Marx.ba

Prodaja automobila Tesla naglo je porasla u trećem kvartalu i dostigla rekord, jer su američki kupci požurili kupiti električna vozila prije nego što je istekao federalni poreski kredit od 7.500 dolara 30. septembra.
Kompanija je od jula do septembra prodala 497.099 vozila širom svijeta, nešto više od prethodnog rekorda iz posljednjeg kvartala 2024. godine. To je rast od 29 posto u odnosu na drugi kvartal ove godine i sedam posto u odnosu na isti period prošle godine. Ovo je ujedno i prvi kvartal ove godine u kojem je Tesla zabilježila međugodišnji rast prodaje, prenosi Reuters.
Međutim, stručnjaci upozoravaju da taj skok neće trajati dugo, jer je poreski kredit za kupovinu električnih vozila, uveden za vrijeme prethodne administracije, ukinut u okviru obimnog paketa potrošnje i poreskih mjera predsjednika Donalda Trumpa. Očekuje se da će prodaja u narednim mjesecima pasti, a čak i sa rekordnim trećim kvartalom, Tesla i dalje bilježi pad ukupne prodaje od šest posto u odnosu na prvih devet mjeseci 2024. godine.
Vijest je nakratko podigla cijenu dionica Tesle za dva procenta, a neto bogatstvo Elona Muska premašilo je 500 milijardi dolara, čime je postao prva osoba na svijetu sa tako velikim kapitalom. Ipak, do kraja dana dionice su pale za četiri posto, pa je Muskovo bogatstvo spalo na 490 milijardi.
Tesla objavljuje samo globalne rezultate, ali drugi proizvođači bilježe sličan skok u SAD pred ukidanje kredita. General Motors je više nego udvostručio prodaju električnih vozila, Ford je povećao prodaju za 30 posto, a Hyundai je također udvostručio prodaju, iako je odmah potom snizio cijene svog modela IONIQ 5 za prosječno 9.155 dolara. Analitičari očekuju da bi i drugi proizvođači mogli sniziti cijene kako bi zadržali konkurentnost.
Uprkos kratkoročnom skoku, podaci o registracijama pokazuju da Tesla gubi tržišni udio zbog jačanja konkurencije. Dio razloga je negativna reakcija na Muskov politički angažman, ali i rast kineskih proizvođača. BYD je, na primjer, u trećem kvartalu povećao prodaju električnih automobila za 31 posto u odnosu na prošlu godinu iako ne posluje u SAD. Sa 1,6 miliona prodatih vozila u 2025. godini, BYD je na putu da prestigne Teslu (1,2 miliona) i postane najveći svjetski proizvođač električnih vozila.