Marx.ba
Shein će u sljedećih pet godina uložiti čak 250 miliona eura u Evropskoj uniji i Ujedinjenom Kraljevstvu kako bi potaknuli održivo poslovanje i podržali lokalne zajednice. Većinu (200 miliona eura) će iskoristiti za stvaranje Circularity Fonda koji će podržati startupe i kompanije u Evropi koje rade na inovacijama recikliranih materijala od tekstila do tekstila i srodnim poljima, piše Fashion Dive.
Fond će se koristiti i za operativna i komercijalna ulaganja kako bi se poboljšali napori diva brze mode u pogledu kružnog poslovanja. Preostalih 50 miliona Shein će iskoristiti za podršku lokalnom poduzetničkom ekosistemu u regiji, što uključuje pomoć malim robnim markama, dizajnerima i obrtnicima da razviju svoje poslovanje putem Sheinove usluge. Osim toga, kompanije je najavila da će rezervirati dodatni novac kako bi dovela više umjetnika iz EU i UK u program dizajnerskog inkubatora Shein X.
Svojevrsni je to odgovor kompanije brze mode na kritike s kojima se, kao i njeni konkurenti, suočava od samog svog početka. One su prije svega vezane uz pitanje održivosti jer brza moda stvara velike količine odjeće po niskim cijenama koje vrlo brzo postaju tekstilni otpad – što zbog toga što im je i kvaliteta manja, što zbog toga što zbog pristupačnih cijena kupci stalno obnavljaju svoju garderobu krpicama koje su u trendu.
Ništa manja kritika nije ni ona da brza moda uništava male dizajnere koji jednostavno ne mogu konkurirati njihovim cijenama jer se njihova odjeća temelji na kvalitetnijem materijalu, a rad nije vezan uz potplaćene radnike u nekoj od azijskih zemalja. Kineska kompanija sada se priprema za izlazak na berzu u Londonu pa želi popraviti dojam po pitanju te posljednje kritike pa povećavaju količinu odjeće koja se nabavlja iz tvornica u Turskoj. Ipak, većinu proizvoda i dalje proizvodi oko 5400 dobavljača iz Guangzhoua u Kini.
Doduše, izvršni predsjednik Sheina Donald Tang je njihovo rješenje za “osvježavanje imidža” objasnio nešto drugačije, iako poenta ostaje ista.
– Imamo odgovornost i priliku ubrzati inovacije kako bismo se pozabavili utjecajem modne industrije na okoliš. S obzirom na naš doseg, Shein može postati katalizator za široku primjenu ovih rješenja u cijeloj industriji, rekao je Tang.
Ulaganje dolazi u trenutku kada je div brze mode poduzeo više koraka kako bi povećao svoju prisutnost u Evropi, posebno u Ujedinjenom Kraljevstvu. Prošle godine Shein je kupio britanski brend odjeće Missguided od Frasers Group, što mu je, kažu analitičari, omogućilo da postane dominantniji na tržištu.
Kompanija se istovremeno suočava sa sve većim pritiskom u EU nakon što je Komisija zatražila od Sheina i konkurenta Temua da svoja sučelja usklade sa zahtjevima iz Zakona u o digitalnim uslugama prema kojemu platforme moraju biti dizajnirane tako da ne obmanjuju i manipuliraju korisnicima. Osim toga, Financial Times je izvijestio da Evropska unija izrađuje planove za uvođenje carina na jeftinu robu kupljenu od kineskih internetskih trgovaca, uključujući Temu, Shein i AliExpress.
Prema njihovom izvoru, kasnije ovog mjeseca Evropska komisija će predložiti ukidanje trenutnog praga od 150 eura ispod kojeg se artikli mogu kupovati bez carine. Uvede li se, bit će to velika promjena za ove divove online trgovine jer je samo prošle godine u Evropsku uniju stiglo dvije milijarde paketa s deklariranom vrijednošću manjom od 150 eura, piše Jutarnji.