Marx.ba
Evropska komisija početkom jula je uvela dodatne uvozne carine na sva baterijsko-električna vozila iz Kine. Ta se vozila, prema nalazima istrage Komisije, u NR Kini proizvode uz navodno “nepoštene” subvencije, što ekonomski šteti evropskim proizvođačima istog tipa vozila. Zaštitne carine stoga bi trebale pomoći u “poravnavanju” tržišnih uvjeta na području EU za domaće proizvođače. Prvi prijedlozi carina revidirani su bili netom prije stupanja novih pravila na snagu, a ove sedmice Komisija ih je još jednom revidirala, nakon dovršetka svih koraka istrage.
Prema novoj odluci i ove su carine jedan od koraka u procesu pregovora s Kinom, a finalna će odluka biti objavljena u Službenom listu EU najkasnije 30. oktobra. Ovosedmičlni prijedlog vrlo je blizu finalnog, poručuju, ali se neke stope i dalje mogu promijeniti, ovisno o tome pošalju li carinama zahvaćeni proizvođači dovoljno dobre argumente za smanjenje carinskih stopa.
Dosadašnji postupak doveo je do ovakvog rasporeda stopa uvoznih carina, koje će se primjenjivati ovisno o proizvođaču:
- Tesla: 9%,
- BYD: 17,0% (ranije 17,4%),
- Geely: 19,3% (ranije 19,9%),
- SAIC: 36,3% (ranije 37,6%),
- Ostale kompanije, koje su sarađivale u istrazi: 21,3% (ranije 20,8%),
- Svi ostali proizvođači: 36,3% (ranije 37,6%).
Tesla, kao što se vjerovalo proteklih mjeseci, dobiva najpovoljniji tretman za uvoz svojih automobila, proizvedenih u gigatvornici u Šangaju, na tržište EU, jer su imali “dobro potkrijepljen zahtjev” za izuzećem od visokih novih stopa. Nekolicina kineskih proizvođača, koji namjeravaju s evropskim pokrenuti zajedničke kompanije i tako plasirati automobile na tržište, također će u budućnosti biti predmet carinjenja po nižim stopama.
Proizvođači sada opet imaju mogućnost poslati svoje prigovore, a jednom kad finalne stope budu uvedene, važit će najmanje pet godina, piše Bug.