Marketing X Business

Nova era marketinga: Kripto kompanije ulažu 170 miliona dolara u sponzorstva Premier lige

Marx.ba

(Foto: Crypto news)

Prema najnovijim izvještajima, fudbalski klubovi engleske Premier lige osigurali su rekordnih 170 miliona dolara u sponzorskim ugovorima od kripto kompanija za sezonu 2024./25. 

Do ovog porasta dolazi u trenutku kada se učesnici lige suočavaju sa strožim ograničenjima sponzorstava kockarskih kompanija, koja su im tradicionalno bila glavni izvor prihoda.  

Nekoliko većih klubova već je potpisalo velike kripto ugovore. Na primjer, vodeća kripto mjenjačnica Kraken sponzorira Tottenham Hotspur, Atlético Madrid iz La Lige, kao i RB Leipzig iz njemačke Bundeslige, kaži najnovije informacije.

U međuvremenu, u junu 2023., aktualni prvak Premier lige Manchester City produžio je svoje partnerstvo s OKX-om na tri godine u ugovoru koji će platformu stajati 70 miliona dolara. 

Još jedna kripto mjenjačnica, Crypto.com, također je uvelike uključena u fudbal. Kompanija, koja posjeduje prava na imenovanje bivšeg Staples Centera, u kojem se između ostalih igraju Los Angeles Lakersi i Los Angeles Clippersi, objavila je u avgustu da će sponzorirati UEFA-inu Ligu prvaka do 2027. godine. 

Rast kripto sponzorstva nije ograničen samo na najveća imena u najjačim ligama. Turski Galatasaray nedavno je potpisao ugovor za dvije sezone s kompanijom za analitiku blockchaina Arkham Intelligence, vrijedan oko četiri miliona dolara, kako bi logo bio istaknut na rukavima njihovih dresova. 

Za PL klubove ova partnerstva označavaju veliki pomak u sponzorskom krajoliku, posebno s prijetećom zabranom reklama za kockanje na prednjem dijelu dresova do sredine 2026. Ovo je dodatak zabrani reklama za kockanje tokom utakmica uživo iz 2019. godine. 

Tokom sezone 2023./24., osam timova imalo je sponzore kockarskih kompanija na prednjem dijelu dresa, što im je ukupno zaradilo gotovo 80 miliona dolara godišnje. 

Međutim, prema Danielu McDonaghu, suaradniku u britanskoj odvjetničkoj kompaniji Charles Russell Speechlys, koji je citiran u Bloombergovom izvještaju, kripto kompanije sada stupaju na scenu kako bi popunile vakuum uzrokovan ograničenjima sponzoriranja igara na sreću. 

Neki smatraju da je ovaj potez dio napora da se očisti imidž industrije digitalne imovine nakon lošeg tiska koji je došao s kolapsom nekoliko visokoprofilnih poduzeća, uključujući Three Arrows Capital (3AC), Voyager Digital i FTX.