Marketing X Business

Aldina Hadžić, direktorica kompanije e-GO za Marx.ba: Građanima nudimo luksuznu opciju javnog prevoza

N. D.

(Foto: Jasmin Agović)

e-GO Car Sharing je inovativno i održivo rješenje za gradski prijevoz koji je preopterećen brojem automobila, što uzrokuje problem parkinga, a ujedno je i ekološki prihvatljivo, budući da su sva vozila električna.

Car sharing je zapravo oblik kratkoročnog najma automobila u urbanim sredinama. Automobili se podižu sa određenog mjesta u gradu i poslije korištenja se ostavljaju na mjestu koje odgovara klijentu. Automobil zatim podiže drugi klijent koji je najbliži toj tački.

Prvo e-GO kar stigao je na sarajevske ulice prije nekoliko mjeseci i čini se odmah naišao na odličan odgovor građana, a za sve je zaslužna Aldina Hadžić, direktorica kompanije e-GO d.o.o. Iza nje su godine rada u automobilskoj industriji, nakon čega je ušla u nešto sasvim novo za ove prostore. Pokazala inventivnost, ali i hrabrost da se upusti u nešto što se prvi put pojavljuje kod nas.

U razgovoru za Marx.ba Hadžić je govorila o svojoj karijeri, odluci da pokrene novi projekat, onome što jeste e-GO, planovima i budućnosti.

Proveli ste dugo vremena na pozicijama u autoindustriji. Kako gledate na to iskustvo i šta vam je to donijelo?

– Ponosna sam na iskustvo i godine koje sam provela u autoindustriji, okruglih 20 godina je prekrasno iskustvo za damu u svijetu automobila. Na taj protekli period gledam s velikom ljubavlju, neprocjenjivom iskustvu, ravoju prodajnih vještina, promjeni i razvoju tržišta, smjenama generacija i potrošačkih navika, razvoju marketinga… Sve to je donijelo neprocjenjivo iskustvo u mom životu, a i dalje učim jer se tržište iz dana u dan mijenja, mijenjaju se zahtjevi krajnjih korisnika i konstantno se treba prilagođavati tržištu.

Sigurno je da u ovo vrijeme treba imati jasnu viziju kada se pokreću nove stvari. Šta vas je ponukalo na pokretanje u e-GO Car u našoj zemlji?

– Dolaskom iz autoindustrije i praćenjem trenda o razvoju mreže električnih punjača i iz godine u godinu sve više pritiska u smjeru prodaje električnih automobila, jasno je bilo da ovakvi projekti nisu daleka budućnost već sadašnjost i da je to smjer u koji treba ulagati. CarSharing je nastao kao ideja na jednom od sastanaka u samom startu razmatranja rada projekta, a kasnije se razvio u ozbiljnu investiciju i evo nas na ulicama našeg grada.

Radi se o izuzetno ozbiljnom poduhvatu. Koje su bile vaše dileme kada ste razmišljali o pokretanju u e-GO Car?

– Nije bilo dilema, jednim dijelom zato što ni sami nismo znali u šta ulazimo jer nije ni zakon, nije ni država, nisu ni Ministarstva… Mi smo pionirski projekat koji je hrabro postavljen na teren Kantona Sarajevo, sa uspješnim startom neovisno o svim “dječijim bolestima” koje i sami učimo svaki dan. Najbitniji dio projekta je naučiti korisnike o benefitima usluge korištenja CarSharing vozila. Trudimo se na svakodnevnom nivou educirati sve veći broj korisnika, ponuditi im luksuznu opciju javnog prevoza u kojem će i sami prepoznati benefite projekta. Generalno nismo nacija koja voli da mijenja svoje okruženje i navike te je potrebno vremena da na iste utječemo iako je u potpunosti u pitanju projekat i način usluge koji je u svakom pogledu pozitivan za naše građane.

