Marx.ba
Električni automobili opremljeni dvosmjernim sistemom za punjenje mogu funkcionisati kao pokretne baterije koje se pune kada postoji višak kapaciteta u mreži i vraćaju energiju kada je potražnja velika.
Međutim, da bi to postalo realnost, EU mora raditi na standardizaciji, što znači da vozila i punjači moraju biti kompatibilni bez obzira na brend.
Tehnologija vozilo-mreža (V2G) mogla bi uštediti energetskom sistemu EU 22 milijarde eura godišnje do 2040. godine (već do 2030. godine očekuju se uštede od 5,5%, ili 9,7 milijardi eura godišnje).
To bi značilo smanjenje troškova izgradnje i upravljanja energetskim sistemom Evropske unije za 8%.
Iza ovog izvještaja stoje istraživački institut Fraunhofer ISI i organizacija Transport i životna sredina (T&E). U periodu od 2030. do 2040. godine to bi dovelo do konkretne uštede od 100 milijardi eura.
Veliko potencijalno smanjenje troškova dolazi od činjenice da električni automobili mogu pomoći u upravljanju prelaska na obnovljive izvore energije u elektroenergetskim mrežama. Električni automobili povezani kod kuće ili na poslu mogu smanjiti potrebu za stacionarnim skladištenjem u baterijama kada postoji višak energije iz vjetra ili sunca.
Skladištenjem viška energije, koji bi inače bio izgubljen, evropski vozni park električnih automobila mogao bi obezbijediti do 9% godišnjih potreba EU za energijom do 2040. godine.
Na taj način bi električni automobili postali četvrti najveći dobavljač električne energije u EU i smanjili potrebu za dodatnim kapacitetima za proizvodnju struje.
VEZANO
Do 2030. godine utrostručit će se potreba umjetne inteligencije za energijom