Marx.ba
Američki proizvođač električnih automobila Rivian i Volkswagen Grupa objavili su početak novog strateškog partnerstva “teškog” čak 5,8 milijardi dolara, koje će biti usmjereno na razvoj arhitekture električnih vozila i softverskih rješenja za njih. Kroz novoformiranu zajedničku kompaniju, nazvanu Rivian and VW Group Technology, cilj je stvarati naprednu električnu arhitekturu i softversku tehnologiju za buduće modele vozila oba proizvođača. R2, prvo vozilo s novom arhitekturom, trebalo bi biti lansirano u prvoj polovici 2026. godine, dok će prvi modeli sa značkom VW-a nove tehnologije dobiti 2027.
Temelj saradnje dvije kompanije je ulaganje VW Grupe u Rivian, veće od izvorno planiranog. Ono za 16% premašuje prethodne planove pa iznosi 5,8, umjesto inicijalnih 5 milijardi dolara i ključno je za ubrzanje planova Riviana što se tiče lansiranja novog električnog SUV-a R2. Saradnja otvara nove mogućnosti za tehnološki napredak u industriji, pozicionirajući partnere kao ključne igrače u evoluciji električnih vozila, objavljeno je ove sedmice. VW Grupa će uložiti 1,3 milijarde dolara u licence intelektuelnog vlasništva i vlasnički udio te do 3,5 milijardi dolara u budućem kapitalu, a investicije će biti provedene do 2027. godine.
Vodstvo zajedničkog poduzeća sastavljeno je od iskusnih profesionalaca iz obje kompanije. Wassym Bensaid, glavni softverski direktor Riviana, i Carsten Helbing, glavni tehnički inženjer VW Grupe, zajednički će voditi timove usmjerene na razvoj i primjenu integriranih softverskih i proizvodnih procesa. Razvojne lokacije bit će smještene u Palo Altu (Kalifornija), a tri dodatne lokacije bit će otvorene u Sjevernoj Americi i Evropi.
Timovi iz Riviana i Volkswagen Grupe već su pokazali potencijal svoje saradnje. U samo 12 sedmica zajednički je tim razvio početno demo vozilo koje se može voziti. Vozilo Volkswagen Grupe prerađeno je na Rivianov hardversku dizajn i integriranu tehnološku platformu. Pokretno demo vozilo ne samo da naglašava skalabilnost i integracijske sposobnosti obje firme, već dodatno dokazuje izvedivost koncepta novog zajedničkog pothvata.
Jedan od krajnjih ciljeva saradnje je putem nove kompanije ojačati potencijal za inovacije, stvoriti skalabilnu platformu za vozila te ostvariti uštede za obje strane, kao i povećati svoju troškovnu učinkovitost istraživanja i razvoja te tako održivo smanjiti ukupne troškove u području razvoja – što je, znamo, Volkswagenu trenutno od velike strateške važnosti.
VEZANO
Tri nova modela: Porsche upotpunjuje drugu generaciju Taycana