Marx.ba

Vanjskotrgovinska komora Bosne i Hercegovine, kao udruženje bh. privrednika, uvažavajući stanje u privredi, a posebno u transportnom sektoru, niz godina zajedno s našim prijevoznicima, članicama Komore, poduzimala je mnogobrojne aktivnosti i podnosila prijedloge i inicijative prema nadležnim institucijama u BiH i EU za rješavanje problema bh. prijevoznika.
Naročito su poduzimane aktivnosti u vezi rješavanja dozvoljenog boravka vozača u Šengenskom prostoru, odnosno ograničenja trajanja boravka od 90 u periodu od 180 dana te i dalje, konstantno radimo na rješavanju ovih problema. Ovo pitanje ne opterećuje samo Bosnu i Hercegovinu, nego i ostale države Zapadnog Balkana, zbog čega smo u nekoliko navrata zahtijevali i pokretanje zajedničke inicijative vlada država Zapadnog Balkana prema Europskoj komisiji, pozivajući se na odredbe Sporazuma o stabilizaciji i pridruživanju (koji s EU imaju potpisane sve države Zapadnog Balkana) i koristeći mogućnosti koje daje i Plan rasta za Zapadni Balkan. Komora je uputila i niz inicijativa za izmjenu važeće legislative kako bi konačno bilo riješeno pitanje zadržavanja na graničnim prijelazima, povećan broj BIP-ova, produženo radno vrijeme graničnih prijelaza, olakšan promet lakokvarljive robe, smanjene naknade za korištenje carinskih terminala i sl. Osim navedenog, Komora je radila na rješavanju niza drugih pitanja, naročito vezanih za probleme prijevoznika koji se bave prijevozom roba i/ili putnika.
Također, VTK BiH je, zajedno s komorskim udruženjima prijevoznika, nadležnim državnim organima i insitucijama više puta dostavljala prijedloge izmjena i dopuna važeće legislative, kojima bi se prijevoznici oslobodili od plaćanja akciza na pogonsko gorivo i naknada za autoputeve. Nažalost, nadležni organi i institucije nisu pokazali interes da se ovo pitanje riješi. Predstavnik Komore će sve ove probleme, stavove bh. privrednika i moguća rješenja iznijeti i na sastanku Transportne zajednice Jugoistočne Evrope u Briselu, krajem ove sedmice te tražiti da se hitno poduzmu aktivnosti za njihovo rješavane kako bi naši privrednici imali normalne uslove za rad i poslovanje.
VTK BiH za rješavanje ovih i drugih pitanja iz oblasti transporta, za koje je upućivala brojne inicijative, prijedloge rješenja i sugestije za izmjenu zakonske i podzakonske transportne legislative, nažalost, nema nadležnost za donošenje rješenja.
Svjesni uloge i pozicije u kojoj se nalaze međunarodni cestovni prijevoznici i njihovi vozači, kao i izazova koje će donijeti i implementacija novih međunarodnih propisa i pravila, potpuno razumijemo razloge nezadovoljstva prijevoznika zbog višegodišnjeg odgađanja rješavanja ključnih pitanja. Stoga, Komora će nastaviti djelovati prema organima i institucijama koje su nadležne za rješavanje svakog pojedinog pitanja. Zajedno s našim prijevoznicima ustrajat ćemo da se navedena pitanja riješe i naši prijevoznici dovedu u ravnopravan položaj s njihovom međunarodnom konkurencijom.
VEZANO
Čuvaju stabilnost: CBBiH neće uplatiti dio svog profita da bi se namirio dug RS