Marx.ba
Uprkos protivljenju Njemačke, Brisel je odlučio da porezu od 10 posto koji je već na snazi, doda i do 35 posto na vozila na baterije kineske proizvodnje, navodi se u tekstu uredbe koju je Komisija objavila na internetu. Ova odluka stupa na snagu danas.
Navedeni cilj je da se ponovo uspostave pošteni uslovi konkurencije sa proizvođačima optuženim da imaju koristi od velikih javnih subvencija kineske države. To obuhvata odbranu evropske automobilske industrije i njenih oko 14 miliona radnih mjesta od kineskih praksi koje se smatraju nepravednim.
Peking je osudio “nepravedne i nerazumne protekcionističke prakse” pošto su države EU početkom oktobra odobrile dodatnu carinu koju je predložila Evropska komisija.
Evropski komesar za trgovinu Valdis Dombrovskis je do posljednjeg trenutka pregovarao s kineskim ministrom trgovine Vangom Ventaom da bi pokušao da se nađe rješenje, ali dogovora nije bilo.
Uprkos svemu, obje strane su se složile da nastave razgovore i doplate bi mogle biti uklonjene ako se postigne dogovor o drugim sredstvima za nadoknadu štete koju je identifikovala evropska istraga.
Kina prijeti da će pogoditi evropske interese. Već je reagovala pokretanjem antidampinških istraga uvoza na meso, mliječne proizvode i alkoholna pića na bazi vina iz Evrope, uključujući konjak.
Dovoljno da se pojedine članice EU pokolebaju. Njemačka i još četiri zemlje (Mađarska, Slovačka, Slovenija, Malta) glasale su protiv plana Komisije, ali nisu uspjele imati većinu potrebnu da ga odbiju. Komisija “ne smije da izazove trgovinski rat”, upozoreno je iz Njemačke.
Najveći automobilski proizvođači Njemačke, čvrsto uspostavljeni na najvećem svjetskom tržištu, u Kini, plaše se da će oni platiti cijenu odluke EU.
Uvođenje evropskih carina na kineske električne automobile dolazi u jeku krize u Volkswagenu koji planira desetine hiljada otpuštanja i zatvaranje tri fabrike u Njemačkoj. Taj vodeći evropski proizvođač je početkom oktobra osudio “loš pristup” EU. Njegov sunarodnik BMW je čak govorio o “fatalnom signalu” za evropsku automobilsku industriju.
Carine su, međutim, dobile podršku 10 država članica uključujući Francusku, Italiju i Poljsku. Dvanaest je bilo uzdržano, uključujući Španiju i Švedsku.
Ali, i u Francuskoj pristup EU zabrinjava ekonomske krugove. Profesionalno udruženje Konjak (BNIC) požalilo se da su ga vlasti “napustile”, smatrajući da je njegov sektor “žrtvovan” u komercijalnom sukobu koji ga se ipak ne tiče.
Ovaj kinesko-evropski okršaj dio je šireg konteksta trgovinskih tenzija između Zapada, na čelu s Vašingtonom, i Kine, optužene za antikonkurentske prakse u nekoliko drugih sektora, kao što su vjetroturbine ili solarni paneli.
Evropske mjere čiji je cilj da budu zasnovane na činjenicama i poštujući pravila Svjetske trgovinske organizacije (STO), ipak se razlikuju od kaznenog i više političkog pristupa Amerikanaca.
U Sjedinjenim Državama predsjednik Joe Biden najavio je 14. maja povećanje carina na kineska električna vozila na 100 posto, a bila je 25 posto.
U Evropi, iznos carine će varirati između proizvođača u zavisnosti od procijenjenog nivoa dobijenih kineskih subvencija.
Detaljnije, dodatni porezi će iznositi 7,8 posto za Tesla automobile proizvedene u Šangaju, 17 posto za BID, 18,8 posto za Geeli i 35,3% za SAIC, navodi se u konačnom dokumentu EU poslatom državama članicama 27. septembra.
Ostalim grupama proizvođača vozila koje su sarađivale u evropskoj istrazi biće naplaćeno 20,7 posto dodatne carine, a 35,3 odsto grupama koje nisu sarađivale.
VEZANO
Ova evropska zemlja je ispred konkurencije: Sve pripisuju četverodnevnoj radnoj sedmici