Marx.ba
Svakog dana skenira se više barkodova nego što je pretraživanja na Googleu, odnosno otprilike 10 milijardi barkodova.
No, čini se da barkodovi, koji su od uvođenja prije 50 godina promijenili način na koji se odvija poslovanje, neće više dugo ostati među nama s obzirom da se priprema revolucija kojom će QR kodovi početi dominirati maloprodajom.
Naime, povećava se potražnja za informacijama o proizvodima koje koristimo, i prema razmišljanju u međunarodnoj agenciji koja razvija i održava globalne standarde za poslovnu komunikaciju GS1 vrijeme je da se toj potražnji zadovolji uvođenjem novog i višeg standarda, javlja Euronews.
Sa ciljem pune implementacije od kraja 2027. godine GS1 je razvio novu generaciju barkoda, a riječ je zapravo o QR kodu u koji je umetnut barkod.
– Želimo uvesti trgovinu u digitalnu eru dajući potrošačima i kompanijama više pouzdanih informacija kako bi mogli donositi kvalitetne odluke. Ono što smo učinili je spajanja barkoda i QR koda, odnosno stavili smo barkod u QR kod. Potrošači će sada imati pravo bogatstvo informacija o proizvodu, o sastavu, alergenima, kako da proizvod koriste… Kompanije će moći koristiti isti QR kod kako bi stvorili dobavne lance koji će biti transparentniji, održiviji i s boljom sljedivošću, objašnjava predsjednik i glavni izvršni direktor GS1 Renaud de Barbuat.
Maloprodajni lanci će također moći koristiti QR kodove za praćenje stanja zaliha i datum isteka roka proizvoda.
– Jedno skeniranje, a bezgranične mogućnosti, ustvrdio je De Barbuat.
GS1 je već za promjenu animirao neke od najvećih svjetskih maloprodajnih lanaca kao što su Carrefour, Lidl, Procter&Gamble, L’Oreal, PepsiCo i Nestle koji su potpisali zajedničku izjavu potpore prelasku na QR kodove.
Troškovi pri prijelazu na novu infrastrukturu su uvijek prisutni, no u GS1 vjeruju da je moguća brza tranzicija i da će koristi biti vrlo brzo vidljive.
– Prvi mali prodavac na svijetu koji je primijenio naše QR kodove je lanac od tri radnje s delicijama u Brazilu. U dva mjeseca primijenili su tehnologiju kojom su poboljšali upravljanje zalihama i smanjili otpad za 50 posto, kaže De Barbuat.
GS1 se nada da će novi kodovi imati i pozitivno djelovanje na okoliš. Primjerice, proizvođači će moći primjenom QR koda imati sve podatke online i kod bilo kojeg redizajna neće morati ponovno štampati odgovarajuće pakovanje već će sve informacije jednostavno biti ažurirane.
Jedan proizvođač vode iz Južne Koreje potpuno je eliminirao plastične naljepnice dodavanjem QR koda na čepove boca.
GS1 je upotrijebio istu tehnologiju za industriju lijekova i medicinskih proizvoda.
– U 70 zemalja svijeta regulativa zahtjeva upotrebu GS1 obrazaca za identificiranje farmaceutskih proizvoda i medicinske opreme. Ne samo da štedite novac boljim logističkim procesima u bolnici već možete i poboljšati sigurnost pacijenata jer znate tačno koji je lijek primio koji pacijent i od koga. Imate potpunu sljedivost, ističe prvi čovjek agencije GS1, prenose Financije.
VEZANO
Pomjeren rok: Elektronske porezne prijave od juna 2025. godine