N. D.
Čak i ako vam “Air Jordan” ne znači apsolutno ništa, vjerovatno ste nekada vidjeli neku od patika iz legendarne serije tri, proizviđača Nike koju je najbolji košarkaš svih vremena, Michael Jordan, popularizirao osamdesetih i koja se održala na životu čak i nakon njegovog povlačenja.
Jedan od najboljih košarkaša svih vremena i, bez sumnje, jedan od najvećih sportskih brendova u historiji, samo je u posljednjih pet godina kompaniji donio čak 19 milijardi dolara prihoda. Prodaja patika s njegovim potpisom, Air Jordan, stabilna je posljednjih 39 godina i Nikeu prilično unosna, ali košarkaš od toga zarađuje svega pet posto.
Sa druge strane, Jordan je u tom trenutku imao svoje ime na najpopularnijim patikama u historiji, ali Moore i Strasser pokušali su ga namamiti u novonastali Sports Inc. gdje bi mu ponudili vlastite patike i liniju sportske odjeće. Adidas je također pokušavao ugrabiti slavnog košarkaša koji je na njemačku kompaniju ciljao i prije nego su mu iz Nikea ponudili petogodišnji ugovor na tada nezamislivih pola miliona dolara.
Bilo je jasno da ugovor s košarkaškom legendom ovisi je o Air Jordan III i Tinkeru Hatfieldu.
A Hatfield je imao opak plan. Dogovorio sastanak s Jordanom, a njegov pristup pokazao se presudnim. Učinio je ono što nijedan dizajner prije njega nije – pitao je Jordana šta on želi i poslušao ga. Svaki arhitekt jako dobro zna da ne možete izgraditi kuću, a da ne znate što oni koji će živjeti u njoj žele. Taj je pristup primijenio na Jordanu.
“Jedinice” i “dvojke” bile su visoke patike, a Jordan je htio model koji je manje sputavao. Poluduboke patike nisu bile posebno popularne i daleko nestabilnije od visokih. Htio je lakše patike.
Hatfield je osmislio još nešto. Budući da su se prva dva modela reklamirala Jordanovom fotografijom u skoku, dizajner je fotografiju pretvorio u logo stvorivši pritom nezaboravni crtež koji se nakon toga pojavljivao na svim modelima povezanim s legendarnim košarkašem. Uza sve to, koristio je i lakše materijale, s posebnim naglaskom na koži s uzorkom koji je podsjećao na slonovsku kožu i koja se savršeno uklapala u tadašnji Jordanov stil koji je uključivao i cipele italijanskih proizvođača.
Hatfield i dizajner Ron Dumas danima nisu spavali i stvorili su patike koje je Jordan trebao odobriti. Otputovali su u Kaliforniju i pričekali Jordana da završi golf meč s Mooreom i Strasserom koji su mu prije toga prezentirali “ponudu koja se ne odbija”.
Kad su mu predstavili patiku, Jordan se nasmijao. Neko je napokon napravio patike po njegovim željama, a tu je bio i nezaboravni logo kojeg je dotad vidio samo na nacrtima. Nikeov logo prebačen je na zadnju stranu, a na jeziku se nalazio daleko veći “Jumpman” koji je danas gotovo neodvojiv od brenda. Čim se počeo raspitivati o mogućim bojama, Hatfield je znao da su uspjeli.
– Phil Knight vjeruje da sam tada pomogao u spašavanju Nikea. Ne znam je li to istina ili ne, ali to je njegovo viđenje, rekao kasnije Jordan.
Trojka se na policama prvi put pojavila u februaru 1988. i Jordan ih je nosio tokom pobjedničke utakmice na takmičenju Slam Dunk Contest, a mnogima je u sjećanje urezana fotografija Jordana koji leti prema košu.
Jordan je ostao uz Nike i otad surađivao s Hatfieldom na 19 drugih modela koji su i dan-danas najpopularnije patike u historiji.