N. D.
Ako ste trenutno nezadovoljni poslom kojim se bavite, zašto ne biste pokrenuli svoj biznis, baš kao i 582 miliona poduzetnika u svijetu.
U većini slučajeva je najveća motivacija za pokretanje vlastitog posla ideja ljudi da budu sami sebi šef, što je iz godine u godinu jedna od najpopularnijih motivacija. Neki su se na pokretanje biznisa odlučili zato što su se željeli baviti onime za što imaju strast, a neki samo zato što im se ukazala odlična prilika. Drugi su u vlastitom poslu našli izlaz iz krize zbog iznenadnog otkaza, a pojedini su se okrenuli ostvarivanju svojih ideja jer još nisu bili spremni za penziju.
Odluka o pokretanju svoje male firme može se činiti zastrašujućom, srećom, ali možete naučiti iz izazova i poslovnih pogrešaka drugih poduzetnika koji su podijelili svoja iskustva. Ta iskustva donijela su i preporuke koje mogu biti jako bitne.
Poslovna ideja
Pri pokretanju poslovanja, prvo morate shvatiti šta želite da vaša firma bude. Pronalaženje ideja za male firme zadatak je kojem treba pristupiti ozbiljno, jer ako ideja nije dobra, ni biznis nema uspjeha.
Ime firme
Za početak, naziv vaše firme univerzalni je aspekt vašeg marketinga jer se pojavljuje svugdje gdje radite. Stoga, nema razloga otežati sebi život dosadnim, zbunjujućim ili nebitnim nazivom firme. Pronađite naziv za svoju firmu koji jasno pokazuje šta radite, koji je kratak i nezaboravan te koji je u skladu s vašom misijom i vizijom.
Potvrda ideje
Istraživanje tržišta, ankete i povratne informacije od prijatelja i porodice mogu vas uputiti u pravom smjeru, ali najbolji način za provjeru valjanosti vašeg proizvoda je nekoliko početnih prodaja.
Nudite proizvode ljudima koje ne poznajete kako bi bili uistinu iskreni, umjesto da vam govore ono što želite čuti. Ovakav eksperiment u početku, može vas spasiti od skupih grešaka u nastavku.
Odabir alata
Poduzeti sve ove korake za pokretanje svog biznisa znači imati pune ruke posla. Zato vlasnici poduzeća ne bi trebali podcjenjivati vrijednost kvalitetnih alata.
Osim specifičnih alata i uređaja za vašu vrstu posla, sigurno je da, čime god se vaš biznis bavio, trebate biti dobro povezani, brzi i dostupni. Trebate moderne uređaje koji će vam biti poput asistenta.
Poslovni plan
Pisanje poslovnog plana pomaže u formaliziranju vaše ideje i može pojednostaviti proces stvaranja poslovanja navodeći vas da sjednete i metodično razmislite o stvarima. Na ovaj način brzo ćete shvatiti na koja pitanja nemate odgovore i čemu se trebate posvetiti. Kada krenete slijediti ostale korake u pokretanju biznisa, početni nacrt vašeg plana bit će vam poput kompasa.
Pregled finansija
Cilj svakog biznisa je zaraditi novac, inače samo imate hobi. Kako biste pokrenuli posao, morate znati koliko vam sredstava treba za pokretanje posla te kako upravljati novčanim tokovima nakon što počnete zarađivati. U ovom koraku bitni su finansijska pismenost i osiguranje finansiranja.
Razvoj proizvoda (ili usluge)
Napravili ste plan, razumijete finansije i, u idealnom slučaju, počeli ste potvrđivati svoju ideju sa zainteresiranim kupcima. Sada je vrijeme da uđete dublje u to kako ćete izgraditi ono što prodajete. Za poslovanje temeljeno na proizvodu, razvoj vašeg proizvoda odvija se kroz jedan od ova tri opća pristupa: izradite vlastiti proizvod, prilagodite postojeći proizvod i odredite izbor proizvoda.
Poslovna struktura
Postoji mnogo načina za pokretanje poslovanja s različitim strukturama osnivanja. Vaša poslovna struktura utječe na ključne dijelove vašeg poslovanja, od poreza preko poslovanja do vaše lične odgovornosti. Odabir prave strukture odnosi se na balansiranje pravne i finansijske zaštite koja vam je potrebna s fleksibilnošću koju nude različite opcije. To je važna odluka i treba je pažljivo razmotriti prije nego što pokrenete svoje poslovanje. Poslovne strukture razlikuju se u svakoj zemlji, ali dvije su uobičajene vrste – samovlasništvo i korporacija.
Poznavanje propisa
Nakon što shvatite kako pokrenuti posao, pogledajte koje su vam licence i državni propisi potrebni za legalno poslovanje. Vaše poslovanje podliježe zakonima koji reguliraju poslovanje u vašoj zemlji, kao i zakonima i propisima specifičnim za vašu industriju.
Primjera radi, firma koja posluje s hranom mora slijediti posebne licence i propise za rukovanje onim što prodaje, ali također mora obratiti pažnju na zakonitosti svojih marketinških napora i zakone o zaštitnim znakovima i autorskim pravima.
Poslovna lokacija
Vaš poslovni plan pomoći će vam da odredite kakav vam je prostor potreban za poslovanje. Primjera radi, ako prodajete majice s printom na zahtjev, možda ćete samo trebati u svom domu pronaći mali radni prostor, sto i laptop.
S druge strane, ako vaš posao zahtijeva svoj maloprodajni prostor, morat ćete pronaći novi prostor i iznajmiti ga ili kupiti.
Veličina tima
Trebate graditi svoj tim. Koliko ćete posla morati obaviti i koje će vještine biti potrebne za pokretanje vašeg posla? Ovo su temeljna pitanja na koja ćete morati odgovoriti jer će utjecati na vremenski period i nivo ulaganja.
Ako planirate angažirati pomoć, morat ćete uzeti u obzir te troškove – kao i vrijeme potrebno za pronalaženje i edukaciju zaposlenika.