Š.M
Stvaranje sadržaja (eng. content) sastavni je dio digitalnog marketinga. Općepoznata je činjenica da u današnjem digitalnom svijetu korisnici usluga neće baš doprijeti do vašeg sadržaja ukoliko isti ne objavljujete na društvenim mrežama ili svojoj web stranici.
Sadržaj je pokretačka snaga svih uspješnih digitalnih marketinških kampanja, uključujući optimizaciju za pretraživanje (SEO), oglašivačke kampanje s plaćanjem po kliku (PPC) i marketing na društvenim mrežama (SMM). Svaki dio sadržaja signalizira novu priliku za vaše poslovanje i povezivanje sa novim kupcima ili klijentima.
Međutim, nisu svi oblici stvaranja sadržaja isti. U tu svrhu, danas ćemo govoriti o content writingu i copywritingu. Iako se oba koriste u digitalnim marketinškim kampanjama, imaju posve različite svrhe. Ako koristite digitalni marketing za reklamiranje svoje kompanije, trebali biste naučiti razlikovati nijanse copywritinga i content writinga.
Ono u čemu se ova dva pojma razlikuju jest – svrha!
Content writing je dio content marketinga, a odnosi se na pisanje tekstova radi informiranja, opisivanja, upoznavanja koji su u pravilu dužeg formata. Content writing je suptilno marketinško ukazivanje na neki proizvod ili uslugu kroz tekstove koji donose vrijednost. Rezultat content writinga jest blog, članak, video ili ebook.
Copywriting jest pisanje teksta za potrebe brendiranja, uvjeravanja i oglašavanje te je on kraćeg formata. Copywriting prodaje ideju, brend ili ideologiju. Rezultat copywritinga je copy, kratak slogan ili neka „call to action“ poruka na landing stranicama, prodajnim stranicama i newsletterima, odnosno plakatima i TV reklamama. Cilj copywritinga jest akcija!
Lako ih je pomiješati jer se content writing koristi sve više u oglašavanju, primarno kroz native oglase, no takvo pisanje je obično puno suptilnije od direktnog copywritinga. Pisanjem sadržaja kroz dulju formu upoznajemo čitatelja s benefitima korištenja ili kupnje određenog proizvoda ili usluge fokusirajući se na rješavanje određenog problema, dok copy na plakatu stoji kako bi izazvao želju, navodi Barbara Slade Jagodić, stručnjakinja u oblasti digitalnog marketinga.
Osnovna razlika:
Copywriting: Primijeti me, kupi me, trebaš me, želiš me!
Content writing: Daj da ti objasnim zašto bi te ovaj proizvod mogao zanimati.
Content marketing i copywriting – šta bolje radi posao?
Copywriterske tehnike privlačenja pažnje izvrsne su za oglase na koje korisnici nabasaju dok konzumiraju druge sadržaje. Copy služi da privuče pažnju i nerijetko to i upsije.
No te tehnike koriste i mnogi clickbait portali, korisnik klikne na naslov i završi na članku koji ne ispunjava njegove želje te ostane razočaran. New portali to mogu priušititi jer oni zarađuju od oglašivača kojima je glavno mjerilo broj posjeta pa je news portalima u cilju da vas navuku. Vama kao biznisu koji ne zarađuje od oglasa to nije cilj. Ne želite razočarati svojekorisnike.
Za bolje rezultate pišite koristan i informativan sadržaj, koji ćete završiti pozivom na akciju, odnosno copywritingom usmjerenim na konverzije.