Marx.ba
Dobar marketing potreban je svima, a male firme nisu izuzetak. Koliko god da ste mali i mislite da komuniciranje putem društvenih mreža nije bitno – znajte da dobar (digitalni) marketing čini čuda. Digitalni marketing učinio je marketing još dostupnijim pa izgovora za uhvatiti se u koštac s marketinškim alatima naprosto nema. Content marketing potkategorija je digitalnog marketinga, a kako da sve čari content i digitalnog marketinga iskoriste mala preduzeća i poduzetnici, znaju u Xantie Digital.
Broj mjesečnih objava na društvenim mrežama ovisit će o više faktora. Prvenstveno o obimu vašeg poslovanja, dinamici proizvodnje i volumenu vaše prodaje. S druge strane, ovisi i o zakonitostima društvenih mreža i nekim pravilima koja postoje za sve nas jednako.
Kako odrediti broj objava na društvenim mrežama?
Vaša će djelatnost dirigirati dinamiku objavljivanja na društvenim mrežama. Bavite li se djelatnošću u sklopu koje imate jasnu pravnu regulativu koja vam brani izravno komuniciranje na društvenim mrežama, ili primjerice, imate dug proces prodaje (npr. vodite arhitektonski studio koji će projekt realizirati u 6 mjeseci ili godinu dana) bit će vam izazovno imati učestalo objavljivanje na društvenim mrežama. Međutim, u ovakvim djelatnostima ono nije niti potrebno.
Bavimo li se specijaliziranim djelatnostima, na društvenim mrežama je dovoljno za naš brand povremeno, ali redovito podsjetiti da smo prisutni, ostati u pamćenju našim potencijalnim klijentima i kroz sadržaj biti relevantni, uvijek dati vrijednost klijentima. Za arhitektonski studio, računovodstveni servis i slične firme, dovoljno je razmotriti opciju od 4 objave mjesečno i zadržati dinamiku objavljivanja jednom sedmično. Za ovakve djelatnosti primarno razmotrite LinkedIn mrežu.
Ako ste veća firma, dinamika vaše proizvodnje je značajno veća. Volumen prodaje i broj kontakata koje imate s kupcima je intenzivniji, pa razmislite o češćem objavljivanju na društvenim mrežama. Kod ovakvih djelatnosti je daleko više prilika u kojima nastaje kvalitetan sadržaj pa je i mogućnost objave i održavanja ritma objavljivanja daleko veća.
Kada odlučujete o broju objava na mjesečnom nivou, odluku donesite na temelju Instagram grida. Grid na Instagramu je kolaž od 9 objava unutar kojih možete postići raznolikost sadržaja i vizualnu atraktivnost koja će privući vaše fanove, a omogućit će vam vizualni balans. Sugestija je objavljivati minimalno 6 ili 9 objava prema gridu, a maksimalno 12 objava. Držite se iste dinamike barem 6 mjeseci, nakon kojih ćete uz pomoć analitike na društvenoj mreži, procijeniti jesu li potrebne i kakve prilagodbe.
Izradite content strategiju, pronađite inspiraciju za vrste sadržaja koje ćete objavljivati kroz vrijeme i procijenite trebate li producirati različit sadržaj za svaku mrežu.
Koja su pravila na društvenim mrežama bez obzira na veličinu tvrtke i njenu djelatnost? Bez obzira koliko je naše poslovanje veliko, društvene mreže postoje i imaju svoja pravila bez obzira jesmo li mi na njima prisutni i koliko smo aktivni. U najboljoj namjeri ćemo ponekad napraviti kontra efekt pa učestalijim objavljivanjem prodajnih akcija koje nam se pozitivno odražavaju na prodaju, fanovima postati zamorni, a pogotovo na duge staze.
Na društvenim mrežama s fanovima bi se prvenstveno trebali družiti. Na društvene mreže odlazimo na kraju dana u potrazi za relaksacijom, informiranjem, razmijenit ćemo mišljenja, biti u interakciji, saznati koje su novosti u gradu i slično. Primarno nećemo kupovati na društvenim mrežama, ali ćemo ponekad nešto i kupiti ako smo baš naišli na nešto što nam treba.
Pri kreiranju sadržaja razmislite o potrebi koju fanovi imaju kada pregledavaju sadržaj na društvenim mrežama i procijenite koliko sadržaja u ukupnom sadržaju koji ćete raditi na mjesečnom nivou treba biti prodajnog karaktera. Niko od nas ne želi biti baš onaj brand koji je stalno na popustu, koji stalno ima akcije, koji zamara, uvijek je isti, nije kreativan i sl.
Učestalijim objavljivanjem na Facebooku se smatra objavljivanje 3 puta sedmično. Ovdje treba razumjeti da onog trenutka kada objavite neće svi fanovi vidjeti vašu objavu. Dodatno, doseg i vidljivost vaše objave će se preliti na nekoliko dana nakon objavljivanja. Iz tog razloga ne možemo računati da imamo 2 dana pauze između objavljivanja jer realno te pauze nema.
Primijetili ste sigurno i da na Facebooku ima brandova koji objavljuju jednom ili više puta dnevno, ali se najčešće radi o medijima i portalima čija je priroda posla generiranje vijesti i informiranje šire javnosti.
Na Instagramu je često učestalije objavljivanje nego na Facebooku. Međutim, zadržite li dinamiku objavljivanja više objava kroz duži vremenski rok, vrlo brzo ćete primijetiti pad nivoa engagementa, dosega i svih bitnih parametara za praćenje rezultata.
Brojni brandovi sadržaj za Instagram rade sekundarno i produkciju sadržaja primarno rade za Facebook, a onda tek sadržaj s Facebooka prilagođavaju za Instagram. Za razliku od Facebooka, Instagram traži vizualno atraktivan sadržaj, vaše najbolje fotografije i video sadržaj, lijepo balansiran kroz Instagram grid budući da je vaš grid upravo ono zbog čega će vam se fanovi vraćati. Ako ste manja firma i ne možete sebi priuštiti produkciju različitog sadržaja za svaku mrežu, produkciju radite primarno za Instagram i prilagođavajte je za druge mreže.
Na Instagramu je dovoljno maksimalno 3 objave sedmično iz istih razloga koje smo naveli za Facebook.
LinkedIn je mreža koja za sve kompanije općenito ima najviše potencijala za sklapanje poslova, privlačenje klijenata i zapošljavanje. Međutim, na ovoj mreži također ne želimo biti preagresivni i želimo biti percipirani kao firma koja uvijek donosi kvalitetan sadržaj, vrijednost kroz svoj sadržaj, informaciju koju do tada nismo znali ili percipirali.
Na LinkedInu je dovoljno imati 4 objave mjesečno, po mogućnosti blogove. Ako ste brand koji je angažiran u javnosti, vaš brand podržava brojna događanja od javnog značaja, sponzorirate događanja, podržavate lokalne i druge zajednice, imate projekte sa zaposlenicima i slično, rado ćemo pratiti vaše objave i češće.