Marketing X Business

Ana Brajković, poslovna trenerica sa svjetske liste RETHINK Retail: Lideri moraju znati kako motivirati tim

N. DEMIROVIĆ

(Foto: Privatni arhiv)

Ana Brajković, jedna od vodećih regionalnih poslovnih trenerica, uvrštena je na “Top Retail Experts 2025” – prestižnu i globalno priznatu listu stručnjaka u području maloprodaje koju objavljuje ugledna platforma RETHINK Retail.

Na istoj se listi nalaze i neka od najvećih imena iz svijeta poduzetništva i investicija, poput Marka Cubana (vlasnik NBA tima Dallas Mavericks, ulagač u “Shark Tanku”), Reida Hoffmana (suosnivač LinkedIna i partner u Greylocku), Garryja Tana (direktor Y Combinatora), Hansa Tunga (GGV Capital), Kirsten Green (Forerunner Ventures) te mnogi drugi koji oblikuju budućnost maloprodaje, tehnologije i finansija.

Priznanje se dodjeljuje u devet kategorija, pri čemu je Ana Brajković uvrštena u kategoriju Specialists (Specijalisti) – Profesionalci s izrazito specijaliziranim znanjem u pojedinom segmentu maloprodaje, tehnologije, opskrbnog lanca, CX-a i slično.

Ona je o karijeri, poslovnim dometima, liderstvu, aktuelnoj situaciji i budućnosti prodajne industrije govorila za Marx.ba.

Kako ste započeli svoju karijeru i koji trenutak ili osoba vas je najviše oblikovala u profesionalnom smislu?

– Moja profesionalna karijera započela je u Tisku, gdje sam tokom deset godina radila na raznim pozicijama, uključujući prodaju, strategiju, ljudske resurse i vođenje odjela razvoja. Tokom tog razdoblja sudjelovala sam u projektima poput razvoja novih prodajnih mjesta, lansiranja TISAKmedia koncepta i implementacije strategija za povećanje prodaje i profitabilnosti. Ključni trenutak bio je vođenje TISAK akademije, gdje sam kroz rad s prodavačima i voditeljima trgovina uočila potrebu za konkretnijim i prilagođenijim edukacijama. Ovaj uvid motivirao me da razvijem vlastite edukacijske programe s jasnim ciljevima, što je rezultiralo značajnim mjerljivim uspjesima i potaknulo me da se u potpunosti posvetim razvoju ljudi i timova.

Što vas je inspiriralo da se bavite poslovnim treniranjem i mentorstvom?

– Inspiraciju sam pronašla u rezultatima koje sam vidjela kod svojih timova kada bih im pomogla razviti dodatne vještine i znanja kako bi bolje upravljali prodajnim mjestom, timovima i bolje razumjeli svoje kupce. Kada sam vidjela konkretne rezultate i postignute ciljeve, odlučila sam podići razinu svog djelovanja razvijanjem programa ne samo za maloprodaju, već i za bankarstvo, IT, proizvodne kompanije i veleprodaju. Danas s ponosom mogu reći da moji programi postižu konkretne rezultate i da uz optimizaciju asortimana i reorganizaciju prodajnih mjesta, klijenti mogu zabilježiti i preko 100% rasta prometa. Poseban naglasak stavljam na prilagodbu sadržaja stvarnim potrebama poslovanja, jer vjerujem da su motivirani i educirani timovi ključ uspjeha svakog poslovanja.

Koji su bili najveći izazovi na vašem putu ka tome da postanete jedna od vodećih regionalnih poslovnih trenerica?

