Marx.ba
![](https://marx.ba/wp-content/uploads/2025/02/xnetflix-1024x576.jpg.pagespeed.ic.nLJ0nMulC2.jpg)
Netflix, globalni lider u streaming industriji, ozbiljno razmatra ulazak u utrku za TV prava za direktni prijenos Formule 1 u Sjedinjenim Državama. Nakon što je dokumentarna serija Drive to Survive značajno pridonijela rastu popularnosti Formule 1 širom svijeta, logičan korak za kompaniju bio bi osiguravanje prava prijenosa uživo, čime bi dodatno učvrstila svoj utjecaj u svijetu sportskog sadržaja.
Serijal Drive to Survive, lansiran 2019. godine, promijenio je percepciju Formule 1, posebno među mlađim generacijama i američkom publikom. Zahvaljujući dinamičnom prikazu zakulisnih događanja u F1 ekipama, sport je stekao milione novih obožavatelja, a gledanost utrka u SAD porasla je na rekordan nivo.
Trenutni ugovor za prijenos F1 u SAD, koji drži ESPN, vrijedi oko 90 miliona dolara godišnje i istječe krajem 2025. godine. Ekskluzivni period pregovora s ESPN-om navodno je završio, što znači da je utrka za nova prava sada otvorena. Prema neslužbenim izvorima, Netflix ozbiljno razmatra podnošenje ponude, što bi moglo dovesti do potencijalnog takmičenja s ESPN-om i drugim zainteresiranim platformama.
Iako je Netflix dugo odolijevao prijenosima uživo, posljednjih mjeseci značajno je povećao ulaganja u sportski sadržaj. Krajem 2024. godine za potpredsjednicu produkcije imenovana je Kate Jackson, bivša izvršna direktorica ESPN-a, što se tumači kao jasan signal o jačanju sportskog segmenta unutar kompanije.
Streaming gigant već je ostvario nekoliko velikih sportskih prijenosa – bokserski meč između Mikea Tysona i influencera Jakea Paula postavio je novi rekord u gledanosti sportskog događaja putem streaminga, a 25. decembra Netflix je prenosio i dvije NFL utakmice. Osim toga, nedavno je zaključen desetogodišnji ugovor vrijedan pet milijardi dolara za prijenos profesionalnog hrvanja, dok su osigurana i prava za prijenos Svjetskog prvenstva u nogometu za žene u SAD 2027. i 2031. godine.
Ako Netflix na kraju zaista preuzme prava na prijenose F1 utrka, to bi moglo označiti početak nove ere u načinu konzumacije sportskih događaja. Tradicionalne televizijske mreže sve teže konkuriraju streaming platformama koje nude fleksibilnost i personalizirano korisničko iskustvo. Potencijalni prelazak F1 prijenosa na Netflix mogao bi dodatno ubrzati ovaj trend, čineći ekskluzivne sportske sadržaje ključnim dijelom strategije rasta vodećih streaming servisa, piše Poslovni puls.
Istovremeno, to bi značilo i veliki izazov za trenutne nositelje prava poput ESPN-a, koji su godinama gradili svoj brend upravo kroz direktne sportske prijenose. Pitanje koje se postavlja jest hoće li Netflix moći pružiti isti nivo stručnosti u prijenosima uživo kao tradicionalne sportske mreže, te kako će na potencijalne promjene reagirati F1 ekipe i sponzori.
VEZANO
Super Bowl reklame ove godine dosegle rekordnu cijenu za 30 sekundi emitiranja