Marketing X Business

Šta CMO trebaju znati o usvajanju umjetne inteligencije u marketinškim timovima

Marx.ba

(Foto: AI)

Generativna AI je zauzela svet marketinga u posljednjih nekoliko godina – ali nije iznenađujuće da su stavovi prema usvajanju vještačke inteligencije i samim rezultatima često bili miješani. Kako izvještava Ad Age, Amazon želi da trgovci razmotre umjetnu inteligenciju kao temelj digitalnog marketinga, naglašavajući sposobnost LLM-a da se bolje povežu s kupcima kroz dinamičan i bolje ciljani sadržaj.

Međutim, Modern Retail napominje da mnogi još uvijek oklijevaju da odustanu od kontrole nad svojim brendom i njegovim kreativnim porukama, čak i uz pritisak Amazona, Googlea i drugih da više svojih marketinških aktivnosti prepuste umjetnoj inteligenciji.

Iako nivo usvajanja AI i vrsta AI koji se koristi varira između kompanija, postoje ključni trendovi na koje CMO, posebno, moraju obratiti pažnju kako bi osigurali da usvajanje AI prođe glatko za njihove marketinške timove.

Postoje dispariteti između CMO-a i početnika u marketingu

Jedna od glavnih zabrinutosti koja je postojala u različitim industrijama je nesrazmjer u entuzijazmu u pogledu AI između rukovodilaca C-suite i zaposlenih na nižem nivou. Naročito nakon masovnih otpuštanja u tehnološkoj industriji, široko rasprostranjena anksioznost u vezi s umjetnom inteligencijom učinila je mnoge radnike nevoljnim da je iskoriste ili da je vide kao priliku u svom polju.

Ova razlika postoji iu marketingu. Prema istraživačkom izvještaju kompanije Lightricks, dok 55% marketing menadžera kaže da je vrlo uvjereno u sposobnost umjetne inteligencije da poboljša marketing, samo 33% marketinških stručnjaka na početnim nivoima osjeća isto. Ovaj nedostatak povjerenja među početnim marketinškim stručnjacima također se može pripisati različitim stavovima u pogledu željenih ishoda s AI općenito.

Izvještaj je otkrio da, dok 27% marketinških rukovodilaca “želi svijet u kojem je potrebno malo ljudskog nadzora”, samo 5% marketinških stručnjaka na početnim nivoima osjeća isto. Primjetno, Lightricksov izvještaj je otkrio da je daleko veća vjerovatnoća da su rukovodioci prošli obuku AI i da su koristili AI na smislen način u svojim trenutnim ulogama. Kada početnici u marketingu zaostanu u takvim inicijativama, osjećaj straha ili neizvjesnosti postaje razumljiviji. Takvi dispariteti mogu proizaći iz raznih faktora, ali nedostatak komunikacije ili jasne strateške vizije za implementaciju AI često će biti krivac.

CMO-ovi mogu biti uzbuđeni zbog testiranja AI-a i njegovog uključivanja u svoj rad, ali propust da se uzmu u obzir brige i potrebe marketinškog tima u cjelini će dovesti do otpora i odbijanja. Ovo se posebno odnosi na timove kojima nedostaje familijarnost jednostavno zato što nisu bili ovlašteni da eksperimentišu sa vještačkom inteligencijom za ciljanje oglasa, dizajn vizuelnih sredstava, personalizaciju poruka ili kreativne ideje.

Rješavanje podjela je ključno Za CMO, najhitnija stvar u vezi sa usvajanjem AI u njihovim marketinškim timovima je obrazovanje – naime, pomoć marketinškim timovima koji su možda otporni na ideju AI da shvate kako im ona može pomoći u njihovom radu i kako će uticati na marketinšku strategiju kompanije kao cjelina. Primjeri da AI koristi marketinškim timovima su uobičajeni.

Izvještaj iz McKinseya navodi nekoliko primjera, kao što je Michaels Stores koji koristi Gen AI za personalizaciju 95% svojih kampanja e-pošte kako bi podigao stopu klikanja za 25%, Mattel koji koristi AI da učetvorostruči svoj izlaz slika koncepta proizvoda i Stitch Fix koristeći Gen AI za ponuditi preporuke proizvoda i poboljšati razumijevanje povratnih informacija kupaca. Takve studije slučaja su korisne, ali nevoljnim marketinškim timovima će vjerovatno biti potreban dodatni kontekst kako bi razumjeli kako će im AI koristiti, a ne samo rezultat kompanije. Specifični slučajevi upotrebe AI u marketingu vaše organizacije mogu se razlikovati, ali rješavanje svih dispariteta koji trenutno postoje je ključni prvi korak u postizanju jedinstvenijih rezultata.

CMO to mogu postići na nekoliko načina. Nudeći obuku o tome kako koristiti alate umjetne inteligencije koji su relevantni za rad vašeg tima može uvelike pomoći u rušenju barijera i pomoći svima uključenima u otkrivanju praktičnih slučajeva upotrebe. Oni koji su iskusniji u korištenju različitih marketinških AI alata trebali bi razmotriti kako mogu podijeliti svoje znanje i iskustvo, jer će to dramatično povećati sposobnosti organizacije u cjelini.

CMO bi također trebali biti spremni da razgovaraju o strateškoj viziji organizacije za korištenje AI u marketingu, s naglaskom na to kako će ona unaprijediti, a ne zamijeniti ljudski rad. Kao dio ovog napora, CMO bi trebali biti otvoreni za saslušanje drugih unutar organizacije (uključujući zaposlene na početnim nivoima) u vezi sa njihovim zabrinutostima ili idejama o tome kako efikasnije koristiti AI. Ovo može pomoći u poboljšanju povjerenja u vezi s pitanjem gdje povjerenje i transparentnost često nedostaju.

Osiguravanje boljeg usvajanja AI u marketingu

Ne postoji jedinstveni pristup tome kako bi brend mogao (ili bi trebao) koristiti AI u svojim marketinškim operacijama. Ono što radi za jedan brend i njegovu publiku može se pokazati kao potpuno neučinkovito ili čak problematično za drugi.

Međutim, CMO-i ne bi trebali uzeti u obzir samo potencijalnu reakciju svoje ciljne publike. Kako otkrivaju neslaganja između CMO-a i početnih marketinških stručnjaka u pogledu AI, potrebno je mnogo posla da se osigura da se AI integriše u marketinške prakse na etičan i efikasan način. Saradnjom s onima koje vode i traženjem najefikasnijih rješenja za implementaciju AI, CMO mogu pomoći svojim timovima da uspješno prođu kroz ovu tranziciju i bolje pozicioniraju svoju organizaciju kako bi stekli značajnu konkurentsku prednost.

VEZANO
Marketing i alati za kreativnost za slobodne strijelce