– Jedan od značajnih izazova bio je prelazak iz korporativnog okruženja u poduzetništvo, gdje sam morala izgraditi vlastiti brend i steći povjerenje klijenata. Također, izazov je bio objasniti sebi i drugima zašto, unatoč uspješnoj korporativnoj karijeri s mogućnošću visokih upravljačkih pozicija, biram put trenera i konsultanta. No, taj odabir mi omogućuje izravan utjecaj na širu poslovnu zajednicu i tržište kroz razvoj više kompanija istovremeno. Kontinuirano praćenje globalnih trendova i prilagodba edukacijskih programa lokalnim specifičnostima zahtijevali su stalno usavršavanje i prilagodbu. Tokom karijere pomogla sam brojnim kompanijama da izgrade uspješnije prodajne timove, optimiziraju poslovne procese i razviju uspješna prodajna mjesta. Moje edukacije omogućuju razumijevanje i najkompleksnijih tema na jednostavan i praktičan način, prilagođene izazovima klijenta, uz stvarne primjere iz njihove prakse.

Šta vam znači uvrštavanje na listu „Top Retail Experts 2025“?

– Ova potvrda za mene predstavlja posebno važan trenutak u mojoj karijeri jer se po prvi puta nalazim na listi najvećih stručnjaka u maloprodaji na globalnoj razini. To je izuzetna čast i potvrda mog dugogodišnjeg rada i doprinosa razvoju timova, prodajnih mjesta i edukacije tržišta. Osobno sam izuzetno ponosna jer ovo priznanje dolazi u trenutku dok sam u New Yorku na NRF, najvećem maloprodajnom sajmu, gdje dodatno istražujem inovacije i pristupe poput human-centric pristupa. Moj human-centric pristup kombinira employee-centric i customer-centric filozofiju, stvarajući organizacije u kojima se zadovoljstvo zaposlenika i kupaca prepliće za postizanje izvrsnih rezultata. Ovo priznanje dodatno me motivira da nastavim dijeliti znanje, inspirirati organizacije na rast kroz razvoj ljudi te dodatno utjecati na razvoj maloprodajne industrije u regiji i šire.

Kako vidite budućnost retail industrije u narednim godinama?

– Retail industrija prolazi kroz duboke promjene, usmjerene prema još većoj personalizaciji i integraciji digitalnih i fizičkih prodajnih iskustava. Ključni trendovi uključuju stvaranje nezaboravnih iskustava u trgovinama koje nude više od same kupovine – od personaliziranih usluga do edukativnih sadržaja za kupce. Digitalizacija omogućava bolje razumijevanje potreba kupaca, optimizaciju poslovnih procesa i postizanje mjerljivih rezultata kroz analizu podataka. Smatram da će u budućnosti uspjeh imati one kompanije koje stvore snažnu povezanost između svojih zaposlenika i kupaca, razvijajući istovremeno vještine svojih timova i fokusirajući se na kvalitetnu uslugu te emocionalno povezivanje s kupcima kroz personalizirani pristup.

Koje osobine danas mora imati uspješan lider u retail sektoru?

– Uspješan lider u retailu danas mora biti empatičan, komunikativan i sposoban inspirirati svoj tim. Ključne osobine uključuju visoku emocionalnu inteligenciju, razumijevanje potreba zaposlenika i kupaca te sposobnost prilagodbe u dinamičnom okruženju. Lideri moraju znati kako motivirati svoj tim, poticati profesionalni razvoj te istovremeno donositi strateške odluke koje osiguravaju dugoročan rast i profitabilnost.

Koji su najveći izazovi s kojima se suočava retail industrija danas i kako bi se mogli prevazići?

– Najveći izazovi uključuju visoku fluktuaciju zaposlenika, prilagodbu digitalnim promjenama i sve zahtjevnije potrebe modernih kupaca. Prevladavanje ovih izazova zahtijeva strateško ulaganje u kontinuiranu edukaciju timova, stvaranje pozitivne radne kulture te uvođenje alata koji pomažu u razvoju zaposlenika i praćenju njihovog napretka. Ključ uspjeha leži u izgradnji jakih i motiviranih timova, pružanju izuzetnog korisničkog iskustva te kontinuiranoj analizi tržišnih trendova kako bi se osigurala konkurentnost i održiv rast.

VEZANO

Alma Kratovac, direktorica Payten za BiH: Postavili smo temelje za dugoročnu održivost i inovacije na tržištu