Marx.ba

Agencija za pružanje usluga u zračnoj plovidbi Bosne i Hercegovine (BHANSA) implementirala je novi set satelitski vođenih letnih procedura (PBN) na AerodromuMostar, što je od 21. martaa 2024. godine donijelo mjerljive rezultate u modernizaciji upravljanja zračnim prostorom.
Više od 90 posto letova koristi PBN procedure za polijetanja, dok se za prilaze koristi u više od 75 posto slučajeva. Direktor BHANSA-e Davorin Primorac izjavio je kako su ovime postignuti veći kontinuitet usluge u nepovoljnim vremenskim uvjetima, uz jačanje sigurnosti i doprinos održivosti zračnog prometa.
Implementacija PBN procedura donosi ekonomske, operativne i ekološke koristi: kraće rute, manju potrošnju goriva i emisija, niže troškove i smanjenje buke. Rješenja su razvijena u saradnji s CGX AERO, Tecno Engineering 2C i Ecoplan.
Iz CGX AERO-a navode da iskustvo Mostara pokazuje stvarni učinak satelitske navigacije. Tecno Engineering 2C ističe da projekt nastavlja partnerstvo započeto prije 15 godina, kada su razvijene prve konvencionalne procedure za Mostar.
Zahvaljujući novim procedurama, Aerodrom Mostar postao je konkurentniji i dostupniji avioprijevoznicima. Tehnološki iskorak omogućava veću isplativost bez povećanja broja letova. Slična modernizacija provodi se i u ostala tra međunarodna Aerodroma u BiH.
Prihvaćanje procedura od strane avioprijevoznika potvrđuje njihovu vrijednost i jednostavnu integraciju. Projekt predstavlja važnu prekretnicu u modernizaciji zračne infrastrukture BiH i referencu za druge zračne luke i agencije koje razmatraju primjenu sličnih rješenja.