Marx.ba

Ovogodišnji Eurosong koji je održan sinoć u Baselu ušao je u historiju kao jedno od najskupljih i najambicioznijih izdanja takmičenje. Pripreme za 69. izdanje ovoga muzičkog spektakla počele su još prošle godine, odmah nakon pobjede švicarskog izvođača Nema, a finansijska konstrukcija bila je predmet široke javne rasprave i referenduma.
Građani Basela krajem su 2024. s dvije trećine glasova podržali izdvajanje čak 35 miliona švicarskih franaka, odnosno oko 37 miliona eura iz gradskog budžeta, čime je osigurano da će grad, uz podršku švicarske nacionalne televizije SRG SSR i Evropske radiotelevizijske unije (EBU), pokriti ukupne troškove organizacije koji se penju do 61 milion franaka, odnosno približno oko 65 miliona eura.
Ta su sredstva namijenjena za infrastrukturu, sigurnost, smještaj, javni prijevoz i bogat popratni program, uključujući i besplatne kulturne sadržaje u sklopu Eurovision Villagea, kako navodi službeni portal Eurovision.tv.
Odluka o tako velikom ulaganju temelji se na iskustvima prethodnih godina i očekivanim ekonomskim koristima. Organizatori procjenjuju da će Basel ostvariti najmanje 60 miliona franaka direktme ekonomske koristi kroz turizam, ugostiteljstvo, maloprodaju i logistiku, što iznosi oko 64 miliona eura.
Inače, kako piše Pd, prema analizi profesora Daria i Maria Silića iz Švicarske škole za poslovanje i menadžment u Ženevi, hotelijerski sektor u Baselu zabilježio je rast potražnje od čak 280 posto u odnosu na isti period prošle godine, a prosječne cijene noćenja više su nego udvostručene tokom sedmice Eurosonga.
Eurosong tako postaje sve više strateški alat za razvoj gradova i promicanje nacionalnih brendova, a ne samo muzički spektakl. I dok su troškovi organizacije u stalnom porastu – od 23 miliona eura u Torinu 2022., preko 63 miliona eura u Liverpoolu 2023., do rekordnih 65 miliona eura u Baselu 2025. – ekonomski učinci i dugoročne koristi za gradove domaćine potvrđuju da je riječ o ulaganju koje se višestruko vraća, kako kroz direktnu potrošnju, tako i kroz globalnu medijsku izloženost i jačanje međunarodnog ugleda. S obzirom na rastuće troškove i sve veću važnost digitalnih platformi, jasno je da će finansijska strana Eurosonga i dalje biti u fokusu – kako javnosti, tako i poslovne zajednice.
VEZANO
Ograničena serija i brutalni dizajn: Upoznajte ronilački sat koji ostavlja bez daha