Marketing X Business

Google i Chrome će se vlasnički razdvojiti

MArx.ba

(Foto: Google Chrome/Facebook)

Prodaja najkorištenijeg internetskog preglednika na svijetu nešto je što američki tužitelji predlažu Googleu, kako bi se kompanija prilagodila legalnim tržišnim uvjetima i smanjila monopol.

Presuda, donesena ovoga avgusta, kojom se Googleu potvrđuje da se ponašao monopolistički, sigurno će imati dalekosežne posljedice za tu kompaniju. Znalo se to već tada, kada se počelo špekulirati o tome da će Google, zbog ilegalno monopoliziranja tržišta internetskog pretraživanja i oglašavanja, možda morati prodati neke dijelove svog poslovanja.

Govorilo se o izdvajanju Androida, najkorištenijeg mobilnog OS-a na svijetu, čime bi se otvorio put konkurenciji u tom području, ili pak o otvaranju podataka za potrebe oglašivačkih mreža konkurenata. Najnovije, pak, informacije iz Ministarstva pravosuđa SAD kažu da će se tužitelji fokusirati na internetski preglednik Chrome. Najpopularniji preglednik na svijetu mogao bi, prema naredbi suda i na traženje ministarstva, biti prodan ili na drugi način izdvojen iz vlasništva Alphabeta. Time bi se uklonile određene ilegalne prakse, dokazane tokom sudskog procesa.

Iz vrha Ministarstva već su od sudije zatražili da Googleu naredi prodaju Chromea, u potezu koji bi bio historijski presedan u tehnološkoj industriji. Pored toga, traže se i poduzimanje određenih mjera kad je riječ o sistemima umjetne inteligencije te Androidu. Iza svega toga stoji presuda, koja kaže da je Google s partnerima imao ekskluzivne ugovore i da je njihova tražilica prema tome mogla biti zadani pretraživač na brojnim uređajima. U prilog tomu ide i podatak o tržišnoj dominaciji: Google je vodeći svjetski pretraživač s udjelom od 89 posto, a na mobitelima to se penje i do 93 posto.

Posjedovanje najpopularnijeg preglednika na svijetu ključno je za Googleove prihode od oglašavanja. Oni tako mogu vidjeti aktivnosti prijavljenih korisnika i koristiti podatke o njima za učinkovitije ciljano oglašavanje, što pak generira većinu prihoda kompanije. Google također koristi Chrome za usmjeravanje korisnika na svoj novi model generativne umjetne inteligencije, Gemini, pa je stoga i on spomenut među zahtjevima Ministarstva.

Nakon pojave informacija o zahtjevu za prodajom Chromea, iz Googlea je ubrzo stigao i odgovor.

– Ministarstvo pravosuđa nastavlja s promicanjem radikalnog plana koji nadilazi pravna pitanja u ovom slučaju. Vlada koja bi na ovaj način djelovala pristrano naštetila bi potrošačima, programerima i američkom tehnološkom vodstvu upravo u trenutku kada je ono najpotrebnije, izjavila je izvršna direktorica Googlea Lee-Anne Mulholland, prenosi Bug..

VEZANO

Gmail uvodi novosti: Ovime će se riješiti vječni problem