU Aviation News generalni direktor Sarajevskog aerodroma Alan Bajić ranije ovog mjeseca.

Aerodrom Berlin Brandenburg, otvoren 2020. godine, ima direktne veze sa više od 180 destinacija od 86 avio-partnera. Aerodrom u trećem po veličini turskom gradu Izmiru izrazio je nadu da će osigurati letove za Zagreb. Nedavno proširenje rute iz Izmira doživjelo je uspjeh na Balkanu, sa novim letovima za gradove poput Prištine, Sarajeva, Podgorice, Tirane i Tivta.

Wizz Air je također pokrenuo novu sezonsku uslugu iz Bukurešta. I aerodromima u Izmiru i Zagrebu u potpunosti ili djelomično upravlja turski TAV, što im daje dodatni poticaj za uvođenje letova.

Ranije ove godine, Pegasus Airlines je Zagreb povezao sa svojom drugom zračnom lukom u Turskoj – Istanbul Sabiha Gokcen – nadopunjujući uslugu Turkish Airlinesa sa glavnog ulaza u Istanbul, koji je ove godine zabilježio porast frekvencija.

I aerodrom Bordo u jugozapadnoj Francuskoj i finska prestonica Helsinki izrazili su interesovanje za letove za Beograd. Beograd već ima veze sa Parizom, Boveom, Lionom i Nicom u Francuskoj, a bila je povezana i sa Marsejem prošle godine. Bordou nedostaje povezanost sa istočnom Evropom i uskoro će ga pogoditi izlazak Ryanaira, čime će se završiti četrdeset linija sa francuskog aerodroma.

S druge strane, Air Serbia je u ljeto 2019. pokrenula letove za Helsinki. Međutim, usluga je obustavljena na početku pandemije korona virusa u martu 2020. i nikada nije obnovljena. Godine 2021. Norwegian Air Shuttle je podnio popis inventara za jednu sedmičnu rotaciju između dva glavna grada, ali je na kraju odlučio da ne nastavi s uslugom.

Hermes Airports, operater kiparskih aerodroma Larnaca i Paphos, rekao je da cilja letove za Ljubljanu jer se fokusira na zatvaranje postojećih nedostataka u povezivanju s evropskim prijestolnicama. Maria Kouroupi, direktorica razvoja zrakoplovstva, marketinga i komunikacija na aerodromima Hermes, istakla je Ljubljanu kao strateški cilj. Slovenija se posljednji put pohvalila letovima za Kipar 2007. godine kada je Adria Airways sa svojim avionom Airbus A320 obavila ukupno sedam povratnih letova do Larnake u julu i avgustu iste godine.

Aerodrom Lion, koji se nalazi u drugom po veličini gradu u Francuskoj i koji opslužuje drugo najveće područje u zemlji sa osam miliona ljudi, traži letove za Skoplje ili Prištinu. Aerodrom Lion je dio zajedničkog preduzeća sa turskim Limakom koji vodi aerodrom u Prištini. Wizz Air proširuje svoje operacije iz Liona, pokrećući letove i za Sofiju i za Kluž ove zime. Aerodrom služi kao baza za easyJet i Transavia France, pieš EX YU aviation.