Marketing X Business

Dennis Savic, CEO Savic Motorcycles za Marx.ba: Imamo priliku da izrastemo u kompaniju od više milijardi dolara

Marx.ba

(Foto: Privatni arhiv)

Savic Motorcycles sada je već brend na veoma zahtjevnom tržištu električnih motocikala, a sve zahvaljujući viziji u upornosti Australca bosanskih korijena Dennisa Savica.

Pretvaranje automobila s motorom s unutrašnjim sagorijevanjem u električna vozila, inače poznato kao elektro-modding, postaje sve popularniji izbor. Tu je i rastuća industrija butik brendova koji proizvode potpuno električne automobile i motocikle, sada kada su se barijere za ulazak na tržište promijenile.

Savic Motorcycles je prvi australski proizvođač električnih motocikala visokih performansi. Osnivač i CEO Dennis Savic je automobilski inženjer koji je, nakon optimizacije dizajna automobila u Fordu Australija, kreirao seriju prototipa e-motocikla. Nakon što je 2018. godine prikazao svoj prvi model na Moto Expo Melbourneu, Savić je iz temelja počeo graditi e-motocikl od 60 kilovata koji je spreman za tržište, uz podršku dizajnera Davea Hendroffa i malog inženjerskog tima.

Vozila Savic Motorcycles se proizvode u West Melbourneu. Njeni e-motocikli su nagrađeni nagradama za inženjering i dizajn proizvoda na Australian Good Design Awards 2021. i nagrađeni na Victorian Premier’s Design Award of the Year 2022. Kompanija je dobila grant sredstva od Viktorijanske i Australijske vlade za razvoj svoje vodeće serije.

Dennis Savić sa zadovoljstvom priznaje da bi njegov električni motocikl s istoimenim imenom i dalje bio samo crtež na poleđini notesa, da nije bilo rada u Fordu Australija, gdje je radio na programu SUV Everest 2022. godine.

A kupci ne slute da je sve pod jakim utjecajem Bosne i Hercegovine. Dennis je sin Sarajlija – majke Sanele, koja je građevinski inžinjer, i oca Bore Savića, koji je IT stručnjak. I sam će naglasiti kako je na njega porodica ima veliki utjecaj, posebno dedo Jusuf koji je bio vrhunski elektroinžinjer.

U razgovoru za Marx.ba Savic je govorio o počecima, tržištu, planovima…

Kada ste donijeli odluku da ćete se baviti motociklima?

– Kao dječak sam pokazivao želju da neke stvari pratim uz dedu, ali rekao bih da sam sa nekih 14 godina odlučio, ili znao da ću se baviti motociklima. U tim godinama sam htio instalirati mali motor na bicikl. Tada mi je učitelj rekao da moram postati engineer kako bi napravio ono što želim. Kasnije sam krenuo na Fakultet mašinstva i tako se kompletna priča zakotrljala. U dvadesetima sam kupio prvi motocikl za koji majci nisam smio reći da je moj, nego da ga čuvam za prijatelja. Kasnije sam priznao i bilo je jasno u kojem smjeru sve ide.

Koliki je izazov baviti se električnim motocklima?

– Ogroman je izazov baviti se električnim motociklima. Tehnički je to veoma zahtjevno, ali je još teže stvoriti brend. Mnogo je tu detalja koji se moraju poklopiti i koji moraju biti savršeno odrađeni da bi se isplivalo iznad površine. Nije nimalo jednostavno stvoriti ni lanac opskrbe, ali se uvijek daje maksimum ako se želi doći do cilja.

Gdje je vaša kompanija danas i koji su rezultati?

– Naš prioritet broj jedan je da igramo vodeću ulogu u revoluciji e-mobilnosti, a to želimo učiniti tako što ćemo isporučiti motociklizam koji je spreman za budućnost vozačima koji vole umjetnost klasičnih motocikala, ali žele pouzdano vozilo da stignu od tačke A do tačke B bezbjedno, udobno i pristupačno, sa nultom emisijom. Danas imamo 240 klijenata, a uskoro isporučujemo prve motocikle koji su naručeni. Sada smo u fazi kada tražimo investitore koji bi nam pomogli s radnim kapitalom.

Šta pokušavate predstaviti kroz svoje motocikle?

– Sa C-serijom, željeli smo da rekreiramo prepoznatljivi smanjeni stil trkača, sa ručkama na kopče, širokim „rezervoarom za gorivo“ i sjedištem od veganske kože, omogućavajući vozačima da prihvate nisku trkačku vožnju. Jedan od izazova bio je dizajn motocikla koji bi kombinovao snagu, upravljivost i stil ogoljenosti tradicionalnog trkača, s najnovijim električnim baterijama i tehnologijama za konverziju energije.

Koliki je prostor za napredak i kakva su Vaša očekivanja od kompanije u budućnosti?

– Svi smo svjesni da tržište na kojem igramo ogromno, ali itekako izazovno. Imamo priliku da izrastemo u kompaniju od više milijardi dolara i svakako je to nešto čemu svaka kompanija teži. Međutim, naš glavni fokus je uticaj na cjelokupnu transportnu industriju. Želimo se tu što bolje pozicionirati i mislim da posjedujemo potreban potencijal.

Kako uopćeno gledate na stanje i trendove u industriji kojoj pripadate?

– Vidimo veliku šansu u onome što se događa. U narednoj deceniji, mnoge svjetske vlade će odrediti prema e-mobilnosti. Vrlo lako se može desiti da dođe do definitivnih zabrana vozila s motorima sa unutrašnjim sagorijevanjem. To će se odnositi i na motocikle i tu sigurno leži naša velika prilika u budućnosti.

Povezani članci