Marketing X Business

Raspisan tender za izgradnju mosta na Tari na putu Foča-Šćepan Polje

MArx.ba

Put od Foče do Šćepan Polja: Hitno potrebna rekonstrukcija (Foto: e-kapija)

Javno preduzeće Putevi RS raspisalo je tender za projektovanje i izgradnju mosta između BiH i Crne Gore preko rijeke Tare na magistralnom putu M18, na dionici puta od Broda na Drini u opštini Foča do granice BiH i Crne Gore na lokalitetu Hum/Šćepan Polje.

Procijenjena ukupna vrijednost ugovora je 11.491.781 KM bez PDV-a, odnosno 13.445.384 KM sa uračunatim PDV-om. Objavljeni tender podrazumijeva doprojektovanje i izgradnju mosta zajedno sa priključnom dionicom.

– Mjesto izvođenja radova je granica između Bosne i Hecegovine i Crne Gore preko rijeke Tare na magistralnom putu M18, na lokalitetu Šćepan Polje i dijela trase magistralnog puta M18 od stacionaže 18+600 KM do stacionaže 19+026,85 KM. Izvođač radova se obavezuje da doprojektuje glavni projekat predmetne trase i mosta i sve radove ponudi i izvodi po specifikacijama dobijenim u okviru sačinjene projektne dokumentacije, stoji u tenderskoj dokumentaciji, piše e-kapija.

Dužina mosta je oko 190 metara, dok je priključna dionica duga oko 430 metara. Naglašava se da je rok za izvršenje ovog ugovora 36 mjeseci.

Kako je ranije potvrđeno u Putevima RS, u toku su radovi rehabilitacije prvih 5,5 km puta od Broda na Drini (Foča) do Donjih Kopilova, iz vlastitih sredstava Јavnog preduzeća Putevi RS, a u planu je izgradnja preostalih približno 12,6 km puta do Huma (Šćepan Polje), tj. do graničnog prelaza sa Crnom Gorom i međudržavnog mosta na rijeci Tari, koji uključuje projektovanje i izgradnju samog mosta.

Obnova i izgradnja puta od Foče do Šćepan Polja, sanacija magistralnih puteva u RS, ali i unapređenje bezbjednosti saobraćaja u deset školskih zona projekti su u koje će biti uloženo 81,70 miliona eura zajma od Međunarodne banke za obnovu i razvoj (IBRD).

Vijeće ministara BiH je nedavno utvrdilo Prijedlog sporazuma o kreditu između BiH i IBRD, vrijedan 81,70 miliona eura. Nakon sjednice poručeno je da će kredit biti alociran na RS, odnosno javno preduzeće Putevi Republike Srpske, uz rok otplate od 32 godine i grejs period od sedam godina.

U ovom javnom preduzeću su tada pojasnili u šta će sve novac biti utrošen, a na prvom mjestu našao se projekat unapređenje dionice između Broda na Drini (Foča) i Huma (Šćepan Polje).

Trasa, naime, prati desnu obalu rijeke Drine sve do ušća rijeka Tare i Pive, gdje se nalazi granični prelaz i glavni most.

Most preko rijeke Tare (Foto: GoogleMaps/Printscreen)

– Predviđeno je finansiranje izgradnje saobraćajnice sa svim pripadajućim elementima kako bi se omogućilo bezbjedno odvijanje saobraćaja te, u skladu sa klimatskim projekcijama, obezbijedila adaptivna sposobnost putne mreže kroz ulaganje u ovu putnu vezu, dok će međudržavni most finansirati BiH, Crna Gora i Putevi RS. Ovo je jedan od najvažnijih međudržavnih putnih pravaca u izrazito zahtjevnoj konfiguraciji terena – kazali su ranije u Putevima.

Trasu od Foče do Šćepan Polja vozači opisuju kao i “put iz pakla”, a godinama pa i decenijama apelovali su na nadležne da se krene sa njenom obnovom i izgradnjom.

Podsjećamo da je Evropska komisija je iz programa IPA finansirala izradu projektne dokumentacije za izgradnju ovog puta sa međudržavnim mostom.

Projekat posjeduje projektnu dokumentaciju te je u postupku rješavanje imovinsko-pravnih odnosa. Projektnom dokumentacijom koju su izradili AECOM S.L.U. i Institut za građevinarstvo IG d.o.o. definisana je trasa budućeg puta od Broda na Drini do Huma/Šćepan Polja.

Eksproprijacija je započeta 2024. godine i privodi se kraju te će biti završena u narendom periodu.