N. D.
Kada kompanija uspije, to je zato što je otkrila i napravila ispravne poteze na tom putu. Ako istražujete poduzetništvo ili ste u ranim fazama pokretanja poduhvata, važno je učiti od drugih kako biste izbjegli uobičajene zamke i otkrili koje su odluke utjecale na opstanak kompanije. Evo četiri priče o uspješnim poduzetnicima koje će inspirirati vaše poduzetničko putovanje.
1. Adi Dassler iz Adidasa
Neki od najvećih brendova današnjice započeli su skromnim počecima, a niko to ne utjelovljuje bolje od osnivača Adidasa Adolfa “Adija” Dasslera. Dasslerova obućarska karijera započela je u toaletu njegove majke u malom gradu u Bavarskoj u Njemačkoj. Tamo je Dassler počeo dizajnirati i kaldrmirati cipele i odlučio da želi napraviti najbolju moguću sportsku obuću za sportaše.
Iako je u to vrijeme postojalo mnogo obućara, Dassler je bio posvećen tome da se istakne na tržištu prikupljajući povratne informacije od sportista o tome šta traže u cipeli, koje bolne tačke bi se mogle poboljšati i kako su se osjećali o njegovim ranim modelima. Ova povratna informacija omogućila je Dassleru da napravi atletsku obuću koju su njegovi kupci visoko cijenili i koja mu je dala legitimitet kada je 1949. godine sa 49 godina registrovao „Adi Dassler Adidas Sportschuhfabrik“.
Iste godine je registrovana prva cipela sa Adidasovim tri pruge koji će uskoro postati potpis. Dasslerova vizija da stvori najbolju obuću za sportiste pokazala se 1954. kada je njemačka fudbalska reprezentacija pobijedila u finalu Svjetskog prvenstva protiv Mađara – dok je nosila novi model Adidas kopački.
– Njihova nevjerovatna pobjeda će se čuti širom svijeta u narednim decenijama i učinila je Adidas i njegovog osnivača poznatim imenom na fudbalskim terenima posvuda, navodi Adidas na svojoj web stranici.
Od tada je Adidas izrastao u međunarodni brend poznat po visokokvalitetnoj sportskoj odjeći. Dasslerova priča baca svjetlo na važnost slušanja ciljanih kupaca o njihovim snovima, potrebama i bolnim tačkama.
– Tajna uspjeha Adija Dasslera imala je još jedan lični sastojak – sastajao se sa sportistima, pažljivo slušao ono što su rekli i stalno promatrao šta se može poboljšati ili čak izmisliti kako bi podržao njihove potrebe, stoji na Adidasovoj web-stranici.
2. Whitney Wolfe Herd of Bumble
Nakon što je napustila kompaniju za aplikacije za sastanke Tinder i nasilnu vezu 2014., Whitney Wolfe Herd je bila inspirirana da stvori osnažujuće iskustvo za izlaske za žene.
– Uz sve napretke koje su žene napravile na radnim mjestima i hodnicima moći, rodna dinamika zabavljanja i romanse i dalje se činila tako zastarjelom. Pomislio sam: Šta ako bih mogao to da mu prebacim na glavu? Šta ako žene naprave prvi potez i pošalju prvu poruku, piše Wolfe Herd na Bumbleovoj web stranici.
Wolfe Herd, zajedno sa suosnivačem aplikacije za sastanke Badoo Andrejem Andreevim i bivšim zaposlenicima Tindera Chrisom Gulzcynskim i Sarah Mick, dizajnirali su aplikaciju za sastanke koja zahtijeva od žena da naprave prvi korak u heteroseksualnim mečevima. Brend je uzeo maha – uglavnom na fakultetskim kampusima – i aplikacija je dostigla 100.000 preuzimanja u prvom mjesecu.
Kako njegova baza korisnika raste, Wolfe Herd ostaje snažan zagovornik rodne ravnopravnosti i prevencije seksualnog uznemiravanja, izgrađujući funkcije unutar aplikacije koje blokiraju govor mržnje i zamagljuju neprikladne slike.
Wolfe Herd i njen tim također su lobirali u državi Teksas – gdje je sjedište kompanije – da donese zakon koji zabranjuje slanje neželjenih razvratnih fotografija, a koji je usvojen 2019.
