filipkelava.com/Š.M
Kad imaš para (budžet) u marketingu – sve je lakše. Međutim, znači li to da zbog toga – pojedinci, obrti i male kompanije nemaju šansu za uspjeh? Naravno da ne!
Zato je tu guerilla marketing – moćna marketinška taktika koja se temelji na kreativnim i neočekivanim idejama te pametnim trikovima za izdvajanje iz mase. Naziv “Guerilla marketing” dolazi od vojne strategije “gerilsko ratovanje” – borbe manjih skupina s taktikama poput sabotaže, zasjeda i brzih napada protiv jačeg protivnika. Dakle, marketinški govoreći, unatoč ograničenom budžetu ili resursima moguće je da stvoriti spektakl i privući pažnju ciljane publike. Gerila marketing se fokusira na stvaranje nevjerojatnih iskustava, viralnih kampanja i kreativnih taktika koje izazivaju pažnju i stvaraju lavinu među potrošačima, navodi Filip Kelava.
U nastavku evo nekoliko primjera guerilla marketinga.
Mr. Clean kao marketing majstor
Mr. Clean je popularni lik odnosno brend koji prodaje sredstva za čišćenje. Na slici gore je prikazan genijalni primjer guerilla marketing.
Sprite i tuš na moru
Ovo je jedna od najgenijalnijih guerilla marketing kampanja ikada. Sprite je postavio ogroman “točionik” na plažu koji je zapravo bio tuš.
Zašto je ovo tako genijalno? Prvo, zbog same lokacije – plaža je mjesto gdje se pića konzumiraju u velikoj mjeri. Drugo, tuširanje izaziva asocijaciju osvježenja – baš kao i hladno piće na suncu.
KitKat i klupe
Kompanija Nestle dosjetila se toga da postavi klupice koje neodoljivo podsjećaju na njenu čokoladicu KitKat – u parkove i trgovačke centre. Ovakva klupa je sigurno ostala upamćena.
Nema sumnje da je Guerilla novi snažni alat u marketing industriji. Guerilla marketing donosi nešto novo i drugačije na stol. Najvažnije od svega, pruža ti priliku da se dobro zabaviš i stvoriš nešto veliko čak i s ograničenim budžetom.