Marketing X Business

Autonomni e-kamioni: Budućnost rudarstva bez vozača

Marx.ba

(Foto: Youtube)

Kina je ovih dana pokrenula najveću flotu od 100 autonomnih električnih rudarskih kamiona Huaneng Ruichi na površinskom kopu Yimin u Unutrašnjoj Mongoliji. Kamioni, povezani Huawei 5G-Advanced mrežom, su primjer potpuno automatiziranog rudarstva i pratećeg transporta bez vozača.

Flota koristi Huawei Cloud Service za autonomnu vožnju, omogućujući koordinaciju vozila putem AI algoritama. Kamioni, kapaciteta 90 tona, rade na ekstremnim temperaturama do -40 °C i povećavaju učinkovitost za 20% u odnosu na klasične kamione. Plan je proširiti flotu na 300 kamiona do 2028., što ukazuje na ambiciju Kine da dominira u zelenoj rudarskoj tehnologiji. Ovo slijedi trend porasta potražnje za mineralima poput litija i nikla, uz nedostatak radnika, što globalno potiče autonomne tehnologije.

Odsutnost vozačke kabine smanjuje rizike za radnike, dok električni pogon uklanja emisije, što je ključno za smanjenje ugljičnog otiska rudarstva. Huawei tvrdi da 5G-A mreža s latencijom od 20 ms i brzinom prijenosa od 500 Mbps omogućuje besprijekornu komunikaciju između kamiona i oblaka. Slične tehnologije već se koriste u kineskim rudnicima, poput Julong bakrenog rudnika na 5000 metara nadmorske visine, gdje je 10 autonomnih kamiona počelo raditi krajem 2024, piše Autonet.

Projekt ima potencijal za širenje u Afriku i Latinsku Ameriku, gdje rudarstvo traži održiva rješenja. Ipak, nedostatak detalja o specifikacijama kamiona, poput kapaciteta baterije, procijenjenog na 350-422 kWh, ostavlja prostor za pitanja o stvarnim performansama. Globalni konkurenti poput Caterpillar i Liebherr također razvijaju slične tehnologije, no kineski fokus na masovnu primjenu daje im prednost.

VEZANO

Objavljeni rezultati: Koliko automobili štede sa start/stop sistemom