Marketing X Business

EK ukida zabranu prodaje novih vozila sa klasičnim motorima od 2035.

Marx.ba

(Foto: AI)

Evropska komisija bi sutra mogla povuč ili ublažiti faktičku zabranu prodaje novih automobila sa motorima sa unutrašnjim sagorijevanjem od 2035. godine, popuštajući pod snažnim pritiscima Njemačke, Italije i evropskih proizvođača automobila koji se suočavaju sa oštrom konkurencijom iz Kine i Sjedinjenih Država.

Prema navodima izvora iz institucija EU i industrije, još se razmatraju detalji moguće izmjene, ali opcije uključuju pomjeranje roka za pet godina ili neograničeno ublažavanje pravila. Riječ je o potencijalno najvećem odstupanju Evropske unije od njenih zelenih politika u posljednjih nekoliko godina. Predstavnici Evropske narodne partije ocijenili su da je zabrana bila ozbiljna greška industrijske politike, prenosi Reuters.

Zakon usvojen 2023. predviđao je da svi novi automobili i laka komercijalna vozila prodati u EU od 2035. moraju biti bez emisija CO₂, kako bi se ubrzala tranzicija ka električnim vozilima i tehnologijama na vodonik. Međutim, evropski proizvođači zaostaju za vozilima Tesla i kineskim kompanijama BYD i Geely, dok je potražnja za električnim vozilima slabija od očekivane zbog visokih cijena i nedovoljno razvijene infrastrukture za punjenje.

Tradicionalni proizvođači, uključujući Volkswagen i Stellantis, zalažu se za ublažavanje ciljeva, dok dio industrije električnih vozila upozorava da bi to dodatno oslabilo evropsku poziciju u odnosu na Kinu. Iz tog sektora poručuju da su tehnologija, infrastruktura i potrošači spremni za potpunu elektrifikaciju.

Proizvođači automobila ističu da žele mogućnost da i dalje prodaju vozila sa motorima sa unutrašnjim sagorećijevanjem, uključujući plug-in hibride i modele koji koriste goriva označena kao „CO₂ neutralna“, poput e-goriva i naprednih biogoriva. Predsjednica Evropske komisije Ursula von der Leyen ranije je pokazala otvorenost za takva rješenja, uz naglasak na tehnološki neutralan pristup.

Istovremeno, Komisija razmatra mjere za povećanje udjela električnih vozila u voznim parkovima kompanija, posebno službenim automobilima, koji čine većinu novih prodaja u Evropi. U planu je i uvođenje posebne regulatorne kategorije za manja električna vozila sa povoljnijim poreskim tretmanom.