Marketing X Business

Brembo i Michelin sarađuju: Razvijaju nove kočnice, koje značajno skraćuju zaustavni put

Marx.ba

(Foto: Ilustracija)

Na razvoju Brembovog novog kočionog sistema Sensify pomogao je i Michelin. Novi sistem koristi papučicu kočnice za slanje signala upravljačkoj jedinici, ali je sila kočenja promjenjiva, individalna na svakom točku. Dvije su metode za postizanje različite sile kočenja na točkovima.

Prvi je s hidraulikom, gdje svaka pojedinačna kočnica ima svoj glavni cilindar, koji pokreće elektromotor koji prima signale iz upravljačke jedinice kočnice. Drugi je s elektromotorima u čeljustima, koji pokreću pločice bez tekućine. Dakle, u teoriji možete kombinirati obje vrste, na primjer, s hidrauličkim kočenjem za prednje točkove i “suhim” kočenjem za zadnje točkove.

Dodajte tome i Michelinov softver, podaci se integriraju s informacijama koje Sensify prikuplja kako bi stvorio precizne procjene prianjanja guma u stvarnom vremenu. Testiranje novog sistema u stvarnom svijetu započelo je na Michelinovom poligonu prošle jeseni. Do sada je jedina brojka poznata – smanjenje puta kočenja do četiri metra u usporedbi s automobilom sa standardnim ABS sistemom.

Ispitivanja su provedena na automobilima s ljetnim i zimskim gumama, novim i istrošenim gumama, pravilno i premalo napuhanim gumama te u suhim i mokrim uvjetima. Testovi su uključivali kočenja pri raznim brzinama, od 50 do 138 km/h. Sistem u svakom trenutku primjenjuje maksimalni pritisak bez blokiranja gume jer može kompenzirati bilo koji faktor (okoliš, trošenje, itd.) te uvijek izračunava tačan koeficijent prianjanja za svaku gumu. Sensify također raspoređuje silu kočenja procjenjujući sve što utječe na performanse guma i kočenja, a zatim vrši prilagodbe u hodu. Iz perspektive dinamike vozila, cilj je maksimizirati prianjanje guma u svim scenarijima i integrirati ovaj sistem s drugim sistemima aktivne sigurnosti u vozilu, piše HAK.

Uz sve navedeno, svi ti podaci iz softvera u budućnosti mogu samo pomoći u napretku ostalih područja vozila, poput utjecaja na prilagodljivi ili aktivni ovjes, elektronički kontrolirane diferencijale, aktivnu aerodinamiku i sisteme pogonskog sklopa.

VEZANO

Šta donosi EV WEEK 2025: Fokus na najnovijim tehnologijama i inovacijama