Marx.ba
Vodeći kineski proizvođač automobila BYD pojačava napore da se proširi izvan Kine unatoč rastućim carinama na kineska električna vozila na Zapadu.
Istovremeno bilježi izvrsne poslovne rezultate. U prvoj polovici godine uspio je povećati dobit za četvrtinu, a prihode za 16 posto.
BYD, sa sjedištem u Shenzhenu i uvršten na berzu u Hong Kongu, najvažniji je proizvođač električnih vozila u Kini, prenosi francuska novinska agencija AFP.
U prvom polugodištu ove godine ostvario je 1,91 milijardu dolara čiste dobiti, što je 24,4 posto više nego u istom periodu lani. Prodaja na godišnjem nivou porasla je za 15,8 posto na 42,3 milijarde dolara.
Rast je posljedica kontinuirane snažne potražnje za njegovim električnim automobilima u zemlji i inozemstvu.
Kineske vlasti planiraju da će do 2035. godine prodaja automobila u zemlji uglavnom biti ograničena na električna i hibridna vozila. U julu je udio prodaje ovih vozila u drugoj najvećoj ekonomiji svijeta već bio više od polovine.
U Kini je prodaja električnih vozila pokrenuta u prošlosti uz subvencije koje su istekle krajem 2022. godine.
EU tvrdi da kineske državne subvencije stavljaju kineske automobilske kompanije u nepravednu prednost, narušavaju konkurenciju i štete konkurentnosti evropskih proizvođača. Bruxelles je stoga ljetos uveo privremene dodatne carine na kineska električna vozila. Prema revidiranom kolovoškom prijedlogu one će iznositi 36,3 posto, a u oktobru će, ne bude li dogovora s Pekingom, postati stalne.
U međuvremenu, u maju je SAD najavio povećanje carina na kineska električna vozila na 100 posto, a iste visoke carine najavljene su u ponedjeljak i u Kanadi, gdje je Kina optužena da “ne igra po istim pravilima” u područjima kao što su standarde zaštite okoliša i rada u drugim zemljama”.
Unatoč tome, BYD pojačava napore u širenju u inozemstvu i planira otvoriti tvornice u Mađarskoj i Turskoj.