Marx.ba
Wizz Air će povećati kapacitet na većini tržišta u bivšoj Jugoslaviji tokom predstojeće zimske sezone 2024/25, uprkos tekućim problemima s flotom uzrokovanim prizemljenjem aviona za pregled motora Pratt & Whitney, piše EX YU aviation.
Tokom predstojeće zimske sezone, koja traje od 27. oktobra do 29. marta 2025. godine, Wizz Air će obaviti 9.946 letova ka i sa tržišta bivše Jugoslavije. Niskobudžetni avioprevoznik će smanjiti svoje poslovanje za 7,3% dok ima 1.922.568 sjedišta za prodaju, što je pad od 13,9% u odnosu na prethodnu zimu. Smanjenje skoro u potpunosti generišu dva najveća tržišta Wizz Aira u bivšoj Jugoslaviji – Sjeverna Makedonija i Srbija.
Rast na ostalim tržištima prvenstveno je rezultat povećanja frekvencija na postojećim linijama, odnosno korištenja aviona većeg kapaciteta. Aviokompanija je do sada zakazala samo jednu novu liniju iz regiona ove zime, između Rima Fiumicino i Sarajeva, koja će početi 29. oktobra.
Ove zime Wizz Air će imati 171.108 sjedišta manje na svojim letovima u Skoplju, smanjujući kapacitet za 20,1%, dok će Ohrid doživjeti pad od 16,7% ili 11.826 sjedišta manje. U Beogradu, Wizz Air će smanjiti ukupan kapacitet tokom zimske sezone za 19,3%, izbacivši 146.112 sjedišta sa tržišta, dok će u Nišu imati 51.024 mjesta manje ili 56,3% manje u odnosu na zimu 2023/24. U Ljubljani, sa jednom linijom manje nego prošle zime, avioprevoznik će imati 38,6% manje kapaciteta na slovenačkom tržištu ili 14.962 sjedišta manje.
S druge strane, Wizz Air će dodati najviše sjedišta u Sarajevu. Uz povećanje broja letova na postojećoj liniji Luton, kao i pokretanje operacija između Rima i glavnog grada Bosne i Hercegovine, kapacitet bi trebao porasti za 242,5%, uz dodatnih 52.120 sjedišta. Tuzla se također vraća u rast, sa dodatnim frekvencijama na mreži operatera iz grada što rezultira povećanjem kapaciteta od 18,4% ili 14.334 dodatna mjesta.
U Podgorici će biti dodato dodatnih 13.088 mjesta za povećanje od 16%. Konačno, budžetska avio-kompanija će imati skroman rast u svojim operacijama u Prištini, sa dodatnih 4.022 sjedišta u odnosu na prethodnu zimsku sezonu, ili povećanje od 1,7%. Wizz Air predviđa da će 2025. godine 35 aviona biti prizemljeno za pregled motora, što će mu omogućiti da se vrati u rast, nakon skoro nikakvog povećanja kapaciteta ove godine, što je rijetkost za velike niskobudžetne avioprijevoznike, koji se uglavnom oslanjaju na široke rast radi održavanja prihoda i profitabilnosti.
– Pratt & Whitney je ciklus kroz koji moramo proći. Vjerovatno je dostiglo dno i poboljšat će se. Nastavit će se povlačiti u narednih nekoliko godina. Želimo da previdimo ovo pitanje i postavimo osnove u pogledu osoblja i infrastrukture koja će rasti u budućnosti. Ono što učimo iz upravljanja poslovanjem je ono što je zaista važno jeste vaša sposobnost prilagođavanja, rekao je prošle sedmice izvršni direktor Wizz Aira Jozsef Varadi.
Inače, kada se radi o Aerodromu Sarajevo, stigla je i informacija da kompanija Swiss ove zime povećava broj letova za Sarajevo. Na liniji je prošle zime Swiss letio četiri sedmična leta, a ove zime će letjeti pet sedmičnih letova (svaki dan osim srijede i nedjelje).
VEZANO
Analiza: Koje dodatne zimske linije bi mogao imati Aerodrom Sarajevo