Marx.ba

Evropska unija nedavno je uvela dodatne, vrlo visoke carine na uvoz kineskih električnih automobila kako bi zaštitila domaću proizvodnju od jeftine (i ključno, pretjerano subvencionirane) konkurencije. Međutim, u novoj rundi pregovora koja se vodi između predstavnika EU i Kine, a kao odgovor na Trumpov novi carinski rat, moglo bi doći do promjene tog plana. Predstavnici EU, naime, razmatraju uvođenje nešto drugačije mjere za zaštitu evropske autoindustrije od jeftine kineske konkurencije.
Umjesto carina, koje se kreću od 27 pa do preko 45 posto za pojedine proizvođače i tako utječu baš na sav uvoz električnih automobila u EU, moglo bi doći do uvođenja minimalnih cijena. Usvoji li se taj prijedlog, kineski automobili na evropskom bi tržištu imali najmanju dopuštenu prodajnu cijenu, ispod koje se ne bi smjelo ići. Takva bi mjera imala sličan učinak zaštite evropske proizvodnje, ali bi bila ciljana – utjecala bi isključivo na jeftine modele, dok bi uvoz i prodaja onih skupljih bili praktički nepogođeni, piše Autonet.
Takva bi politika zaštitila evropske kompanije koje proizvode, ili će početi proizvoditi, cjenovno prihvatljivije električne automobile – primjerice najavljeni Volkswagen ID.2, Renault 5 i slične. Teslini ili BYD modeli, koji se u EU prodaju po cijenama sličnima domaćim vozilima, ostali bi tako izuzeti od povećanja cijena. Oko razmatranja tog prijedloga složili su se predstavnici EU i Kine zaduženi za pregovore oko carinskih politika.
VEZANO
Škoda s najboljim rezultatom u historiji: U čemu je tajna uspjeha