Marx.ba
Komercijalni aerodromi u bivšoj Jugoslaviji prevezli su nešto više od 36 miliona putnika u 2024. godini, dodajući 3,4 miliona dodatnih putnika u odnosu na prethodnu godinu. Devet aerodroma uspelo je da registruje svoju najprometniju godinu u istoriji – Beograd, Zagreb, Priština, Split, Skoplje, Dubrovnik, Sarajevo, Podgorica i Zadar. S druge strane, njih jedanaest je bilo ispod svojih cifara prije pandemije iz 2019. uključujući Ljubljanu, Tivat, Pulu, Niš, Ohrid, Tuzlu, Rijeku, Osijek, Portorož, Brač i Maribor.
Tokom 2024. godine Priština je postala najbrže rastući aerodrom u bivšoj Jugoslaviji kada se gleda broj putnika, dok je aerodrom Tuzla izgubio najviše putnika, 374.894, izdržavši svoju prvu punu godinu od zatvaranja baze Wizz Aira, piše EX YU Aviation.
Air Serbia je postala najveća avio-kompanija u bivšoj Jugoslaviji na osnovu količine ponuđenog kapaciteta, nadmašivši najboljeg Wizz Aira u 2023., koji je izgubio najviše sjedišta. Ova kompanija je pogođena problemima u proizvodnji koji su uticali na neke motore Pratt & Whitney, što je rezultiralo prizemljenjem brojnih aviona. Izbrisano je preko 1,2 miliona mjesta sa tržišta bivše Jugoslavije.
S druge strane, Ryanair je dobio preko 1,5 miliona sjedišta, postavši najbrže rastućim u regiji i gotovo prestigavši svog konkurenta Wizz Air. U 2023., razlika između nivoa kapaciteta Wizz Aira i Ryanaira bila je preko dva miliona sjedišta u korist prvog. Sa druge strane, Pegasus Airlines se po prvi put rangirao među prvih deset, prestigavši Eurowings.