Marketing X Business

Biti dobar menadžer: Kako izbalansirati prioritete u poslu

Marx.ba

(Foto: Ilustracija)

Jedan od najvećih izazova prilikom tranzicije iz individualnog saradnika do lidera je naučiti kako uravnotežiti prioritete i potrebe svog tima s vlastitim projektima i zadacima.

– Kad sam prije mnogo godina prvi put napravila iskorak prema vođenju tima, vjerovala sam da je najbolji način da pokažem članovima tima da ih cijenim to da im uvijek budem na raspolaganju. Ali shvatila sam da zbog toga trpi moj rad. Provodila bih večeri kod kuće kako bih nadoknadila ono što sam morala učiniti za svoje projekte. Na kraju sam se osjećala pregoreno i razvučeno na sve strane. Dok sam se borila s vlastitim nesigurnostima oko toga kako sve učiniti, brinula sam se da će viši menadžment zaključiti da ipak nisam spremna voditi tim, piše poslovna konsultantica Shanna Hocking za Fast Company.

Iako se mnogi menadžeri osjećaju nesigurno oko toga kako istovremeno podržati prioritete svog tima i obaviti vlastiti posao, to nije nešto o čemu se otvoreno govori.

Hocking kaže kako često podsjeća lidere koje savjetuje kako je svrha tima postići više nego što može postići bilo koji član tima pojedinačno i da bi voditelji tima prema sebi trebali iskazivati isto suosjećanje kakvo iskazuju članovima svog tima.

– Učenje o tome kako uravnotežiti prioritete tima i svoje vlastite vodi i vas i tim ka uspjehu, kaže Hocking i iznosi nekoliko preporuka za učinkovito upravljanje s oba aspekta liderske uloge.

Ustrajna komunikacija sa svojim timom

Započnite razvijanjem sveobuhvatnog razumijevanja onoga na čemu vaš tim radi i što trebaju od vas. To možete učiniti kroz sastanke jedan na jedan s članovima tima i kroz grupne i projektne sastanke.

Pomozite svom timu da napreduje komunicirajući svoju viziju, očekivanja i pružajući mu stalnu podršku. Osjećat ćete se informiranije i bit će vam jasnije kako najbolje raditi, što će pomoći u upravljanju projektima i rokovima.

Produktivni razgovori također mogu pridonijeti tome da se svi članovi tima usklade s glavnim prioritetima organizacije.

Možda ćete otkriti da trebate pomoći svom timu da izbalansira vlastito radno opterećenje. Dosljedno davanje prioriteta jasnoj komunikaciji sa svojim timom možda kratkoročno zahtjeva više truda, što predstavlja izazov ako se već osjećate preopterećeno. Ali dugoročno će to koristiti svima. A otvorene linije komunikacije možete koristiti kako biste podijelili uvid u vlastiti rad i projekte te tako potaknuli transparentnost i povjerenje.

Usredotočite se na ono što radite najbolje

Razmislite o stvarima koje samo vi možete učiniti kao vođa i što će najviše koristiti timu. To je najbolji i najkorisniji način da iskoristite svoje vrijeme. Vaš posao kao vođe tima je da podržite svoj tim u ostvarenju timskih ciljeva.

To, međutim, ne znači da uvijek morate biti dostupni. Podrška timu također obuhvata strateško planiranje, razvoj novih organizacijskih inicijativa te planiranje i poticanje karijera.

Možda ćete otkriti da je korisno odrediti vrijeme u svom kalendaru za rad na vlastitim projektima. Nekim danima možda ćete na raspolaganju imati samo 30 ili 60 minuta.

Vođama timova vrijedno je naučiti kako napredovati na većim projektima radeći u manjim vremenskim intervalima. Čak i ako je kalendar popunjen drugim obavezama, odredite unaprijed vrijeme koje ćete posvetiti svojim projektima, umjesto da ih pokušavate naknadno uklopiti u svoj raspored.

Delegirajte zadatke kako biste potakli razvoj svog tima

Kako se razvijate kao vođa, morate shvatiti da ne možete – niti biste trebali – učiniti sve sami, kao što ste radili dok ste bili samostalni saradnik.

Možda će vam biti nelagodno odstupiti od svakodnevnih zadataka, upravo onih zbog kojih ste vjerojatno unaprijeđeni na svoju trenutačnu poziciju. Ali kad razmišljate o tome kako podržati svoj tim i istovremeno obaviti vlastiti posao, razmislite ko još u vašem timu može preuzeti zadatke i projekte.

Kada delegirane zadatke prenosite svom timu, pomozite im da vide kako se ti projekti uklapaju u vašu viziju i ciljeve organizacije. Promišljeno i učinkovito delegiranje zadataka smanjuje vaš popis obaveza i pruža prilike za rast članovima tima.

Dajte prioritet vlastitom učenju, razvoju i brizi za sebe

Vaš tim računa na vas i vidi vas kao uzor, stoga morate odvojiti vrijeme za vlastito učenje i osobni razvoj.

To može uključivati nekoliko minuta za ​​vođenje dnevnika na kraju radnog dana ili radne sedmice, odvajanje vremena za čitanje stručnih članaka ili publikacija, ili prisustvovanje konferencijama kako biste gradili svoju mrežu kontakata. Sve to će vam pomoći da budete učinkovitiji, strateški vođa.

Dobre vođe također se fokusiraju na vlastiti odmor, energiju i dobrobit. Kada niste sigurni možete li si priuštiti vrijeme za to, sjetite se da je riječ o ulaganju u sebe i svoj tim.

U konačnici, zadatak lidera je voditi, motivirati i podržati svoj tim u ostvarenju zajedničkih ciljeva zajedničkim radom. Da biste to činili dobro, morate razviti sposobnost određivanja prioriteta i vođenja s pozicije snage. To učenje je stalan proces.

Vjerovatno će biti trenutaka u budućnosti kada će vaše radno opterećenje biti manje usklađeno. Ali uvijek se možete osloniti na ove savjete kako biste se vratili na pravi put, i ne zaboravite da uz sebe imate sjajan tim koji ste izgradili, tim koji vas podržava i na koji se možete osloniti.