(Foto: Jasmin Agović)

Usluga koju nudi vaša firma prvi put se pojavila na našim prostorima. Kako biste opisali e-GO Car?

– Najljepši, najluksuzniji, najpristupačniji i ekološki najbolji način prevoza u Kantonu Sarajevu sa kojim ste riješili problem parkiranja, brzine prevoza brige o svom vozilu u Kantonu Sarajevo.

Sigurno je da ste u sve ušli sa određenim planovima kada se radi o ponudi. Koji su trenutni kapaciteti e-GO Car usluge i koliko ste time zadovoljni?

– e-GO vozni park trenutno broji 25 vozila 100 posto električnih vozile e-tech Twingo Renault modela. Imamo oko 50 lokacija u Kantonu Sarajevo zajedno sa otvorenim zonama za parking i vrlo smo ponosni na brzinu razvoja i postavku istih. Broj vozila ćemo postepeno nadopunjavati kako bi svaka od lokacija bila popunjena na usluzi našim građanima.

Obično se na nove stvari u našoj zemlji gleda pomalo ispod oka. Kako je po vama Sarajevo reagiralo na e-GO Car i kakve su reakcije građana?

– Kako sam ranije i navela, zaista nigdje nismo predstavili e-GO concept rada da projekat nije bio prihvaćen ili podržan u kapacitetu koji je u tom zadatom momentu bio moguć. Intenzivno svakim danom radimo na edukaciji ljudi o korištenju i benefitu usluge CarSharinga u Kantonu Sarajevo. Evo i ovo je jedna od mogućnosti kojima možemo pozvati sve građane da se registruju i probaju uslugu CarSharinga u Sarajevu.

Nakon nekoliko mjeseci ove usluge, vidite li mogućnosti za širenje usluge i kakvi su planovi?

– Cilj je postaviti dobre temelje u Kantonu Sarajevu. Od samog početka projekta cilj je da se investicija proširi i na ostale veće gradove u BiH. U ovom momentu ne može potvrditi tačno vrijeme dešavanja, ali radimo na tome.

Koliko je u vašoj djelatnosti bitan marketing i obraćanje klijentima putem društvenih mreža?

– Marketing je u svakom biznisu neizostavna stavka komunikacije prema tržištu i investicija na kojoj svaki dan treba raditi. Svjesni smo nažalost, jednim dijelom, da najveći broj naših korisnika najviše vremena provodi na društvenim mrežama i trudimo se da smo tu i prisutni. Međutim, nije poenta biti samo prisutan već komunicirati ispravnu poruku prema korisnicma sa jasnom informacijom koju želimo komunicirati te pratiti njihovu reakciju i nakon toga unaprijediti djelovanje dalje.

Uspješna ste poslovna žena. Koja bi bila vaša porukla drugim ženama, ali i uopšte svima onima koji razmišljaju o pokretanju biznisa?

– Mislim da je podcijenjeno i precijenjeno davati smjernice i poruke ikome, pogotovo u današnjem periodu. Svi smo individue koje drugačije djelujemo u određenim situacijama, želimo drugačije stvari, imamo različita ispunjenja snova, dinamiku rada i prag tolerancije. Ono što je najbitnije jeste naći pokretačku energiju u tome, sreću, raditi predano i bez grča u stomaku te praviti balans privatnog i poslovnog života jer ni jedna krajnoj nije dobra. Pogotovo kada prođu određene godine iskustva i kada shvatite šta je smisao poslovanja, koliko je nužno da sve mora biti uspješno i kada ste vi zadovoljni sami sa sobom, puno je faktora koji trebaju biti uključeni u svakom danu bilo u poslovnom ili privatnom svijetu.
Poželjno je i nužno ohrabriti mlade ljude, inostrane investitore i domaće biznismene da pokrenu novi biznis, donesu nešto novo na našem tržištu i ohrabriti ih da izdrže sve prepreke i nepoznanice u zakonskom ili potrošačkom svijetu BiH.

Povezani članci