Marx.ba

Njemački automobilski div Volkswagen u pregovorima je s kineskom kompanijom Ecarx, specijaliziranom za razvoj digitalnih kokpit sistema, kako bi njene tehnologije ugradio u modele namijenjene evropskom i američkom tržištu. Ova saradnja, ako se ostvari, mogla bi predstavljati važan korak u digitalizaciji Volkswagenovih vozila i jačanju njegove pozicije u segmentu pametne mobilnosti.
Volkswagen i Ecarx već sarađuju na tržištima Brazila i Indije, gdje njemački proizvođač automobila koristi Ecarxov digitalni kokpit sistem Antora 1000. Ovaj sistem temelji se na vlastitom čipu i softveru kineske kompanije te uključuje napredne funkcionalnosti poput glasovnog prepoznavanja i navigacijskih karata.
Izvršni direktor Ecarxa Shen Ziyu potvrdio je kako su pregovori u toku te da se razmatra primjena njihovih rješenja u modelima Škode koji se prodaju u Evropi. Istovremeno, istražuje se mogućnost implementacije u Volkswagenove modele na američkom tržištu, što bi bio značajan iskorak za kinesku kompaniju.
Ovaj potez Volkswagena dio je šireg trenda među zapadnim proizvođačima automobila koji sve više posežu za kineskim tehnološkim rješenjima kako bi ostali konkurentni. S obzirom na to da zapadni automobilski divovi posljednjih godina bilježe pad prodaje u Kini, saradnja s kineskim tehnološkim kompanijama postaje ključna za očuvanje globalnog tržišnog udjela.
Kineski proizvođači električnih vozila, predvođeni kompanijama kao što su BYD i NiO, disruptirali su industriju modernim, softverski bogatim modelima koji brzo osvajaju kupce. Mercedes-Benz je nedavno objavio da će za svoja globalna tržišta koristiti lidar senzore kineske kompanije Hesai, što je prvi put da jedan zapadni proizvođač automobila implementira kinesku tehnologiju tog tipa u modele izvan Kine, piše Poslovni puls.
Unatoč svojoj poziciji jednog od vodećih proizvođača automobila u Evropi, Volkswagen se suočava s izazovima u razvoju softverskih rješenja.
Shen Ziyu ističe kako su azijske zemlje, uključujući Kinu i Južnu Koreju, i dalje u prednosti kada je riječ o istraživanju i razvoju potrošačke elektronike i poluvodiča. To je, prema njegovim riječima, glavni razlog zbog kojeg evropski proizvođači zaostaju u razvoju naprednih softverskih rješenja za automobile.
Ecarx, koji ostvaruje 70 posto prihoda od matične kompanije Geely i njezinih povezanih marki, nastoji smanjiti ovisnost o kineskom tržištu i do 2028. godine smanjiti taj udio ispod 50 posto. Do 2030. godine cilj im je da polovica prihoda dolazi s međunarodnih tržišta, što namjeravaju postići kroz širenje istraživačko-razvojnih timova u inozemstvu.
– Kina je poznata po izuzetno snažnoj konkurenciji i niskim troškovima proizvodnje, što nam omogućuje jačanje opskrbnog lanca za globalno tržište. Dok u Kini proizvodni ciklus traje tri godine, na inozemnim tržištima on može trajati i do 15 godina, istakao je Shen.
VEZANO