Marx.ba
Sredinom sljedeće godine Hyundai će početi proizvodnju svojeg novog SUV-a INITIUM, čijom pojavom će doći do promjene dvije bitne odrednice u ponudi vozila korejskog proizvođača. Kao prvo, dobit će serijski proizvedeno električno vozilo s energijom dobivenom iz vodikovih ćelija, a istodobno će uvesti u prodaju i prvi model novog dizajnerskog koncepta “Art of Steel” (umjetnost od čelika).
S dizajnerske strane, novi izgled Hyundaijevih modela karakterizirat će odvažne ravne linije, čvrsta struktura, robusnost i sofisticiranost, koji će se dobro snalaziti kao u urbanim okruženjima, tako i izvan ceste. Predvodnik trenda bit će INITIUM (latinski: početak), s fokusom na novi dizajn ali i vodikovu tehnologiju, što će mu omogućiti velik doseg, prostran interijer i fleksibilnost pri korištenju.
Između punjenja vodika u njegov spremnik vlasnici će novog SUV-a moći prevaliti i do 650 kilometara, najavljuje Hyundai. Snaga motora bit će mu 150 kW (nešto preko 200 KS). Stoga se vozilo pozicionira kao obiteljski SUV za gradsku, ali i međugradsku vožnju, koja će biti potpomognuta sistemom planiranja putovanja oko infrastrukture, tj. punionica duž rute.
Hyundai se prilikom prvog predstavljanja INITIUMA pohvalio i sa svojih čak 27 godina rada na vodikovim tehnologijama, tokom kojih su, među rijetkima u svijetu, radili na razvoju visokoučinkovitih gorivnih ćelija. Tako su 2013. godine predstavili TUCSON ix Fuel Cell, svoj prvi automobil na vodik, proizveden u 1.000 primjeraka. Nakon njega uslijedio je model NEXO 2018. godine, postavši najprodavaniji automobil na vodik u tom trenutku. Na to naslijeđe sada se oslanja i INITIUM.
Proizvođač ističe i kako pri njegovom razvoju nije bilo kompromisa u području sigurnosti, pa novi SUV ima “multi-skeletnu” strukturu sprijeda, koja će štititi putnike u slučaju nezgode, uz sve ostale opcije potrebne da bi na nezavisnim crash testovima dobio najviše ocjene. Proizvodnja INITIUMA započet će u prvoj polovici 2025. godine, kada će biti objavljene i sve tehničke pojedinosti produkcijskog modela, piše Autonet.
VEZANO
Dvostruka korist: Električni automobili neće služiti samo za vožnju