Marx.ba
Većina ljudi nisu tako dobri slušatelji kao što vjeruju da jesu. Statistički gledano, oko 70 posto ljudi pokazuje loše navike slušanja u radnom okruženju, navodi se izvještaju Univerziteta Južne Kalifornije iz 2020. godine. Dakle, da bismo privukli nečiju pažnju, moramo biti domišljati, kaže Matt Abrahams, komunikacijski stručnjak i predavač organizacijskog ponašanja na Univerzitetu Stanford.
To je lekcija koju je Abrahams dobrim dijelom naučio dok je predavao. Njegove molbe učenicima da ga poslušaju rijetko su uslišene – uglavnom su bile zaglušene žamorom u predavaonici, rekao je za CNBC Make It.
Evo dva njegova savjeta kako biste mogli zavladati prostorijom.
Privucite pažnju šutnjom
Nalazite se u sobi za sastanke i razgovarate sa saradnicima. Jedan od rukovoditelja vaše kompanije dolazi do prednjeg dijela prostorije, staje na podij i gleda u grupu. Velika je vjerovatnost da ćete ušutjeti.
– Jedna od najboljih načina da privučete pažnju i natjerate ljude da šute je samo stajati ispred njih i govoriti ništa. Samo se uspravite i stanite tako da vas svi mogu vidjeti, tumači on.
Potrebne su samo četiri sekunde da tišina postane neugodna, navodi se u nizozemskoj psihološkoj studiji objavljenoj 2011. I vama bi se to moglo činiti neugodno, ali sama neugodnost “obično privlači pozornost ljudi”, objašnjava Abrahams.
Dok čekate, možete pokušati kontrolirati svoje disanje ili razbistriti svoj um.
– Vrlo je teško stajati u tišini, ali to može biti od velike pomoći, dodaje.
Izgovorite nešto dojmljivo
Recite bez upozorenja nešto dojmljivo ili nešto što potiče na razmišljanje. To može imati sličan učinak kao šutnja, kaže Abrams.
– Nedavno smo u predavaonici razgovarali o neverbalnoj prisutnosti. Svi su pričali, a ja sam na trenutak zastao. A onda sam rekao: “Kako nešto izgovorite često je jednako važno ili čak važnije od onoga što kažete”. I onda sam zastao, a oni su još uvijek žamorili. Ponovio sam rečenicu i svi su utihnuli, ispričao je Abrams.
Jednostavno rečeno, ne pokušavajte uspostaviti kontrolu – samo je demonstrirajte. Možete isprobati i druge taktike, kao što je započinjanje važne prezentacije s pitanjem ili puštanje muzike prije početka događaja, što signalizira da će se dogoditi nešto važno, tumači Abrahams.
– Samo pokazivanje da kontrolirate prostor, bilo postavljanjem pitanja, stajanjem u tišini ili izgovaranjem neke provokativne izjave, potaknut će ljude da vas slušaju. Možda ćete morati ponoviti izjavu jednom ili dvaput, ali to djeluje, kaže on.