– Posvećena sam više nego ikad da pomognem unapređenju rodne ravnopravnosti – i stane na kraj mizoginiji koja još uvek muči društvo. Ne želim ništa više od toga da vaše veze budu i smislene i zdrave. Wolfe Herdova priča služi kao podsjetnik da svoj život iskoristite za poslovnu inspiraciju i iskoristite cilj do kojeg vam je stalo da razlikujete svoj proizvod i brend na zasićenom tržištu, piše Wolfe Herd u pismu korisnicima Bumblea.
3. Melani Perkins iz Canve
Melanie Perkins je 2007. radila honorarno dok je studirala u Pertu, Australija, podučavajući studente kako da koriste softver za dizajn desktopa. Softver je bio skup, složen i zahtijevao je semestarsku instrukciju kako bi naučio kako se koristiti, što je navelo Perkinsa da se zapita: „Postoji li način da ovo može biti jednostavnije i jeftinije?“
Perkinsov cilj da stvori pristupačan, jednostavan, online alat za dizajn prvobitno je odbilo više od 100 investitora – Canva je primila svoju prvu investiciju tek tri godine nakon njenog procesa predstavljanja. Perkins pripisuje ovu investiciju promjeni u svojoj strategiji postavljanja: počela je voditi s relevantnim problemom koji Canva želi riješiti.
– Mnogi ljudi se mogu povezati s ulaskom u nešto poput Photoshopa i potpuno preopterećeni. Važno je ispričati priču, jer ako vaša publika ne razumije problem, neće shvatiti rješenje, rekao je Perkins u intervjuu za Inc.
Danas 60 miliona kupaca koristi Canvu za kreiranje dizajna u 190 zemalja. Perkinsova priča odražava važnost efikasnog prenošenja vrijednosti poslovne ideje, kao i upornost i otpornost potrebne za uspjeh poduzetništva.
4. Neil Blumenthal, Dave Gilboa, Andy Hunt i Jeff Raider iz Warby Parkera
Jedan primjer koji se spominje u Entrepreneurship Essentials je onaj inovativne online kompanije za naočale Warby Parker. 2008. godine, student Wharton MBA Blumenthal izgubio je naočale na recept. Nije bio voljan kupiti novi par jer su bili tako skupi. Takođe nije želio da posjeti prodavnicu naočala. Ideja mu je pala na pamet usred noći i odmah je poslao e-poštu trojici prijatelja — Gilboi, Huntu i Raideru: Zašto ne biste pokrenuli online kompaniju koja će prodavati dioptrijske naočale po pristupačnoj cijeni? Krenuli su na posao, a Warby Parker je bio spreman za lansiranje netom nakon što su četvorica osnivača diplomirali sa svojim MBA diplomama u proljeće 2010. – to jest, sve dok GQ nije kontaktirao Blumenthala o pisanju članka koji će biti objavljen 15. februara te godine.
Osnivači su ubrzali svoj proces i pokrenuli Warby Parkerovu web stranicu istog dana kada je članak odštampan. Članak je Warby Parker nazvao “Netflix naočalama”, što je u velikim količinama tjeralo zainteresirane kupce na novu stranicu. Jedina greška osnivača bila je zaboravljanje da dodaju “rasprodanu” funkcionalnost na web stranicu. Lista čekanja za Warby Parker naočale narasla je na 20.000 ljudi, a kompanija je za tri sedmice ostvarila svoj cilj prodaje u prvoj godini.
– Bio je to trenutak panike, ali i odlična prilika za nas da pružimo sjajnu korisničku uslugu i napišemo personalizirane e-poruke da se izvinimo i objasnimo. To je zaista postavilo ton kako ćemo voditi korisničku podršku, kaže Blumenthal u intervjuu za Inc.
Nekoliko stvari koje Warby Parker izdvajaju od tržišta naočala u to vrijeme: Njegov online model, novi način isporuke proizvoda pomogao mu je da se probije u stagnirajuću industriju, njegove pristupačne cijene, par Warby Parker okvira s dioptrijskim sočivima košta 95 dolara—mnogo jeftinije od drugih brendova u to vrijeme, njegov program kućne probe što je omogućilo kupcima da isprobaju pet pari naočala i pošalju nazad pare koje nisu željeli kupiti.
Za svaki par kupljenih naočala, Warby Parker je donirao par nekome kome je to potrebno. Warby Parker je donirao milioniti par naočala 2019. godine i nastavlja biti primjer inovacije na postojećem tržištu.